Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Ny vecka, nya möjligheter

Av Madde - 29 juli 2013 17:55

Tänk att hela juni har gått , vi är reedan i slutet av juli och om bara 3 dagar är det redan augusti,

det går ruskigt fort ibland. Tänk om sommaren kunde vara lika lång somvintern och vintern kan

kan vara lika kort som sommaren,det skulle vara något åt det. Men än är inte sommaren slut,jag

ska tänka positivt och suga in varenda stråle av sol vi får och precis vad som helst kan hända här

i livet. Under den här sommaren har det vart mycket ensamtid med mig själv,inte haft någon att

vara med speciellt mycket och det har tagit hårt på mig. Men den biten har vänt,den sista halvan

av juli har jag umgåtts mycket med mina vänner och de har stärkt mig. Har hållt igång och flängt

runt från torsdag till söndag med Bella,fått mycket sol på mig, skrattat så mycket och haft många

roliga stunder. Under den tiden jag var mycket själv blev det att bara sitta framför tvn,det är inte

speciellt kul när jag är aktiv person men igår kväll efter fyra hektiska dagar var det riiktigt härligt

att slå sig ner i soffan och kolla på en bra film,Robin Hood gick på trean och den var bättre än när

jag såg den sist på bio. Helgen är slut, det är måndag igen vilket bruka kännas blaha men inte idag

inte,jag har haft en jätte trevlig dag med min vän Daniella. Var osäker på om jag skulle cykla eller

ta bussen,har svårt att lita på det här vädret ibland men jag chansade och tog cykeln,helt rätt val.

Vi gick runt på stan,jag behövde göra några ärenden. Mitt puder är heeelt slut,jag känner inte för

att slänga ut 400 spänn på ett nytt men jag behöver verkligen och att det är dyrt är det värt,finns

inget bättre puder,till det behövde jag en ny svamp (kallas dom det?). Var även ute efter ett jätte

fint lila nagellack som jag hittade på en google bild där en tjej hade målat sina naglar med lila färg

och jag tror jag hittade i närheten av den färgen,blir att testa den ikväll så får vi se :) Efter en stan

runda gick vi ner till löga,vi solade i två timmar och hade det bäst. Att cykla hem var mycket mer

jobbigt än till stan,är ganska slut nu efter en dag i värmen,de har vart en kanon dag verkligen :D<3


 



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards