Maaddeelejine

Alla inlägg under mars 2013

Av Madde - 14 mars 2013 18:24

Nu så ska jag ge er ett bra tips på en riktigt bra TV - serie som började i söndags på kanal 4 som

heter THE FOLLOWING, har ni inte kollat eller missat TITTA för shit vad bra den är. Man blir helt

inne i serien från början och man vill bara se mer och mer utav det, jag har fastnat för tv-serien.

Mamma har redan sett några avsnitt och sagt länge till mig hur jäkla bra den är,den är säkert bra

tänkte ja. Men redan första avsnittet satt man nästan och bet på naglarna för att det var så pass

spännande och när avsnittet var slut kände man,NEJ jag vill se mera. En av dom bästa serierna :)


Det andra rådet är om en Bok som heter 50 Nyanser Av Honom. Flera av mina vänner skrev på fb

om någon Mr Grey,att den är så otroligt bra. Efter som man är hade jag ingen anning om vad och

vem det är som nästan alla tjejer skriver om, Grey´s Anatomy trodde jag hahahhha men var helt

feel ute eftersom denna Grey är en person i en bok. Min plastsyrra var här om dagen och hälsade

på,då började hon prata om den här boken och jag frågade henne vad den handlade om eftersom

alla verkar vara helt tagna av den här boken. Blev mer nyfiken av boken och kunde inte hålla mig

så nu har jag själv köpt den och den är GALET bra faktiskt, nu fattar jag vad alla pratar om haha.

Jag kan knappt lägga ifrån mig boken,den har en slags charm och humor som får en att vilja läsa :)


 


 


Förresten, dejten gick kanon bra och han ville bjuda ut mig på en till dejt *glad tjej* ;) uppföljning fortsätter ...



Av Madde - 13 mars 2013 13:32

Då var den efterlängtade ONSDAGEN här och då undrar ni kanske vad det är för speciellt med en helt

vanlig onsdag? Förra veckan blev jag utbjuden på dejt av en väldigt speciell kille och efter en veckas

väntan och längtan ska vi äntligen ses idag hihi. Det här är stort för mig,när de tog slut med mitt ex

tappade jag tron på kärleken och det har aldrig hänt förrut. När jag träffade den här killen hände det

något i kroppen som jag inte själv förstod vad det var, något jag inte har känt på flera år & det gav

mig hoppet tillbaka. Men jag har inte förväntningar eller jo lite men stora är dom inte,jag har alltid

haft stora förväntningar förrut i livet direkt det lilla minsta gick rätt och då TRODDE jag att nu löser

det sig sen slutar med det med en stor besvikelse. Därför har jag slutat förvänta mig saker och bara

tar det som de kommer för då blir man inte besviken, man rycker mer på axlarna,tycker det så klart

inte känns kul men jag kan gå vidare med ett leende än att ramla ner till botten som så många andra

gånger, nej det funkar faktiskt att inte förvänta sig saker :) Ni får önska mig lycka till,jag är ganska

så nervös och har så där ont i magen som jag alltid har när det är något nytt men det kommer gå bra :)


 



Av Madde - 12 mars 2013 22:23

Nu när det är ljust ute tidigt på morgonen sover jag dåligt och ligger på helspänn för precis varenda

morgon tror jag att klockan inte ringt och jag har försovit mig men klockan är bara sex eller sju på

morgonen och jag blir lika irriterad på mig själv varje morgon! Att försöka somna om och att vakna

med ett ryck några gånger för att verkligen kolla att mobilen inte lagt av gör inte saken bättre,haha

vilka bekymmer man har ibland. När jag väl skulle upp kände jag mig inte helt hundra i kroppen,det

var något som kändes fel men kan inte sätta fingret på det. Håller jag på att bli sjuk igen? Kommer

allting tillbaka? I flera dagar har jag haft ont i huvudet, magen och mått illa men envis som vanligt

åkte jag till gymmet (det var inte så illa att jag inte kunde stå på benen) så dum/ envis är jag inte.

Men det gick riktigt trögt på gymmet, kände mig lite varm och konstig i kroppen så tog det väldigt

lugnt faktiskt. På kvällen hade jag dansträning, huvudvärken gick nästan helt bort precis innan jag

skulle åka tack och lov för nu vill jag fan inte missa mer på dansen än vad jag redan gjort sådeså !

Det gick skeeeeeta BRA på Streetdansträningen idag, igår på Raggan tappade jag självförtroendet

helt och ramla ner i botten. När jag såg mig själv i spegeln var det som att någon hade rita mig på

ett papper, skrynkla ihop det och sen skrynkla upp det, så såg jag mig själv, tyckte alla dom andra

var jätte fina men jag som hemsk ut, allt bara snurra i rummet och jag fick svårt att andas för att

jag får panik på mig själv men idag då kände jag mig självsäker & jäkligt bra på det jag kan bäst :)


 

Av Madde - 11 mars 2013 16:27

  Mammas födelsedag blev jätte lyckad och var hur mysigt som helst :) Resten av familjen kom vid tre

tiden, först satt vi och pratade alla för att sen fika. För mig är familjen super viktig,man har bara en

familj och jag har haft turen att fått den bästa. Bara att sitta ner,prata och lyssna på vad alla har att

säga tycker jag är riktigt mysigt. Jag älskar er alla,grattis igen mamma & hoppas du hade en bra dag :)


 

Födelsedags FIKA :) 


 


Världens bästa mamma och jag :)


 

Morfar och min yngsta kusin Marcus :)


 

Min älskade mormor och jag :)


 

Plastpappa Roger och världens bästaste Moster :)


   MINI MUNKAR :D


 

Underbara kusin Andreas och hans flickvän Emma som är världens goaste tjej :)



Av Madde - 10 mars 2013 12:06

  


Grattis mamma på födelsedagen.


Jag älskar dig mest av allt i världen<3



Av Madde - 9 mars 2013 19:04

Första sovmorgonen för mig på en vecka men vaknade åtta som vanligt av att solen lyser rakt in i mitt

rum och jag tror klockan är elva, försöker att somna om men ligger bara och undrar vad klockan är hela

tiden,ifall jag sovit tio minuter eller en timme. Klev upp halv tio, då gav jag upp men hade hunnit blivit

hungrig också och då är det bara att gå upp för min del. Har bakat halva dagen till mammas födelsedag

som är imorgon ,jag bakade min klassiska SOCKERKAKA så nu luktar det goott i mitt kylskåp varje gång

som jag öppnar kylen, älskar lukten av nybakat aaaah underbart =) Har sökt tre jobb och 1 sommarjobb

så nu får vi hålla tummarna men kommer inte gå runt och tro något för då blir man baara besviken utan

jag tar det som de kommer men vill verkligen ha det där sommarjobbet för de skulle passa mig perfekt.


Nu ikväll blir det myskväll med mamma och moster<3 Vi ska kolla på Melodifestivalen, titta på film och

bara ha det trevligt. Vi är ensamma hemma ikväll vilket är skönt ibland,bara vi tjejer för en gång skull

och jag älskar att umgås med min mamma och moster,dom är två helt fantastiska personer i mitt liv :)

Vem hejar ni på i Mello? Jag älskar Robin och Anton, deras låtar är grymt bra och dom är två charmiga

killar som kommer gå långt men jag håller helt klart på dom sen att dom ser bra ut gör mycket också ;)


 


   

Av Madde - 8 mars 2013 23:26

Ikväll har jag vart på bio med min fina vän Anna, vi såg filmen Beautiful Creatures* och fytusan vad BRA

den var :D Man kom in i filmen direkt den började,de var ingenting som fick mig att komma av utan jag

var fastklistrad i filmen och det händer inte ofta. Men som vanligt hamnar man alltid med några jobbiga

ungdomar på ett eller annat sätt,det satt två tonårstjejer brevid mig som prata och fnittra heeela tiden!

Jag rekommenderar verkligen den här filmen, den var ganska  lik Twilight på många olika sätt så ni som

tycker om dom filmerna (typ alla)så då vill ni verkligen se den här filmen ;) Tack Anna för denna trevliga

fredags kväll, man kan då aldrig ha tråkigt med dig för du sprider alltid sån gläädje och mycket skratt <3


 

Av Madde - 7 mars 2013 18:29

Natten till igår var inte kul alltså, vid fem tiden ungefär på eftermiddagen fick jag världens huvudvärk

som bara blev värre och till slut tryckte det så mycket att jag mådde jätte illa. Gick till sängs tidigt för

det gick inte att vara uppe längre men jag har haft fruktansvärt ont i huvudet och mått riktigt illa hela

natten lång,trodde den aldrig skulle ta slut. Men vaknade iallafall imorse helt fri från värk och smärtan

tack och lov. Skulle gymmat med Anna idag men tyvärr hade hon lite små ont i halsen så vi skippa det

och eftersom jag var så illa tvungen att åka till Rekryteringsmässan,bussresan ditt var inte rolig haha!

Proppat med folk, chauffören kunde knappt stänga dörrarna och fick åka förbi alla hållplatser, jag stod

framför en kille men kändes mer som om jag var i hans famn,så pass trångt var de så tur att man inte

har fobi för trånga utrymmen bland folk. Medans vi stod i bussen känner jag igen en äldre dam brevid

mig och då är det Anki som gick i min och annas klass på Lernia :D Hon drog med sin sköna attityd till

oss: Nämen tjena bönor, hur är läget hahahha, kändes lite som gammla härliga tider <3 Väl på mässan

ville man bara vända om men jag behöde pricka av mig hos min jobbcoach,vi gick ett helt varv vilket

säkert tog oss tjugo minuter eller mer GALET vilken trängsel det var. Tänk er lilla jag (ni som känner

mig dåra) bland över 1000 pers som är 2meter långa,jag kände mig som en liten dvärg HAHA,det tog

tvärstopp var och varannan sekund,det gick inte att komma fram och alla gick in i varandra KAOS är

det ända ordet jag kan säga. Men till slut hittade jag min coach, prickade av mig och letade upp det

företaget jag ville prata med och lämna in papper till vilket var Inter Sport :) Först skakade vi hand,

jag fick fram några ord iallafall,han läste mina papper och tyckte de såg bra ut sen gick jag därifrån

med röda kokande kinder som säkert ångade om mig av nervositet men jag gjorde det iallafall vilket

är huvudsaken. Men efter ett helt varv ville vi bara ut därifrån,det var kokhet,stank parfym överallt

så man fick svårt att andas och det gick inte att komma fram. Mötte upp Frida halv tre nere på stan,

vi satt och prata i en och en halvtimme, vi har ju ett hett samtalsämne just nu som vi kan prata om

hur läänge som helst ;) Dagen har vart kanon bra,jag är heelt slut i kropp och knopp,nu blir det vila

för mig resten av kvällen och förresten,det är redan torsdag igen,vart tog veckan vägen?, craazy <3


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards