Maaddeelejine

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Madde - 3 december 2012 19:31

Gooookväll :)


Nu kan man verkligen säga att den riktiga vintern är här, det är minus 15 grader ute och hur många lager med

kläder man än har på sig så fryser man! Jag har en ganska tjock jacka där man bara behöver en tjocktröja på

sig och en halsduk, ganska skönt att slippa tre lager hehe. För första gången på många år hittat varma skor

med fodring i men köpte några sockor idag för att göra det ännu varmare i skorna. Har jag bara luvan över

huvudet & mina tjocka vantar så fryser jag inte alls (förrutom näsan) men den kan inte direkt värma eller kan

kan man väl men om jag tar halsduken över näsan blir mina glasögon helt imiga & då ser jag ingenting så då

får jag frysa lite smått om näsan min. Men tycker kylan inte är speciellt jobbig i år men det är väl för att man

har otroligt varma plagg på sig, tycker det är riktigt mysigt med snön. Fast när man är ute i den här kylan då

tänker jag på alla hemlösa, hur tusan klarar dom av det år efter år? Vi ska vara glada som kan gå in i affärer,

åka buss och kunna åka hem till varmt hus. Det är sånt där vi många gånger tar för givet, då kan jag faktiskt

frysa den lilla biten till bussen, skolan, jobbet eller vad det nu är för vi får komma in till värmen & stanna där.

Om något annat, efter jobbcoachen träffade jag på min fina vän Emelie och vi kikade efter lite julklappar och

jag hittade till mamma och moster. Imorgon blir det att köpa fler, ska virra runt på stan med bästa Anna såå

klart som kan hjälpa mig med råd och tips, perfekt! Jag är trött, sov uruselt igår natt, jag förstår inte varför

det har blivit så svårt att somna på nätterna?? Man kanske ska börja med att läsa en bok i tio minuter innan

man ska sova eller har ni något annat tips? Nej nu ska jag krya under min varma filt, kolla på bra program &

njuta av värmen som filten ger mig ^^

 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards