Maaddeelejine

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Madde - 21 augusti 2012 19:05

Hela sommaren har jag praktiserat på en prydnadsaffär för att hoppas på något

slags jobb efteråt men som vanligt efter en praktik börjar personalen bli konstiga,

man får inte visa vad man går för och efteråt är det bara hej då. Istället fick jag tre

veckors semester med min pojkvän och det hade jag aldrig bytit ut mot nått annat

för det  har verkligen vart tre speciella veckor. Igår började jag på Folkhögskolan

som arbetsförmedlingen ville man skulle gå på och först var jag helt emot det på

grund av alla skumma ställen man vart på. Men måste säga att det är ganska bra

där, känner 6 stycken i min grupp. Den här kursen jag går är ingen linje man går

utan vi är en grupp på kanske 45 stycken, en del vill plugga upp ämnen eller att

plugga vidare på kanske högskolan. En del vill bara söka jobb eller både och

går också. Vi får hjälp med att hitta jobb av lärarnas kontakter och vad dom har

hittat på olika saker. Dom som har samlat betyg och måste plugga upp kanske

ett eller fem ämnen då får vi vägledning vart vi kan vända oss. Det är så många

gånger jag velat haft hjälp med vägledning när det gäller plugga vidare och det

här är första bra personen som verkligen vet vad han pratar om. Jag vill plugga

till antingen Psykolog, Behandlingsassisten, Socialpedagog eller Psykolog inom

Kognitiv Beteendeterapi. Jag bryr mig inte om hur länge det tar för det här är vad

jag velat sen jag var liten. Vi får se hur jag kommer ditt, vilken skola och när det

blir av men det SKA bli av för det är min DRÖM och dom man ska man uppfylla :)

 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards