Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

With brave wings she flies

Av Madde - 30 juli 2013 17:00

Om det är något jag verkliigen hatar är det personer till vänner som tror att dom kan utnyttja

en till max utan att dom förstår att man ser rakt igenom dom. Det var planerat sen flera dagar

att träffa en nära vän till mig,hon börjar jobba klockan två därav måste vi ses tidigt för att ens

hinna ses. Vi skulle träffas vid elva nere på stan, jag kliver upp kvart över åtta för att hinna äta

frukost och göra mig iordning. Jag hinner lagom komma till busshållplatsen,får ett sms av min

vän att hon precis vaknat och "glömt bort" att hon hade planerat in annat under dagen. Det slår

aldrig fel,så här är det vaarje gång vi ska ses och det såg jag till att hon fick veta också, the end!

Sånt här brukar få mig att bryta ihop,känna mig värdelös och dålig men jag vände om tankarna

och började tänka på alla mina riktiga vänner jag har nära mitt hjärta. Jag bröt inte ihop,ja fick

inte panik över "jaha men vad ska jag göra idag dåra" utan jag tog ett djupt andetag och slappna

av faktiskt och kände mig ganska bra som person,vart det kom ifrån har jag ingen aning om men

det är ett steg åt rätt håll iallafal. Jag tog cykeln till affären,vill passa på att cykla så ofta jag bara

kan när det är fint väder för det är bra härligt och det tar bra på benen ;) Lagade Korvstroganoff

(stavas det med ett eller två f?) något av det godaste som finns men det var godare i skolan men

jag lyckas ganska bra med det tycker jag , ingen mästerkock men laga mat kan jag allt. Mat i min

mage och mätt var det veerkligen dags för storstädning i mitt rum. Jag är allergisk mot damm &

dom två senaste dagarna har jag nyst som bara den i just mitt rum,men nu är det rent i varenda

hörna av rummet och det går att andas där inne igen,en klapp på axeln till mig själv för det där

gjorde jag bra. Blev ganska slut av att städa men det stoppade inte mig att åka till gymmet, gick

till bussen runt halv två tiden och det var inte mycket folk idag trots tråkvädret men det är väl

många som kommit tillbaka till jobbet efter semestern. Det gick extremt bra idag,körde på som

aldrig förr,hög musik i öronen och peppade mig själv till tusen. Efter ett träningspass är maten

alltid så mycket godare,jag vet inte varför men det bara är så. Ikväll blir det att slå på en film :) 


 

Moi Korvstroganoff, mums ^^


 

Rent och fräscht,tummen upp (Y)


 

Vad fantastiskt bra man mår efter ett träningspass, i just looove it :D <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards