Maaddeelejine

Alla inlägg under november 2013

Av Madde - 27 november 2013 17:07

Ikväll blir det bio med mamma,moster och mormor<3 Vi ska gå på Mig Äger Ingen som är en

sanninghetsbaserad historia om en liten flicka som lever med en alkoholiserad pappa och får

bli vuxen alldeles för fort,lång historia fick bli kort. Har gått på teatern för två år sen där då

den lilla flickan som idag är vuxen var med i den, den gick rakt in i hjärtat och jag tror ingen

kunde hålla sig ifrån att gråta där inne i salen. Jag är jätte exalterad på att få se filmen  och

det ska bli spännande att se Mikael Persbrandt som spelar pappan,de här kan inte bli dåligt<3


 

Det här ska bli spännande!!<3


 

Mamma, Mormor, Jag och Moster <3 Min familj är det bästa jag har, jag älskar er :)

Av Madde - 26 november 2013 16:40

 Hallå, vart är snön någonstans ? Vi är i slutet av november och på söndag är det första december,

jag hoppas innerligt att det kommer snö till julen annars blir jag besviken. Det var inte lika jobbigt

att gå upp halv sex imorse,konstigt egentligen eftersom jag gick till sängs en timme senare som då

innebär en timmes mindre sömn men jag klagar inte att vakna utvilad och pigg trots några timmar

bara av sömn. Men benen däremot,efter två träningspass igår har dom vart slutkörda idag och det

känns när jag går fyra trappor upp till jobb centrum. Då kanske ni undrar varför jag inte istället tar

hissen upp men det är på grund av att jag är livrädd för att åka hiss uuh bara tanken på det ger mig

rysningar i kroppen! Ikväll är det den absolut sista dansträningen för den här terminen,that sucks

för hur ska jag klara nej klart jag gör men jag behöver min dans och den börjar 20 januari vilket är

jääätte länge ditt men men tur att jag iallafall har gymmet<3 Nu när jag kom hem lös det fint i hela

huset,mamma har julpyntat och nu är det mysfaktor på hög nivå här hemma. Tänk att det snart är

jul,bara en månad kvar och jag längtar för första gången på fem år efter julen. Nästan varje jul har

det alltid vart något strul med mitt exex men aldrig mer och nu slipper jag alla oroligheter,nu kan

jag verkligen njuta på riktigt och ha en riktig bra jul med min fina familj & få bra minnen av julen :)


 

Himlen var jätte fin när jag klev av bussen när jag kom hem idag vid fyra tiden :)


Av Madde - 25 november 2013 08:19

Kliva upp halv sex är inte roligt och inte igår men lika bra att vänja sig till när man får jobb sen. Nästan somna när jag satt och åt frukost haha. Tog en alldeles för tidig buss,min gick vid 07:42 men råkade ta 07:32 istället,bra där Madde! Men då vet jag till imorn vilken tid jag ska röra mig mot bussen . Nu börjar det ljusna ute,börjar om en så där tjugo minuter men har bara en halv dag idag,slutar tolv. Inte illa på en måndag heller,var lite tveksam imorse om jag skulle gymma efteråt men det är väl klart att jag ska. Här får då inte min trötthet ta över,här ska det tränas. Hej måndag,nu kör vi och börjar den här dagen och helt nya veckan :) <3

Av Madde - 23 november 2013 13:32

Det där med att kunna vara uppe hur länge jag vill en fredag gick inte enligt mina planer, somnade

i soffan halv 12 som är precis den tiden jag brukar lägga mig i veckorna men jag var verkligen jätte

trött och kunde inte hålla ögonen öppna. Vaknade halv elva imorse, det var behövligt för kroppen

kände jag att sova ut. Tog en lång frukost samtidigt som jag kollade på en film som gick på tv:n och

sen fick jag dra upp mig själv ur soffan för att påbörja den här dagen. Men att få äta frukost i lugn &

ro i min egen takt och ta det lugn efteråt,det är lyx för mig och något jag unnar mig själv med vissa

dagar. Ute skiner solen eller nja den gjorde för en stund sen men det är som vanligt, när Madde ska

ut då försvinner solen haha slår aldrig fel någon gång. Gick till affären för att handla lite mat, fyfaan

vad KALLT det var!! Det är frost ute,vet inte hur många minus och blåser iskallt brrrr,man vill bara

hålla sig inne idag. Ska snart steka lite pannkakor hade jag tänkt mig,sen slå på någon film och ikväll

blir det bio med Anna :D Vi ska se Hunger Games 2,har längtat som en tok sen man såg första filmen

så det här ska bli spännande om den är lika bra,sämre eller bättre än första. Nej laga lite mat nu då :)


 


 


 




Av Madde - 22 november 2013 20:06

Det är freeeedag,då kan man inte annat än att vara glad efter en lång vecka eller den har gått

skapligt fort tycker jag. Känns att man inte är van att kliva upp vid sex på morgonen, var ett

braaa tag sen jag gick upp så tidigt, nu är man skapligt trött men ikväll kan jag vara uppe hur

länge jag vill. Ajust ja,imorse var jag så häär nära att försova mig ! Hade alarmet ställt på sju

, tyckte det kändes som om klockan borde ringa snart och kollade på klockan. Den var prick

sju och alarmet på mobilen hade stängt av utav sig själv inatt så tack hjärnan att du vant dig

att gå upp sju annars är det jag som skulle komma jag vet inte hur sent annars,det gillas inte.

Sitter på mitt rum och kollar på idol, själv som vanligt men har vant mig och får liksom gilla

läget helt enkelt. Om två veckor är det final i idol, vem håller ni på ? Jag håller på Elin & Erik

för dom två kommer gå långt och längst iallafall sen oavsett om dom vinner eller inte så det

kvittar. Nej nu ska jag titta vidare, njuta av att det är fredag och att jag kan sova ut imorn :D


 


#västerås #fredag #idol #life #enjoy  

Av Madde - 19 november 2013 16:10

Märktes det igår att jag både gymmade på dagen och dansträning på kvällen, japp för jag somna

på en gång och sov hela natten. Alarmet stod på 06:00 men vaknade kvart i 6 klar vaken så klev

upp för att äta frukost, börjad en timme tidigare idag så alltså nio istället för tio. Trodde det inte

det skulle bli lätt att gå upp imorse men det var inga problem, ända nackdelen är att det är svart

ute och de känns som om man går upp mitt i natten och tagit fel på tiden. Vart på föreläsning nu

hela dagen om rekrytering, den var intressant men han som höll i det tyckte jag väl inte passade

inte som föreläsare direkt men i det stora hela har det vart en väldigt bra dag. Min kompis Linda

som också går där har redan vart på den för tre veckor sen men hennes coach är sjuk,därav gick

hon på föreläsningen igen bara för att få umgås med mig vilket gjorde dagen dubbelt så bättre :D

På lunchen kom också min vän Niklas över och hälsade på,vi tre i ett samtal gjorde att en timme

bara sprang förbi och plötsligt var den fem i ett och vi började igen. Vi slutade vid två tiden och

jag kom hem vid tre, nu är det lika beck svart som det var imorse när jag klev upp. Ska bli grymt

skönt sen när det vänder och blir ljust igen, tycker inte riktigt om det här mörkret men har vant

mig nu iallafall. Om något helt annat,i år MÅSTE jag vara ute i god tid att köpa en klänning till jul

och nyår. Förra året var jag ute två veckor innan jul,det var ganska utplockat men mitt eget fel !

Har sagt att i år ska jag absolut ha en röd klänning på julafton,hitta en riktigt fin klänning på Bon

Prix och den kom igår men när jag öppnar packetet är den KNALL ROSA,men skämtar ni eller??

Det var bara att skicka tillbaka,på sidan är den lika röd som tomtens dräkt men i verkligheten så

är den rosa, snacka om att luras ! Ska kolla på stan istället, där ser man iallafall och jag vet exakt 

vad för slags klänningar jag är ute efter. Om cirka en och en halvtimme ska jag träffa Malin innan

vi åker till dansen,kommer säkert somna lika fort ikväll också när jag kommer hem efter dansen :)


 


Av Madde - 18 november 2013 16:36

Igår dåra var de söndag,inte den roligaste dagen men på något sätt skön ändå men eftersom jag inte

gjorde något speciellt i lördags kväll behövde jag komma ut och göra något. Mamma och jag åkte till

erikslund,hade rensat min garberob lite och insåg att, jag har inga varma tröjor! Det är verkligen

något jag behöver nu när det är gaanska kallt ute. Det som jag också kände var att dom flesta tränings

kläderna jag har känner jag mig inte bekväm i för fem öre. Det var mitt uppdrag på shopping centrum

att hitta varma tröjor och lite nya tränings kläder jag faktiskt känner mig sportig i. När jag söker efter

något brukar det aldrig finnas men den här gången hittade jag precis det jag sökte för en gångs skull :)


 

Grönt har aldrig vart min färg men det är tusan en snygg färg,iallafall militär grön :D


 

Den här var bara för myspysig och annorlunda, precis som jag är :)



Imorse när jag tog bussen till jobbcentrum träffade jag på Anna, min finaste vän som jag alltid blir så

glad att träffa. Brukar aldrig hända att vi ses just på bussen men idag gjorde vi det vilket gjorde dagen

mycket bättre och lättare,planer inför lördag gjorde vi också :D Hon skulle på ett möta som börja vid

tio men det var en kvart kvar så hon följde med mig en stund. Jag började också vid tio, vi kollade på

en film som heter Jag AB (typ min 8:e gång nu som jag sett den) men den är riktigt bra & inspirerande.

En av mina närmaste barndomsvänner Linda går också där, är super glad att någon jag känner är där.

Vi åt lunch tillsammans,slutade tolv vilket vi gör varje måndag LYX va? :D Vi gick sen ner till stan för

att möta upp Anna en snabbis sen gick ja till gymmet. Direkt jag kliver innanför dörrarna på gymmet

kan jag andas lättare och jag känner mig fri, jag älskar känslan. Som vanligt på måndagar känner man

sig seg och trött i benen, särskilt på cross trainern men jag körde mina 20 minuter iallafall. Ska snart

packa om väskan till danskläder för att om ett tag åka till dansträningen,bättre måndag finns inte <3


 

i love love LOVE mina nya träningsbyxor :D Linnet gillar jag också, perfekt <3


#gym #training #friends #clothes #music #happy



Av Madde - 15 november 2013 20:53

Den där känslan när man träffar en gammal vän och man pratar i flera timmar

om allt vi gjorde ihop i unga år. Den där känslan när det känns som om det var

igår man prata sist fast det var flera år sen. Den där känslan när man pratar om

gammla minnen och man har hur mycket som helst att prata om, underbart <3


 

Ibland skulle jag vilja vrida tillbaka tiden när man var som lyckligast <3


#life #friend #friendship #laugh #friday

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards