Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Let go and start over

Av Madde - 24 juni 2013 14:18

Dom senaste tre månaderna har vart en riktigt kamp för att orka med allting varje daag men i

lördags hände något inom min familj som gick vi kände att det däär var droppen, nu måste vi

göra något åt det här och fixa våran familj. När mamma sa det till mig , att hon förstod och nu

såg med egna ögon vad jag försökt förklara för henne en lång tid nu gjorde att jag bröt ihop av

lättnad och kände äntligen, äntligen kommer jag kunna andas, slippa klumpen i magen, sova

ordentligt på nätterna och ha lugn och ro hemma. igår kväll kunde jag för första gången på ett

bra tag lägga mig i sängen för att sova utan något tryck över bröstet och oro. Hade mitt alarm

på 07:30, hade möte klockan 10 på arbetsförmedlingen men var lite smått orolig över att inte

kunna komma iväg på grund av den här dumma buss strejken som är men stadsbussarna här i

Västerås klarade sig, taack och lov. Mötet gick jätte bra , jag går just nu i en grupp där vi är tre

stycken som snart hamnar i tredje fas men istället för att hamna där ska vi försöka komma ut i

arbete och jag kaanske har roffat åt mig praktik/provanställning på 4mån på en Turistbyrå där

dom inriktar sig på Kroatien,fortsättning följer men jag håller iallafall tummarna,känns faktiskt

som att det där kan vara något för mig :) Mötet slutade runt elva,när jag klev på bussen var det

en stor fet humla brevid mig preecis där jag satt, tror jag bytte plats 4 gånger på två seekunder

haha & vi var några där bak som flaaxade med armarna mot humlan medans alla andra kollade

på oss och undrade nog vad vi gjorde men till slut försvann den och jag slapp en hjärtattack x )

Nu under dagen har jag ätit mat, passat på att sola nu när värmen och solen är tillbaka,umgåtts

med min moster som vart på besök en snabbis och nu är jag lite små hungrig igen. Jag vaknade

med ont i halsen imorse på vänster sida och örat också men det är nästan helt borta nu,tur de<3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards