Maaddeelejine

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Madde - 22 mars 2013 16:38

Har precis vart iväg och kört ett till träningspass på gymmet, jag hatar verkligen den där sista timmen

innan man ska gå till bussen för precis då börjar man bli trött i kroppen och känner, jag orkar inte men

det är ord och känslor som ALDRIG fått mig att strunta och åka till gymmet. Som programledaren på de

där Americas Biggest Loser sa *det finns inga ursäkter till att inte träna* vilket är jätte sant,då är man

bara slö så enkelt är det! På något sätt hade jag mycket mer kraft och motivation idag än vad jag hade

igår trotts dom där andra sakerna som tyngt ner en men de är sånt som ger mig en spark i röven att nu

jäklar ska jag visa för mig själv sen går åker man hem med stolthet , glädje och ett lugn i kroppen som

man kan leva på till nästa gång. Det var jätte roligt att träffa Anna igen,för mig är du en av mina bästa

vänner för du är verkligen den ända som förstår mig, som alltid vill lyssna och fattar mig som person så

det är något jag vill tacka dig för, tack för du är DU och jag är evigt tacksam att du finns i mitt liv =)<3


Är ganska mörbultad i kroppen men jag gillart ju, har ätit för en stund sen och nu inväntar jag att titta

på Dr Phil sen om bara två timmar blir det att åka ner på stan och gå på bio med Anna. Vi ska se på Oz

The Great And Powerfull,yeah :D Jag älskade den filmen när jag var liten fast nu handlar den om själva

trollkarlen men jag vet att den kommer vara riktigt bra och den är även i 3D. En hel dag med självaste

Anna har helt klart gjort min dag, den här fredagen kunde och ka inte bli bättre på något annat sätt :D


 


 


 

Av Madde - 22 mars 2013 08:42

Gårdagen var en väldigt normal dag men annorlunda kväll på många sätt faktiskt till det positiva.

Hade ställt klockan på halv åtta och det var faktiskt första morgonen på väldiigt läänge jag vakna

när alarmet ringde och inte två timmar innan. Gick på en föreläsning klockan tio som för en gångs

skull var intressant,han som höll i föreläsningen gjorde det bra och visste vad han pratade om,det

var bara en sak som jag tänkte på. När han stod där framme drack han en hel kopp med kaffe och

tre stora glas med vatten UNDER EN TIMME,antingen var han nervös eller bara väldigt törstig haha.

Efter föreläsningen tog jag bussen från stan till gymmet, det är bara fyra busshållplatser men kylan

som är just nu är HEMSK och jag är riktigt trött på den. Mötte upp underbaara Katta som jag träna

med, blir alltid lika glad när jag ser henne för hon sprider en sån glädje runt sig. Gick super bra att

träna, körde ihjäl mina ben och träningsvärken kändes ganska direkt när jag kom hem, men det är

så det ska vara och kännas :D Från och med nästa vecka är det påsklovsuppehåll från dansen i hela

två veckor så då blir det att ersätta den träningen på gymmet istället, man måste ju hålla igång <3


Men till den där annorlunda kvällen, från igår morse till ikväll är jag och min plastpappa helt själva

hemma. Mamma & moster är i Stockholm för att gå på Magnus Ugglas show så för vår första gång

sen mamma blev tillsammans med honom vilket är 2 och ett halvt år sen som vi är själva hemma .

För mig kändes det väldigt jobbigt,vi har aldrig kommit speciellt bra överrens,vi går alltid hemma

förbi varandra oftast som främlingar och säger knappt halv sju till varandra. För en vecka sen kom

jag med ett förslag till honom att vi kan väl hyra film och umgås lite för en gångs skull? Trodde att

han skulle säga nej men det gjorde han faktiskt inte. Vi hyrde en film som heter House At The End

Of The Street, den kollade vi på igår kväll och den var riktigt bra så där valde vi bra,tummen upp :)

Efter filmen tänkte jag, ja nu blir det väl som vanligt att vi går till varsitt rum och inte pratar med

varandra förrän mamma kommer hem men till min förvåning kom han tillbaka in i vardagsrummet

och pratade med mig om allt möjligt i över en halvtimme. Det är mer än vad han pratat med mig i

över två och halvt år, det var som att vi faktiskt hade någon slags relation och det kändes otroligt

bra inom mig så jag sa det till honom, kan vi inte fortsätta ha det så här,att vi pratar med varann?

Det vill jag jätte gärna, det var mysigt att kolla på film med dig faktiskt och det vill jag gärna göra

om gumman. Då började jag gråta inombords för det är något jag aldrig gjort & fått höra från min

egen pappa under hela mitt liv och aldrig kommer få göra heller. Med den här lyckade kvällen kunde

jag somna med ett lugn och ja har sovit djupt faktiskt i princip hela natten,de här känns jätte bra :)


 


 


 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards