Maaddeelejine

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Madde - 25 juli 2013 14:34

Igår var jag med en vän jag inte träffat på två år ungefär eller kanske lite mer. Hon berättade

hur snett allting gick för hon när hennes mamma dog i cancer, men hur hon tagit tag i sitt liv

och mår bättre än någonsin idag, med både sig själv och med livet. Hennes berättelse gjorde

något med mig inombords. Jag berättade hur dåligt jag mår, hur illa jag tycker om mig själv,

att jag tappat hoppet om kärleken och vilken panik jag har inom mig av att ingenting händer.

Efter vårat samtal blev och kände jag mig genast lugnare på något sätt,livet kan väl inte alltid

stå stilla, vara ensamt och jobbigt? Det här med att jag alltid måste göra något och träffa mina

vänner annars känns det som om jag är den ända på jorden som går hemma, där har ja kunnat

tänka man kan inte alltid ha något att göra varje dag och det är ingen fara. Det är inte alltid det

finns något att göra,ibland har vännerna mycket att göra men världen går inte under på grund

av det. Har gått hemma hela dagen idag,till en början imorse när jag inte fick tag på någon blev

det kaos inom mig direkt,ingen vill vara med mig och ingen pojkvän hittar man inte heller,men

det där slog jag bort fort och undrade vad jag själv höll på med. Min vän sa till mig igår, nått du

måste lära dig är att njuta av dagar med dig själv. Man behöver inte en pojkvän och sina vänner

för att kunna njuta av en, ibland flera dagar med dig själv. När du blivit bekväm med det då blir

det lättare för dig att även börja tycka om dig själv & hon har faktiskt HELT RÄTT i de hon säger.

Det här med kärlek och pojkvän,va fasiken det kommer när det kommer, det kommer när vi alla

som minst anar det,oavsett hur lång tid det än tar så är det värt varenda sekund av väääntan på

den rätta :) Har man ingen positiv inställning till livet blir livet bara till en stor negativitet,då tar

allting bara ännu längre. Det ända jag har svårt för är att tycka om mig själv,självförtroende har

jag till NOLL,jag tycker inte om mig själv på grund av olika sätt jag blivit behandlad av personer

i mitt liv så hur ska jag göra,vad ska jag göra och vart ska jag börja? Jag vågar inte komma in på

andras liv,ja är rädd för att bli sårad. Den där muren jag haft är högre och starkare än någonsin,

jag varken vågar eller kan inte lita på andra människor,jag är för rädd att bli sårad igen. Jag vet

själv att man måste börja chansa lite för att kunna vinna,ja måste börja riva ner min mur bit för

bit i min egen takt & faktiskt börja njuta av livet för vi lever bara en gång,det vill jag ta vara på :)


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards