Maaddeelejine

Alla inlägg under september 2013

Av Madde - 30 september 2013 09:05

Då fyller jag 25år idag då, vad tiden bara har sprungit iväg. Tyckte ja var en liten flicka nyss. Släkten kommer vid tre tiden,sen så avslutas min dag med dansträning på kvällen :D <3 <3

Av Madde - 29 september 2013 23:08

  Har äntligen börjat kunnat sova bra under nätterna,har börjat kunna somna nästan direkt

när jag lägger mig, sover hela nätterna och kan sova till tio. Fram till lunch kolla jag på lite

avsnitt utav olika serier jag missat under veckan. Efter lunch satte jag igång och baka kaka

till min födelsedag som är imorgon,blir hela 25 år, tyckte jag nyss var 15 ? Mot kvällen tog

jag mig ett skönt varmt bad,andra gången den här veckan,inte likt mig. Jag har aldrig tyckt

om att bada,har svettats ihjäl efter tio minuter och vill hellre duscha men nu har jag fastna

för att bada faktiskt, med tända ljus och lugna låtar. När dropparna från pannan rinner ner

är det som om tankarna också rinner av mig och efteråt när jag klivit upp har ja ett otroligt

lugn i kroppen. Har precis kollat klart på Wallander,dom är allt bra dom där filmerna alltså

och ett perfekt avslut på en söndag kväll. Jag hoppas morgondagen,min födelsedag blir bra

och lyckad även om saknaden efter pappa och mina syskon alltid smyger mig på dagar som

denna men jag älskar min familj som jag har och som vill ha mig i deras liv, det är kärlek <3


 

Visp visp :)


 

Tada,min sockerkaka :D


 

Myskväll så här på en söndag (^^)




Av Madde - 28 september 2013 23:21

But music never makes me sad<3

Av Madde - 27 september 2013 18:12

Dom senaste två dagarna har det inte blivit någon bloggning, jag har haft sån fruktansvärd magont

i snart en vecka. Tror det är magkatarr, eller jag är ganska hundra men då brukar det bara göra ont

i magen men nu gör det så ont i magen att jag mår illa och klarar inte av att göra någonting. Här om

dagen,i onsdags natt fick jag väcka mamma och det var nästan att jag fick krypa till hennes rum just

av smärtorna och illamåendet,kroppen bara vek sig och mamma ville att vi skulle åka till akuten för

jag var tydligen kriitvit i ansiktet men till slut kunde jag somna fast det gjorde jätte ont. Mina tankar

jag vet inte vart jag ska göra av med dom,vet inte vad jag ska göra,jag känner mig ledsen precis hela

tiden,alla säger vilken bra person jag är men jag känner mig misslyckad som person. På måndag blir

jag 25 år,jag vill inte. Trodde jag vid det här laget skulle ha två barn,vara sambo,plugga det som jag

brinner för och vill jobba med,vara förlovad och vara lycklig. Har något av det hänt? ? Nej inte ens i

närheten,säger inte att jag kommer ge upp för jag är envis men glädjen och orken i kroppen, den blir

lägre och lägre. Varje morgon när ja vaknar kommer det alltid en tår,tar ett djupt andetag och säger

till mig själv,nähe måste jag ta mig igenom en dag till, jag vill inte.! Wow vilket positivt och patetiskt

inlägg det här blev,25 år och aldrig fått haft det lätt i livet,bara smäll efter smäll,det är inte rättvist :(

Snälla livet,sluta jävlas med mig och ge mig lugn,ro och riktig lycka. Jag vill kunna andas och leva<3


 



 


Av Madde - 24 september 2013 20:01

Fyfan vad kallt det är ute, svinkallt brr! Jag tål inte kyla,höst/vinter är absolut inte min favo,sommar ska det vara. När jag stod och vänta på bussen för ett tag sen,det blåste så kallt att mitt ansikte nästan blev till is. Nu sitter jag inne i värmen på dansen och tittar på nybörjar gruppen i Street innan det är våran tur. Stackars Sara som operera bort sina halsmandlar och sjukskriven i tio dagar,blir tomt utan dig honey så vila dig rejält till nästa vecka. Nej nu ska jag gå och byta om för att sedan shake some as ;)

Av Madde - 22 september 2013 19:18

Sitter här och lyssnar på musik på Spotify,nu blev jag mycket piggare hehe. Varje år på

Kulturnatten brukar det regna och vara svinkallt men igår även när solen hade gått ner

var det jätte skönt väder hela kvällen. Det är alltid en lättnad när man slipper frysa och

bara njuta av en trevlig kväll för det var precis vad det blev igår. Jag och Anna tog halv

sju bussen,aldrig vart med om att det är fullt med folk redan andra hållplatsen men när

det är någon tillställning blir det mycket folk. Det första vi gjorde när vi kom ner gick vi

till Folkhögskolan och hälsa på mina gammla lärare från förra året. Tyvärr hitta ja bara

bara en utav dom men det var mest henne ja vill hälsa på iallafall. Hon blev överraskad

och jätte glad att jag kom förbi för hennes skull, fick en stor kram och det värmde i mitt

att se hur glad hon blev<3 Resten av kvällen gick vi runt i hela stan,mycket tjejsnack så

klart och musik lite överallt. Blev en väldigt lyckad,mysig,trevlig toppen bra kulturnatt

måste jag säga. Det bästa med Anna är att hon VILL lyssna på mig, hon vet vart vi båda

har varandra och att vi aldrig kommer ryka ihop för det här är en äkta vuxen vänskap :)

Kom hem runt halv tio tiden & då var det den hära Hur många lingon finns det i världen

men tycker att andra är sneppet bättre faktiskt, men dom där människorna är otrooligt

goa hela bunten,dom ser annorlunda men dom är exakt som oss,samma fina människor.

Imorse efter frukosten gjorde jag mig iordning för att åka till kyrkogården och tände ett

ljus för min Farmor som skulle fyllt 74 idag,usch vad jag saknar henne. Tänk att det har

gått sex år,makalöst ofattbart fort. Ikväll blir det att kolla på Wallander sen sovdags <3


 


 

En saknad så stor </3




Av Madde - 21 september 2013 17:09

Har sovit underbart bra igår natt, ah okej förrutom att jag vaknade någon gång under natten av

en marddröm som jag glömde lika fort och somna om nästan på en gång. Tog sovmorgon också

till tio,väldigt behövligt och vips blev man människa igen. Blev en liten utflykt vid lunch till lila

köping där det var backlucke loppis tror jag det heter ? Det var folk som hade sina bord vid sina

bilar vid bagageluckan,det fanns inte mycket att hurra för där heller men det var bara skönt och

komma hemifrån ett tag med familjen,vädret bjöd på strålande sol och värme så det blev en rätt

mysig tripp det där. Här i #västerås idag är det Kulturnatten där det showas med musik,dans,en

grupp som håller på med eld,konst och you name it. Riktigt trevligt att gå på,synd bara att det är

så sent på året bara för det blir alltid så jädra kallt på kvällarna hur mycket kläder man än har på

sig men annars är jätte roligt med det rätta sällskapet också. Jag ska ner med min närmaste bästa

vän Anna,det är första gången hon går på det här dåra här i v-ås vilket ska bli spännande. Kan inte

förstå att det redan är ETT ÅR sen vi på folkhögskolan höll i halva kulturnatten,känns som igår ju?

Fasiken vad jag saknar mitt gäng där alltså, dagarna med dom det fanns inget bättre men livet går

vidare och ikväll ska bli en jätte trevlig kväll med Anna så det ser jag fram emot. En bra lördag :)<3


 



 


Av Madde - 20 september 2013 17:17

Inte har man fått mycket sömn igår natt heller, var totalt genom täppt i näsan och jag

måste andas genom näsan när jag ska sova. När jag inte kan andas genom näsan,då får

jag halvt panik och andas genom munnen nej då blir man bara torr som attan! Fick väl

en till två timmars sömn under natten men konstigt nog har jag vart super pigg all day

long och det tackar man inte nej till. Drog till gymmet idag också,var knappt något folk

där alls men det kanske har och göra med det fiiina vädret som vi bjudits på idag vilket

det ska vara hela helgen :D Fredagar på gymmet,då brukar jag vara ganska slut efter en

heel vecka med aktiviteter men det märktes inte idag,det verkligen flöt på och vart den

energin kom ifrån efter två timmars sömn har jag ingen anning om. Jag tror vädret har

med det och göra. Det var äckligt varmt där inne idag, dom brukar alltid ha persienner

såna där svarta när solen lyser in men inte idag och det kändes, svetten verkligen rann.

Man kan verkligen säga att på gymmet, där finns det mycket ögongodis att kolla på ;)  ;)

Men inte mer än så,det är så otroliiigt skönt att inte tänka på killar och kärleken,det blir

bara jobbigt när man längtar och saknar så mycket som jag gör. Jag låter ödet,livet eller

vad det nu är som gör att allting händer av en orsak i rätta tiden. Ingenting jag orkar att

varken tänka på eller ägna mig tid åt just nu,jag tappar iallafall bara hoppet efter ett tag.

Jag har hittat en gammal låt med Jennifer Lopez,en riktig uppåt tempo låt som man blir

hur glad som helst av. Den gick i repet i mina hörlurar på gymmet idag,music is love <3


Jag blir hur glad som helst av den här låten,skruva upp och dansa loss :D<3

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards