Maaddeelejine

Alla inlägg under april 2013

Av Madde - 9 april 2013 09:03

I söndags natt halv fyra vaknade jag med ett ryck att något konstigt, högt och annorlunda ljud lät i hela huset. Jag gick upp för att kolla, i hallen så känner jag iskallt vatten under mina fötter, det var som en stor vattenpöl i hela köket och hallen. Skriker efter mamma, hon och hennes kille rusar upp från sängen. Ett rör i vår skrubb har gått sönder, min plastpappa fick ta en stor tavla framför ansiktet för att kunna komma fram.

Vi går som tre yra höns hemma och visste inte vart vi skulle ringa men det blev 112 och bara någon minut efter kryllar det av brandmän i hela huset. Vilken marddröm, vilket kaos. Alla golv, väggar, tapeter, köket/badrummet måste rivas och göras om. Vi packa ur huset från 05:00 till 20:00 igår. De var den längsta, jobbigaste och tuffaste dagen i mitt liv. Men det värsta är att vi har hela vårat liv i flyttkartonger men ingenstans att bo :'/ Igårkväll kunde vi iallafall sova hos mormor & morfar.

Vet inte hur många gånger jag grät igår, imorse när jag vaknade ville jag bara att det skulle vara en dröm, det är bara något man ser andra hända på tv och att det aldrig kan hända en själv men nu står vi här utan hem och hjälp. Vi får inte komma hem förrän efter sommaren, jag som trodde det här skulle bli den bästa men nu lever vi i helvetet och jag har aldrig vart så rädd som jag är nu, snälla väck mig :'(

Av Madde - 7 april 2013 19:46

Har hittat en ny låt med will.i.am feat Justin Bieber och nej jag är inget fan

av killen men en del låtar han gör är bra. Men dunket,beaten och allt i den här

låten är GRYMT BRA. Jag kan inte sluta lyssna på den,galet skön är den :D <3




 










Av Madde - 6 april 2013 18:02

Ikväll ska jag på min tredje dejt,för varje gång vi ses känns det ännu läskigare på grund av att man har

blivit så bränd alldeles för många gånger men ibland måste man chansa, vem vet vart det kan leda? Han

kanske är den rätta eller så är inte det men hur ska man kunna veta det om man inte försöker. När man

var yngre kunde jag bli kär väldigt lätt men nu har jag riktigt svårt att bli kär vilket skrämmer mig. Det

var ett problem med mitt ex,jag mådde extremt dåligt över mitt förra uppbrott innan honom vilket fick

mig och tro att jag var i kär i honom för att JAG VILLE bli kär igen som jag var i fyra år med exet innan

honom,ni hör själva knas för man bara lurade sig själv. Den här gången måste jag lyssna på hjärtat och

känslorna,jag vill inte bli sårad igen så känns det inte bra måste jag kliva ur eller känns det bra,kör på :)


 



Av Madde - 5 april 2013 16:44

Igår kväll kände jag, snälla låt mig få sova en hel natt inatt för min kropp skulle verkligen behöva det och

jag själv också. Tror minsan att kroppen lyssnade på mig,sov hela nio timmar i sträck och kände mig som

en ny person imorse när jag vaknade. Åkte iväg till gymmet vid halv ett,solen lyser än idag men det blåser

ganska kallt och var inte alls lika skönt. Det märktes på gymmet att jag sovit en hel natt,jag hade en helt

annan ork att gå på, det var inte mottigt eller jobbigt som det annars kan vara lite så där på grund av att

jag sover extremt dåligt på nätterna. Det gick hur bra som helst, jag gymmade helt själv idag och det var

faktiskt inga som helst problem,det var nästan skönt. Har lagt in fler träningslåtar på mobilen som peppa

mig rejält, när man hör det där dunk dunk då jäklar tar man i lite extra ;) Körde hårt med ben och magen

som ska bli som jag vill till i sommar,normalt smal är jag redan och har alltid vart men vill ha den lite mer

fixad,ni fattar nog vad jag menar. Ikväll kommer min ena plastsyster hit som jag ska spendera min kväll

med vilket jag ser fram emot. Kommer bli mycket prat,det är vi bra på hahahha och kolla på nån bra film,

det blir ett perfekt avslut på den här fredagen och har haft en bra start på den här helgen woop woop :D<3


 


 


Av Madde - 4 april 2013 18:09

Jag har haft en helt fantastisk dag,hur kan man inte ha det nu när våren och värmen kommit,det här är

precis vad vi väntat på under den här alldeles för långa och sega vintern. Min morgon börja med att åka

till Eductus där jag går hos min jobbcoach, enligt mig är det värdelöst men ibland har man inget val helt

enkelt. Det första jag gjorde var att klampa in på min coach kontor, berätta med ett stolt & stort leende

att jag hade nämligen vart på jobbintervju igår och det gick hur bra som helst. Det första hon fråga mig

var, men fixade du det själv då? Det kan du ge dig på att jag gjorde,men det trodde väl inte du om mig?

Det sista var självklart inget jag sa till henne,bara i mitt huvud. När jag sa att dom hade ringt mig bara

en timme efter att jag sökt åkte hennes haka ner i golvet och önskade mig lycka till. Det kändes otroligt

bra i hjärta och själ, ja blev stolt över mig själv. Efter två och en halvtimmes tråkig lektion gick jag ner

till gymmet från stan, åka buss i det här fina vädret,aldrig i livet. Jag suger i mig så mycket sol jag bara

kan och den är verkligen varm nu. Som vanligt är man alltid lite små seg och trött när man byter om och

allt men när man väl sätter igång får man ett adrenalin inom sig som gör en pigg och glad. Jag kan alltid

åka till gymmet oavsett hur mitt humör är,är jag ledsen och nere innan så går jag alltid därifrån med ett

hejdundrande glatt humör och det bara spritter i mig av glädje. När jag och min kompis stod & bytte om

idag så pratade vi på som vanligt,då är det en äldre dam som säger: ursäkta om jag tjuvlyssnar men jag

håller med om ditt och datt (det vi nu pratade om) så stod vi tre där och pratade ett ganska bra tag, sen

när vi skulle gå sa hon glatt hej då. Vilken gullig dam på 66 bast som hon sa,tycker det är roligt när äldre

vill prata med en så där & är glada,de var roligt tycker jag. När vi var klara gick jag från gymmet ner till

tågstationen,gick helt i min egna takt och bara njöt av vädret. Sen intervjun igår har ja hela dagen idag

gått med ett stort smile och huvudet högt för jag känner mig så stolt och tycker om mig mer själv nu så

det känns toppen bra. Just nu är jag både helt slut och samtidigt pigg,ska avsluta min kväll med att kolla

på Revenge och Red Widow sen att man är ledig imorgon vilket innebär soovmorgon sen åka till gymmet ;)


 


 

Av Madde - 3 april 2013 18:50

Det här blev en dag som jag veerkligen inte hade trott skulle ske men från att fått smällar och ramlat till

botten händer något som lyfter mig upp och får båda fötterna på marken igen. Imorse skickade jag in en

ansökan om ett jobb men som vanligt kommer dom inte höra av sig så tänkte inte mera på det. Halv ett

tog jag bussen till gymmet, jag kommer lite tidigare än min vän och då ringer min mobil, trodde så klart

att det var min vän som ringde men nej utan det var från jobbet jag hade sökt EN TIMME TIDIGARE IDAG

så jag vart ganska ställd men kände en glädje och lättnad inom mig som inte går att beskriva. Dom hade

läst min ansökan, med så kort varsel undrade dom ifall jag kunde komma på intervju halv 4, sjääälvklart

kan jag det, jag är där då. När jag precis lagt på kommer min vän,jag är uppe i varv och säger till henne

att jag hinner tyvärr inte med att gymma. Det var bara att vända på klacken, ja skyndade mig till bussen

även om jag hade två och en halvtimme på mig. Som vanligt med min vanliga otur går bussen sönder för

FJÄRDE gången på Råby, men innan det körde (jag åkte 15 bussen ) bussen elvans tur vilket han kommer

på efter ett tag så han åker till Hammarby, vänder och åker tillbaka till stan. En väldans omväg,nu blir ja

ännu mera sen hem men sen därefter går bussen sönder. Nähe DET ÄR INTE SANT tänkte jag, det hära är

fjärde gången på två veckor för mig,seriöst VL vad gör ni med era bussar??Men som tur är fick chaufförn

igång bussen efter tio minuter så vi fick kliva på bussen igen och jag kom hem över en timme senare xD

Jag valde ut kläder, fixade håret,tog ut cykeln från förrådet som inte använts på hela vintern och cyklade

iväg till intervjun. Kände mig fin i min vårjacka,var inte speciellt nervös faktiskt,kände mig redo för att

bli intervjuad och få det där jobbet. Jag själv tycker intervjun gick riktigt bra,dom som intervjuade mig

var två kvinnor i 40 årsåldern,vilka härliga personer dom var,det gick lätt att svara på alla frågor och ja

kände mig otroligt bekväm i deras närvaro faktiskt,det var som att vi känt varandra länge för så bra var

stämningen mellan oss. Nu får vi hålla tummarna på att det vänder för mig, tycker banne mig nu att det

är min tur och jag förtjänar det med all rätt. När jag gick därifrån kom det några glädjetårar,det kändes

som om någon hade hört mitt rop på hjälp,att någon hade sett mig & tycker jag förtjänar en ärlig chans.

Jag är jätte stolt över mig själv,känner mig mer vuxen nu, levande & det fick mig att växa som person :´)


 

Av Madde - 2 april 2013 18:53

Då var påsken och långledigheten över, det har vart den bästa påsken någonsin i mitt liv faktiskt på

grund av olika skäl. Även om det har vart skönt med ledighet tycker jag samtidigt de är himla skönt

att gå tillbaka till alla rutiner man är van vid. Fast för mig börjar allting som vanligt nästa vecka,det

är bara på torsdag jag har ett gruppmöte. Dom senaste dagarna har vart vääldigt jobbiga & kämpiga

känslomäsigt. Det är så mycket som jag kommit över men inte kan släppa taget om helt,hur gör man

det egentligen? Sen att jag tänker för mycket, övertänker och tror det sämsta om mig själv jämt gör

ingenting bättre. Igår kväll när jag skulle sova kände jag, NEJ NU FÅR DET RÄCKA MADDE, jag måste

sluta tänka, sluta tänka för mycket, sluta trycka ner mig själv och tänka på mig själv för kroppen har

börjat sagt sitt. Har ont i magen, det hugger i höger sida nedanför bröstet direkt jag oroar mig över

något, jag får svårt att andas och känner hur paniken kryper i kroppen på mig. Det här är varken bra

för mig själv och min kropp, dom senaste veckorna har jag vart mer trött än jag någonsin vart,något

måste ändras för annars blir jag knäpp på mig själv. Jag vill kunna lee för att jag är glad,vill andas ut,

bli pigg igen och sova hela nätter varje natt. Nu blir det förändringar,vi närmar oss våren / sommaren

vilket känns lite lättare och skönare. Blir nog att börja med VÅRJACKAN i början av maj, can´t wait :D


 

Av Madde - 1 april 2013 20:06


Nu börjar vi gå mot varmare tider,vi börjar närma oss sommaren :) <3


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards