Maaddeelejine

Alla inlägg under februari 2013

Av Madde - 28 februari 2013 18:27

Igår natt var det FÖR VARMT istället i mitt rum för att kunna sova,men direkt jag slängde av mig täcket

frös jag istället. Blev knäpp på mig själv för hur jag än gjorde gick det inte att sova men somna tydligen

till slut. Det är ljuvligt att vakna upp och det är ljust ute,hade ställt klockan på kvart över sju men kunde

lika bra kunnat gå upp vid sex tiden, man känner sig mycket piggare när solen lyser in över hela rummet.

Jag tycker verkligen inte om vintertiden med mörkret så det känns riktigt bra att det blir mer ljusare för

varje dag som går och humöret blir helt annorlunda. Var på en föresläning om Motivation från halv tio till

halv tolv,det var min förra jobbcoach Lotta som höll i den och hon gör det riktigt bra. Hon sa något jätte

bra som stämmer, man måste göra fel då och då för att kunna göra rätt,man måste misslyckas ibland

för att kunna lyckas i livet ". Jag håller med till hundra procent, ingen är perfekt och man kan inte göra

allt bra och rätt jämt utan livet handlar om att lära sig och utvecklas oavsett hur gammal man är och hur

mycket erfarenhet man än har. Jag tycker det bara är kul att lära mig nya saker oavsett vad det än är =)


Ikväll börjar en ny säsong av Sofias Änglar på kanal 5 klockan åtta,då vet jag 2stycken som kommer sitta

och gråta, JAG OCH MAMMA haha! Jag har ett skarpt minne från när jag var liten och kollade på antingen

film eller ett tv-program som var sorligt,every timme grät mamma som ett litet barn och jag sa herregud

vad du är löjlig, jag ska aldrig bli som du mamma, tji fick jag för det ;) Men det här program är omöjligt

att inte gråta till,personer som haft/har fortfarande en tuff tid i livet och får hjälp sen,det bölar man till.


Den här veckan har bara rusat förbi mina ögon,har haft fullbokat varje dag med olika saker och imorgon

är det redan fredag fredag FREEDAG men inte för att min helg kommer bli lugn men det är så jag tycker

om att ha det,full fart och ha roligt :) Imorgon ska jag på stan med mamma, vi ska shoppa vår/ sommar

kläder. Det jag gillar med den här sommaren är alla härliiga färgerna på kläderna, imorse kollade jag på

Vakna med NRJ och då var Hans shimoda där (är det så han heter ?) och då sa han något som är väldiigt

sant,vi svenskar är så jävla fega att sticka ut och ja håller med för jag är en utav dom. Men det ska det

bli ändring på, ska köpa SKOR, JEANS, TRÖJOR, LINNEN & NAGELLACK i fina sommarfärger och inte vara

den där fega tjejen som inte vågade köpa dom där lila jeansen jag provade hundra gånger,ändring där :D


 


 






Av Madde - 27 februari 2013 20:00


Att vakna till sol utanför sina fönster gör det mycket lättare att kliva upp och börja en ny dag,att det vart

10 plus gör det inte heller sämre. Jag är äckligt trött på vintern,ha på mig min vinterjacka varje gång jag

ska ut och behöva frysa. Men nu är vi närmre våran och sommaren än vintern, det gör att man kan stå ut

den här sista tiden som är kvar. Har haft en hel dag med Frida, hon har inte varit hemma på tre månader

och äntligen är hon hemma för att hälsa på. Vi tog en långpromenad, inte vill man sitta inne i det här fina

vädret nej man ska passa på när det är sol,varmt och 10 +, mer utav sånt TACK. Var riktigt skönt med en

långpromenad,prata igen förlorad tid och bara vara. Efter promenaden kollade vi på film,  Frida fick välja

så klart eftersom hon är gästen i huset och det blev 27dresses som är en mysig,bra och rolig film. Blev en

riktigt bra onsdag,har nog aldrig babblat så mycket som idag haha stackars Frida nej men det blir så efter

att man inte setts på ett tag,då har man miljoner saker att prata och berätta om. En dag som den här var

verkligen vad jag behövde efter att varit sjuk i tre veckor och vart helt ensam. Tack gumman för en jätte

härlig,trevlig & rolig dag,vi ses på lördag & jag ser fram emot våran utgång i april när du är hemma igen :D


 


 


 


 

Av Madde - 26 februari 2013 18:27

Usch vilken läskig marddröm jag drömde inatt, inte bra att kolla på brottsfallprogram innan jag ska sova

haha! Att dom alltid känns verkliga gör inte saken bättre,innan ja vaknade upp var det en kille som sköt

mig i halsen och i vänster öra,då säger jag till honom: men vafan,jag som precis blivit av med min öron-

inflammation,nu kommer jag tappa hörseln helt,störd dröm men jag vaknade upp genomsvettig & livrädd.

Imorse var det fint väder ute igen men när jag hade ätit frukost, sminkat mig & fixat ordning mig för att

ta en promenad försvann solen (det här händer mig varje gång,vet inte hur jag lyckas hehe). Mina planer

idag är GYMMA,kvart i två tog jag bussen ner till stan för att möta upp Katta. Men jag kom lite tidigt,gick

till min bank för att kolla ifall mina pengar kommit in och jajjemen det hade dom. När vi kom till gymmet

kände  jag mig hemma igen,när jag stod där på rullbandet trodde jag det skulle bli rejält jobbigt,efter att

legat riktigt illa sjuk i tre veckor har mina ben blivit som spaghetti men det gick förvånandsvärt bra väl på

gymmet och det känns otroligt bra. Körde samma runda jag alltid kör på,sakta men säkert eftersom hostan

är kvar och tröttheten i kroppen men benen känns redan mer starka nu än innan jag åkte till gymmet,woho. Andningen,konditionen och pulsen har nog aldrig vart så hög som idag hahhaa och imorgon kommer nog min

träningsvärk hälsa på men jag gillart ;) Var skit kul att träna med Katta, världens häärligaste människa som

finns och jag är super duper stolt över hennes träning och allt <3 Efter träningspasset känner jag mig skönt trött,kommer sova galet gott inatt,nu blir det att slappa resten utav kvällen under en varm filt och bra tv :)


 

Av Madde - 25 februari 2013 18:28

Tänk vad lite sömn kan göra mirakel, under dom tre veckorna jag var sjuk gick det inte att sova på grund

av smärtan,förra veckan när jag blev frisk igen satt jag uppe till två varje natt. Jag sov till halv elva hela

förra veckan men ändå var jag lika trött på morgonen som om jag inte sovit något under någon natt. Men

igår kväll kollade jag på Burlesque som är en fantastiskt bra film och blir bättre för varje gång,den slutade

halv tolv och kände för att lägga mig tidigt faktiskt. Skulle inte upp förrän halv tio idag,alltså skulle jag få

sova tio timmar men kände på mig att min jobbcoach skulle höra av sig plötsligt om möte. Försökte få tag

på henne förra veckan om dagar och tider på både mejl och sms,inge svar. Klockan åtta imorse fick ja ett

sms av henne att jag ska vara där klockan ett. Egentligen skulle jag gymmat vid två men det var bara och

hoppa ur sängen för att hinna äta både frukost och lunch. Men dom där nio timmarna (nästan) som det då

blev istället gjorde mig till en ny människa. Åkte halv ett till Eductus där jag går,sämsta stället men jag är

glad att vara tillbaka frisk och kry,se och prata med människor igen när man vart isolerad i hela tre veckor.

Ikväll är det tyvärr ingen dansträning,det är sportlovsuppehåll men samtidigt är det bra för då kan jag vila

ut mig en vecka till även om jag ska gymma men det är inte samma sak. Skönt att vara tillbaka och frisk :)


 


 

Av Madde - 24 februari 2013 12:26

Alla har vi en lista med saker vi vill göra i livet innan det tar slut, jag har två stora drömmar jag verkligen vill

göra,hoppas kommer hända & försöka göra det till verklighet. Den första drömmen är bada med delfiner, jag

har vart på en delfin show när jag var i spanien men då var jag sju eller åtta år vilket är ganska många år sen

men det skulle vara en häftig upplevelse att bada tillsammans med delfinerna,tycker dom är jätte fina djur :)

2:a drömmen, åka luftballong,varje gång jag ser en luftballong i luften är det något inom mig som händer

& önskar att vore jag där uppe i ballongen,känner mig fri av tanken att sväva och se allt fint där uppifrån  <3


 



 



Av Madde - 23 februari 2013 16:44



Jag saknar att ha en bästa vän


 

Av Madde - 21 februari 2013 18:57

Idag är min sista dag som sjukskriven, nu kan jag äntligen känna mig fri från att vara sjuk och hålla mig

hemma. Känner mig ganska stark i benen igen,är inte lika skakig som jag vart länge nu direkt jag ställer

mig upp. För att träna upp benen lite tog jag mig 1timmes promenad idag,solen tittade fram och det var

underbart skönt ute och frös gjorde man inte det minsta. Det känns jätte bra & vara uppe på benen igen

men måste fortfarande ta det väldigt lugnt men nu är jag tillbaka & jag ska njuta meer än någonsin utav

livet,uppskattar livet mycket mer nu än innan nu när jag är frisk & kan leva mitt liv precis som vanligt :)


 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards