Maaddeelejine

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Madde - 24 augusti 2012 16:13

Det är fredag, imorse hade jag inte spciellt stor lust att kliva upp och åka till skolan men är väldigt

glad över att jag gjorde det. Blev inge att sitta i klassrummet och göra skolsaker, heelt omedvetet

skulle vi till Djäkneberget och man kan säga "ha en friluftsdag för-att-lära-känna-varandra dag" då

vi bara gått tillsammans i en vecka. Först fick jag en klump i magen, skrek ett stort NEJ i huvudet

och ville hem. Inte på grund av att jag tycker en friluftsdag är tråkig, det är bara allmänt jobbigt &

vara med helt nya främmande människor. Men dagen blev så mycket bättre och roligare än vad jag

hade förväntat mig. Vi delades upp i fem olika grupper där vi skulle vara fem stycken också,blev så

klart själv tjej med fyra killar (som tur var känner jag en utav dom) men det blev inga problem alls

för jag kommer iallafall bättre in i ett gäng med killar, har alltid vart så för mig. Vi skulle då gå på

en tipspromenad i en och en halvtimme från 8:15 till 10:00 (kändes väl lite tidigt) men vi kom igång

bra även fast det var svåra, krångliga och en del onödiga frågor men vi fixa det där bra tycker jag :)

Under tipspromenaden skulle vi göra tre tävlingar som kunde ge extra poäng, då fick jag verkligen

en klump i magen! Men sa till mig själv killarna pratar med dig, ni samarbetar bra, är det inte bara

att bjuda på mig själv för en EN gångs skull och visa vad du går för. Det gick hur bra som helst och

kände ingenting efter att jag brydde mig om jag såg löjligt ut eller någon hade tittat för vi alla gör

samma saker där, points to me till självförtroendet. Vid tio gick vi tillbaka till skolan och fikade till

halv elva kanske? Jag har börjat vart med en tjej i skolan och vi satte oss med några andra tjejer i

klassen, vi pratade på som om vi gått tillsammans i flera månader och det kändes väldigt bra att

komma in i gänget. Efter fikan gick vi tillbaka till Djäkneberget där vi fick välja mellan Brännboll,

Kubb eller finsk kubb. Jag, fyra andra tjejer och fem killar körde Kubb. Det kändes inte som man

var där med några i sin klass utan som om man körde med ett gäng härliga vänner. Jag slog ner

dom första tre, killarna vart grymt imponerade och tjejerna high fivade med mig. Jag har alltid

vart utanför under hela mitt liv, var aldrig med på några aktiviteter utan jag höll mig undan så

den där responsen, respekten och lyckoruset är en känsla jag alltid vela känna. Inombords grät

jag av lycka för ingen i mitt liv vet hur mycket det där lilla gjorde för mig,för mig var det stort <3


Hela dagen har vi haft strålande sol och värme. Har lärt känna helt nya människor, delat många

skratt och haft en fantastisk rolig dag. Den här dagen kommer alltid finnas i hjärtat av lycka :)

 

Jaa nu har jag inte hunnit lärt mig alla namn än (det här är bara 6 killar utav många fler) men den tredje killen

från vänster är Nicklas och han brevid heter Daniel. Stört sköna killar allihopa, riktigt snälla och roliga :)


 

Här är vi tjejor Eva, Bahar, Delila och Sandra :) (också bara några tjejer av många fler)

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards