Maaddeelejine

Alla inlägg under november 2012

Av Madde - 30 november 2012 14:52

Kan inte säga att det hänt speciellt mycket idag, ställde klockan på tio för att jag skulle träffa min bästa

killkompis Martin nere på stan vid ett men han hade blivit sjuk, han som aldrig annars blir sjuk men nån

gång ska vara den första. snön ligger kvar så fint och vitt, det har snöat hela dagen och vi har julpyntat

ännu mer här hemma. Om någon timme åker jag hem till min pojkvän, ska vara där hela helgen och det

ska bli super mysigt, ska försöka få med honom på julmarknad imorgon på valby för sånt är riktigt mys :)

Denna fredag kväll blir att kolla XFactor sååklart och hoppas på någon bra film ikväll, ha en bra helg alla<3

 

Har kommit en hel del snö nu till Västerås, det trodde vi inte :D


 

Min prinsessa Molly :)<3


    


 

Av Madde - 29 november 2012 14:45

När jag vaknade imorse och kollade ut i fönstret trodde jag inte mina ögon först men jora SNÖN ÄR HÄR :D.

Jag är ledig idag och har passat på att baka lussebullar med mamma, lyssnat på Carolas julskiva och haft en

jätte mysig dag. Nästa vecka blir det att baka pepparkakor och klä julgranen innan mamma åker utomlands

en vecka. Nu när snön är här blir det att ha på sig sin vinterjacka, nästan så man längtat efter riktigt vinter

för det är fan så mycket mysigare än regn och blåst sen blir det så mycket ljusare ute också, myspysigt <3

 


 

Av Madde - 28 november 2012 21:18

På lördag går vi in i månaden december, på söndag är det 1advent och nu har det börjat snöa ute så på det

här har vi julpyntat hemma. Det blir extra mysigt här hemma och därför tänkte jag passa på att visa bilder

hur vi har det hemma, bjuder även på coca cola julreklamen som alltid ger en julkänsla :)<3



 

Köket :)


 

Hallen/köket :)


   

Vardagsrummet :) 


 

Mitt rum :)








Av Madde - 27 november 2012 12:13

Igår kväll blev inte direkt som jag hade förväntat mig, mamma och hennes kille skulle bara åka iväg för att

handla men då får jag ett samtal kanske en timme efter att dom åkt att dom är på akuten. Jag blir så klart

jätte orolig, mammas kille hade ont i bröstet och hjärtat. Dom skulle inte komma hem förrän sent inatt så

då måste jag sova helt själv i ett stort hus, NEJ TACK! Jag klarar inte av att sova själv oavsett vart jag än

är, inte för att jag är mörkrädd men tänk om något skulle hända när jag är helt själv? På vårat område har

det vart mycket inbrott på senaste och det har gjort en lite små skraj, jag ringde till min pojkvän halv elva

igår kväll och frågade om inte han kunde sova hos mig och självklart kunde han det. Då kunde jag lugna ner

mig och börja andas igen. När ens pojkvän håller om en, en hel natt då kan man inte annat än att verkligen

vakna med ett leende och känna att den här dagen kommer bli toppen bra. Jag hörde imorse att vi kommer

få snö från Norge, regn från England och kyla från Ryssland, vilken blandning! Man får inte direkt någon jul

känsla när man ser alla julbelysningar ute på stan när det spöregnar. Känns mer som julen redan har vart här

och att det börjar gå mot januarie. Men vi får hoppas på att det iallafall kommer snö till julafton och nyår<3

Något som jag funderat på väldigt länge, jag skulle bra gärna vilja kolla in i framtiden och se hur mitt liv ser

ut om 5 till 8 år så man slipper oroa sig. Fast det är nog inge kul det heller för då har man liksom ingenting

att se fram emot om man redan vet? Jag är den där personen som vill pang bom att allt ska hända fort och

gärna efter varandra men måste säga att den senaste veckan efter allt kaotiskt som hänt har jag börjat

känna mig cool lugn, avslappnad och tar en dag i taget. När jag inte gjort det har ingenting i mitt liv ens

fungerat men nu när jag tar dagarna som dom kommer, ser fram emot allt det där man inte vet som gör

livet extra spännande känns det som om allti i livet fungerar och det är där jag tänker fortsätta. Varför

oroa sig helt i onödan när det är 99 av hundra gånger inte finns något att oroa sig över för det blir bara

fel för att det är alla sina hjärnspöken som tar över, det är då man måste tänka realistisk och sluta med

dom dumheterna för det är precis vad det är så i fortsättningen blir det don´t worry, just be happy : )

 

Av Madde - 26 november 2012 15:36

Sov fruktansvärt dåligt igår natt, var varken trött eller pigg vilket gjorde det helt omöjligt att sova! Direkt

när jag blundade åkte ögonlocken upp, då försökte jag blunda det hårdaste jag kunde men nej det gick inte.

När klockan ringde kvart över sju kände jag mig helt slut och ville bara sova vidare men jag som älskar att

äta frukost som är den godaste måltiden på dagarna är det inga problem för mig att kliva upp tidigt för att

njuta av en god frukost ^^ Helgen är över och det är en ny vecka på Eductus, av alla grupper som jag gått i

är den här riktigt tråkig. Finns ingen som jag direkt känner för att umgås med, dom säger inte mycket och

ingen verkar intresserad utav att ta kontakt med en heller men vem vet med tiden? Lektionen eller vad jag

nu ska kalla det var från halv tio till halv tolv, sen gick jag ner till stan och träffade bästa Anna :D Vi fikade

på Espresso House inne på Igor, och en massa prat. Hon är den ända som fattar mig, som verkligen lyssnar

och alltid finns där för en oavsett vad <3 Kom hem runt ett tiden, käkade, tvättade håret och sen blev jag

otroligt sugen på något gott och det blev att baka sockerkaka! Snart blir det att kolla på Dr Phil och bara ta

det lugnt resten utav kvällen, är väldigt trött efter en sömnlös natt och längtar efter när jag ska lägga mig :)

          

Nu har det kommit upp lite ljusstakar hemma, mysigt :) Nu är det bara snön som fattas ^^  

Av Madde - 16 november 2012 15:56

Att vara sjuk är aldrig kul men det bästa är att man någon gång blir frisk igen och då glömmer man lika

fort att man har varit sjuk. Nu är jag frisk, kände att jag behövde både frisk luft och att jag måste röra

på mig efter att legat i fyra hela dagar. Det var underbart med frisk luft men benen var svaga så ett tag

trodde jag att dom nästan skulle vika sig och man blev lätt anfådd. Är ÖVERLYCKLIG över att blivit frisk

till imorgon när det är dags för att gå på Breaking Dawn Part 2 med mina tjejer :D Trodde nästan där ett

tag att jag inte skulle få gå och att biljetterna som man köpt bara fick ligga där utan att bli använda men

nej nej för dom ska bli använda med stor glädje. Under dagen har jag kollat på den nya Streetdance 2 och

den var helt okej men det är omöjligt att så den första för dom är alltid bäst. Är även ÖVERLYCKLIG över

att jag äntligeeen ska få träffa min älskling ikväll, har inte träffat honom sen i måndags! Vi ska kolla på

XFactor som är vårat fredagsmys och jag älskar det ^^ Något som jag har tänkt på, vi är snart i slutet av

november och snart i början av december, nu vill jag ha snö!

 

Av Madde - 15 november 2012 11:48

Nu när jag får pengar som vanligt blir den här månadens pengar till att köpa julklappar och sen antingen

nästa månad eller efter jul blir det äntligen att köpa en ny mobil. Vart och kollat på en del mobil affärer,

först hittade jag ingen som var riktigt min smak men sen hittade jag en som passade perfekt. Sen alla

dessa iphone, touch mobiler kom har jag vart emot dom hela tiden men det är typiskt mig. Jag är jämt

efter när det gäller allt nytt,jag behöver aldrig det första nyaste utan när det funnits ett bra tag DÅ vill

jag köpa det. Fast den här mobilen har ingen jätte stor skärm för det vill jag inte ens ha,sen är det ett

märke som jag varken hört talas om eller sett på någon reklam och det var de som fick mig att fastna

för den här mobilen för jag vill inte ha samma saker som alla andra. Priset var det inte heller fel på så

den ska jag slå till på och jag verkligen längtar tills jag har köpt den, här kommer en bild så får ni se :)

 

Vill ha nu nu NU !!!!! <3 :D

Av Madde - 13 november 2012 21:52

Faaaaaaan också, då har man gått och blivit sjuk! Från att jag var liten under skolåren till gymnasiet var

jag jämt sjuk, blev jätte lätt smittad och då var det alltid två långa veckor. Men dom senaste två åren så

har jag klarat mig undan från allt, till nu! Måste vara frisk på lördag för då ska jag på Twiligt filmen på bio

så det får jag bara inte missa. Tror inte jag har feber, men är ganska förkyld och har ont i öronen men de

har spökat i flera veckor. Alvedon eller treo tar jag inte för då tror man bara att man mår bättre tills själva

tabletten gått ut så nej då tar jag hellre det onda så man känner ifall man börjar bli bättre eller inte,kanske

är dumt men that´s me! Ja nej det blir några roliga dagar (eller inte) att kolla på massa filmer vilket inte är

fel men mår hellre bra. Tänk om det fanns en tablett eller en spruta som man kunde ta så man aldrig behöver

bli sjuk för det tar bara kraft och tid när man har viktigare saker för sig att göra. Får väl ta upp mitt tittande

på Skilda Världar som jag slutade kolla på förra vintern tror jag det var? Har sagt till mig själv att börja titta

igen men har inte blivit så, nu blir det ett perfekt tillfälle och en hel del koppar med tee. Jag tycker verkligen

aldrig synd om mig själv men när man är sjuk tycker man fan synd om en själv för det är inte roligt med värk!

  haha ja så här känner jag nu :-)

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards