Maaddeelejine

Alla inlägg under december 2012

Av Madde - 31 december 2012 17:56




Gott Nytt År !


 


Det här SKA och MÅSTE bli MITT år för nu har jag väntat för länge på min lycka, det här blir mitt år :)<3

Av Madde - 26 december 2012 17:13

Julafton: Vaknade vid tio av min mage som skriker efter frukost som vanligt, frukost är den godaste

måltiden på hela dagen och det är då jag får i mig som mest. Vid ett tiden åt jag, mamma & hennes

kille lite julmat. Min pojkvän kom vid två tiden, vi byte julklappar och kollade på Kalle Anka innan vi

åkte hem till mina kusiner. Var lite lusitgt,jag & min pojkvän hade båda köpt ett armband till varann :)

Efter kalle åkte vi hem till moster/kusinerna där resten utav min familj var,vi kolla på Ensam hemma

två, jag älskar dom där filmerna. Vi åt vid fem tiden ungefär, det godaste på julbordet är korv,äggen

och julmust. Tror vi började öppna julklapparna vid sex tiden,jag blev super nöjd med mina julklappar

och det bästa jag fick förrutom mitt armband från min älskling är min nya mobil jag fick :D Hade själv

tänkt köpa en ny nästa månad men nu slipper jag det och den här mobilen jag fick är precis rätt,det är

en Samsung Galaxy III mini. Vi blev klara med paketöppningen vid halv nio tiden, det tar en bra tid när

vi är en sån stor familj hehe. Vi åkte hem vid nio tiden, jag kände mig helt slut och ville bara kolla på

en bra film och vara i min älsklings famn och sen somna tillsammans på julaftonskvällen. Att dela min

julafton tillsammans med min pojkvän är det mysigaste jag gjort, det bästa jag gjort och upplevt :´)<3


Min jul<3


Jag och min fina älskling :)<3 


Min juloutfit :) 


Du gör mig så otroligt lycklig, att vi alltid skrattar och jämt har roligt tillsammans

gör vårat förhållande ännu starkare och bättre på så många sätt,du är den bästa :)

Mamma och hennes kille :) 



 

Moster och hennes man :)


Vi kusiner<3 


Mina julklappar jag fick<3 


      

   Min nya mobil jag fick :D :D

Av Madde - 24 december 2012 11:53



GOD JUL <3


  

Av Madde - 23 december 2012 15:54

Gokväll så här på 4advent och dagen innan jul =)


Igår hela dagen gjorde jag och pojkvännen en hel del ärenden, först åkte vi till Toy´s r us eller hur man nu

skriver det? Henke skulle köpa julklappar till hans syrrors småbarn, dom har två var och dom är super söta.

Jag fick världens moder känsla, alla mina kusiner och syskon har blivit stora nu & jag blev ganska avis att

inte kunna köpa söta leksaker och för ett ögonblick önskade jag att vi hade barn,det är verkligen nått som

jag längtar efter. Tror vi var där inne i en timme, finns såå mycket att välja mellan men till slut hittade vi

jätte fina saker till barnen. Vi åkte vidare till Eriklsund Shopping Center, när vi var inne på Cervera så hör

jag någon säga bu högt och tog tag i min axel,då är det min bästa vän Steffi som skrämmer ihjäl mig haha!

Vi handlade lite sista julmat på City Gross till imorgon, det var låånga köer på varenda affär men min kille

ska jämt göra saker i sista minuten ;) Men det var en jätte mysig dag och vi var båda helt slut efter så vi

kunde iallafall ta det lugnt i fem timmar när vi kom hem innan vi skulle gå på bio. Vi möte upp Emelie vid

bion kvart över nio för att se på *Hobbit, en oväntad resa* jäklar vad BRA den var :D Nu måste man vänta

ett helt år på andra och sista filmen men det ser jag fram emot. Det kommer många bra filmer 2013 som

man bara måste se, kanske blir ett filmår. Tänk att det är JULAFTON imorgon, imorgon? Det går inte att

förstå liksom. Hela det här året har gått fort men december månad har gott fortast, den kom och sen så

försvann den men det är nog för att man har så otroligt mycket att göra under december månad med allt.

Jag brukar tycka julafton är jobbig sen jag bröt kontakten med pappa för fem år sen på självaste julafton

när han förstörde allting men i år ska min pojkvän, min Henke fira jul med oss, hans syrrors killar brukar

ha varannat år och i år ska hans syrror vara hos deras familjer och sen ska dom fira jul på juldagen så då

ville Henke fira jul med mig :´D Det kommer göra min julafton till den absolut bästa, den kommer bli jätte

speciell på alla sätt och viss. Är överlycklig också över att snön är kvar, att min plastpappa har fått kommit

hem från sjukhuset i fredags så den här julen kan inte bli bättre, det kommer bli en minnesvärd julafton :)<3




      

Av Madde - 21 december 2012 11:25

Blev inget att skriva igår, var alldeles för trött och slut i kroppen men inte för att man måste eller behöver

skriva varje dag men jag tycker det är roligt. Så här nära inför julen har frisörena ett tajt schema men jag

hittade en tid och det kändes väldigt bra. Har inte klippt mig sen förra vintern tror jag? Det har blivit risigt,

alldeles för långt och tråkigt när det bara hänger. Fast den här gången kände jag inte för att klippa speciellt

mycket men toppa det, klippa en bit iallafall, skära ur luggen och klippa upp det lite där bak. Blev super nöjd

måste jag säga, det känns fräscht och man känner sig lite finare. Det absolut bästa när man ska gå & klippa

sig är när dom tvättar håret, det är en av dom få gånger man skämmer bort sig själv & det förtjänar man ju

någon gång. Medans hon tvättade håret hade dom en platt tv med en brasa där det verkligen lätt som att det

var en riktig öppen spis dom hade där, jag njöt till max! Känns riktigt kul att göra sig lite julfin, en makeover

helt enkelt för ibland behövs det. Det var en lång dag igår, när jag kom hem och kollade på tv somnade jag i

varje paus & därför hade det vart skönt med sovmorgon idag när man är ledig. Hade tid hos vårdcentralen vid

8:15, gick upp halv sju och när jag väl är där säger dom att min läkare är sjuk! Gissa om jag blev irriterad och

arg för dom tog min sovmorgon ifrån mig. Idag blir det iallafall att bara vara hemma, ta det lugnt och ikväll så

kommer pojkvännen över för att vara här hela helgen. Imorgon ska vi och min tjejkompis Emelie på bio,vi ska

se *Hobbit* som vi har väntat och väntat på att den ska komma. Ha en bra helg alla, ni som ska köra långt för

att fira jul borta, kör försiktigt. Här kommer förre och efter bilder från när jag har klippte mig igår, så nöjd :)


Före


 


Efter  


 

Av Madde - 19 december 2012 14:38

I fredags kom mamma och hennes kille (roger) hem från spanien, två dagar innan dom skulle åka fick

Roger svårt att andas, ont i bröstet, hög feber och yrsel. I lördags skulle min pojkvän skjutsa upp dom

till akuten men efter bara något steg till parkeringen svimmade han av. Ambulansen kom,han fick åka

upp och först sa dom att det var hjärtflimmer vilket innebär att pulsen och hjärtat slår för fort och på

det visade de sig att han har en massa blodproppar runt hela hjärtat. Han har vart på hjärtavdelningen

sen i lördags, vi har ingen anning om hur det kommer gå och när han får komma hem. Mamma mår så

klart jätte dåligt och det gör jag också. Jag & min plastpappa har aldrig kommit speciellt bra överrens

men nu när man sett hur ens liv kan vända pang bom på en sekund blir man livrädd och jag vill bara att

han ska komma hem för jag saknar honom faktiskt. På grund av det här har vi nu ingen bil så mormor

och morfar hämtade upp oss vid tio imorse, vi åkte till ica maxi & storhandlade julmat till julen annars

hade vi inte kunnat handla lika mycket. Jag har förlorat både familj & vänner när man som minst trodde

det men nu när det är någon som man bor med under samma tak får man sig en helt annan tankeställare

när det gäller livet. Jag har inte haft världens bästa, lättaste liv men fan jag vill leva tills man är gammal

och skruttig för det är så otroligt mycket jag vill göra, uppleva och upptäcka. Man inser nu hur skört livet

verkligen är, på en blank sekund kan man vara borta och det skrämmer mig. Men nu ska jag göra saker i

mitt liv som får mig att skratta, som gör mig glad och ger fina minnen. Jag ska inte klaga när det gäller

små saker som inte är någonting och jag ska hinna med så mycket jag kan för imorgon kan vara försent.


 

Min nya tröja som jag köpte igår :) 


 

Blev en hel del mat, 5 påsar rättare sagt men vadå det är bara jul en gång om året :)


 

Vi gick in en snabbis på Chilli där jag hittade den här dansstatyn, mamma tyckte den likna mig eftersom jag är

dansare och den var riktigt fin så den fick följa med mig hem. Chilli 199:- väldigt bra pris måste jag säga :)


Av Madde - 18 december 2012 16:45

Vilken bra dag det här blev, trodde jag inte imorse när det var mindre bra. Vaknade med huvudvärk,

hade jätte ont i magen och mådde illa. Första gången jag vakna och inte var sugen på frukost,då har

jag ont på riktigt men det var bara att tvinga i sig! Men till slut gick huvudvärken & illamåendet bort

men inte magvärken. Vi fick sluta en hel timme tidigare hos jobbcoachen,skulle ha träffa Frida efter

men passade på att åka hem och äta så vi sågs senare. Det var skönt att komma hem en stund, äta

sig mätt och åka ner på stan pigg. Köpte mig en ny mascara, en jätte fin tröja på New Yorker och vi

sprang runt i precis varenda klädaffär på stan för att hitta en julklänning, helst en röd men det fanns

knappt några röda klänningar på någon affär och dom andra var inga fina alls. Höll på att ge upp ett

tag men vi hade EN affär kvar, Vero Moda och där hittade vi båda två en klänning. Samma klänning

men två olika färger, Frida tog en röd och jag en blå för det är mer jag. Nu är jag helt slut i kroppen

,har både ätit och tagit mig en varm dusch vilket var väldigt skönt. Nått som gör det ännu bättre är

att nu har jag julLEDIGT i hela TRE veckor, fysatan vad skönt det ska bli att bara få ta det lugnt :D

 

Den här skjortan köpte jag för två veckor sen, har letat som en galning efter precis en sån där och nu har jag

äntligen hittat den :D New Yorker 179:-


 

Den här kunde jag inte bara titta på utan att prova och köpa, beach med glitter i SÅ JAG! :D New Yorker 199:-


 

Visste inte direkt vad jag skulle tycka om den här klänningen, den är lång där bak och jag som är kort ser bara

dum ut i långa kläder men jag provade den och det såg inge dumt ut alls, jag blev kär i den<3 Vero Moda 199:-



Av Madde - 17 december 2012 13:19

Då var det måndag igen och en ny vecka, men det är inte vilken måndag som helst, Jag och Henke har

vart tillsammans i 11månader idag<3 Kan inte förstå att vi har vart ett par i snart ett helt år,tiden går

fort ibland. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att jag skulle hitta någon genom snäll kille som gillar

mig för den jag är, ibland tänker man *det här är för bra för att vara sant*men det är sant & på riktigt.

Veckan som vart eller rättare sagt från förra fredagen till igår har Henke bott hos mig medans mamma

har vart utomlands, dom nio dagarna är dom bästa dagarna i mitt liv. Att känna på sambo livet med en

kille man vill dela sitt liv med, det finns ingen härligare och äkta känsla. Att vakna upp med honom,att

få en godmorgon puss, någon att komma hem till, någon att laga mat & äta tillsammans med, mysa ner

sig i soffan till en bra film och vara i varandras famnar, någon att berätta sin dag för & dela sina tankar,

någon att skratta tillsammans med och somna tillsammans med. Det är en ganska obeskrivlig känsla att

sätta på ord men man känner en värme i hela kroppen och en stor trygghet. Nu när han har hämtat sina

saker, inte kommer vara här varje dag & man måste gå tillbaka till den vanliga vardagen känns inge kul

alls. Jag känner redan en tomhet, saknad och ensamhet, man vänjer sig fort men att vänja sig tillbaka

hur det var tar alltid lång tid för mig. Men man får tänka att vi är iallafall varandras och en dag kommer

vi flytta ihop. Grattis till oss älskling på våran 11månaders dag, du är det bästa jag vet, föralltid vi två :)

 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards