Maaddeelejine

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Madde - 16 september 2013 15:17

Nu kan man verkligen säga att hösten är här,regn och rusk men inte ska vi hänga läpp för

det heller. Vi har haft en otroligt fin,varm och härlig sommar vilket vi inte får glömma nu

när den är över. Jag brukar alltid bli ganska deppig på hösten/vintern men nej det ska bli

ändring på det, det går inte fortare för att man går runt och surar. Istället får vi mysa oss

i varma kläder, tända ljus, ta varma långa bad, kolla på bra serier, läsa spännande böcker

och pyssla :) låter väl som en bra plan? Imorse klev jag upp halv åtta,det var inte igår jag

gjorde det direkt vilket kändes haha men efter frukosten blev jag pigg. Hade möte vid tio

på arbetsförmedlingen med min moster som hjälper mig. Vi var en grupp på femton pers

ungefär, jag var den ända unga och dom andra var runt 40 till 50 års åldern och det bara

kändes weird men så där är det ibland. Vi pratade om jobb,praktik och anställningar och

då blev det ett jädra liv på gamlingarna som gått och blivit bittra med åren. Direkt någon

höjer rösten, blir så där arga och ilskna blir jag alltid obekväm i den situationen,speciellt

om jag inte känner dom och det blev jag här,fick bara svårt att andas och ville ut därifrån.

Mötet drog inte ut jätte mycket på tiden, fick ett eget samtal med min handledare om hur

jag ska gå vidare nu. På vägen satt det lappar på ställen där vi kan välja att vara,då skulle

vi välja ut ett ställe och av alla hittade jag bara ett vettigt ställe. Det är på ett dagis, ligger

tio minuter bort med cykel bara från vart jag bor. Min kusin har själv gått där,fast skolan

dåra och inte dagis sen känner min moster chefen för skolan. Men till en början är det en

praktik på ett år utan pengar förrutom dom pengarna jag får från annat håll men det är ju

iallafall en till erfarenhet,en möjlighet att få en anställning för det vet man aldrig och när

jag är där får jag också möjlighet till att söka jobb,det här blir nog jätte bra i slutändan :)

Har också börjat tagit tag i körkortet nu,har ansökt om körkortstillstånd,syntestet sedan

blir det att övningsköra med min moster vilket jag ser fram emot jätte mycket,hon e bäst.

Har settat framför datan konstant i fyra timmar nu med beställningar,ansökningar,kollat

lite andra jobb och sånt. Nu är jag seeg i bollen, trött i kroppen och ska sätta mig framför

tv:n och äta något för att ladda till kvällens dansträning som jag längtat efter hela helgen<3


 


 

Be happy, Don´t Worry, allting löser sig till slut på ett eller annat sätt,never give up!<3

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards