Maaddeelejine

Alla inlägg under december 2013

Av Madde - 10 december 2013 12:54

Jag bara måste berätta om min fantastiska jobbcoach som hon faktiskt är. Under många av mina år

som arbetslös har jag haft en och annan coach som har vart sämst !! Där för kände jag bara ett stort

suck för att börja hos en ny igen men det är glad över att jag gjorde ändå för hon är helt underbar :)

Vi hade ett planeringsmöte igår morse som vi har varje måndag om vad som händer under veckan.

Jag har berättat mycket om mig själv, hur dåligt självförtroende jag har och hur lite jag tror på mig

själv för att hon ska kunna hjälpa mig lättare. Då sa hon till mig : Madde, jag önskar verkligen att du

kunde se på dig själv så som jag ser dig i mina ögon. Första gången som jag träffade dig,pratade med

dig som var i ungefär 10 sekunder var mina första intryck att du var en självsäker, glad, positiv och

bra tjej. När du berättade vad du gått igenom , att du knappt har något självförtroende och inte mår

speciellt bra blev jag paff för det är inget du visar eller som syns på dig. Din utstrålning,personlighet

och att du alltid har ett leende gör att man verkligen tycker om dig. Dom här orden , det märktes att

dom kom direkt från hennes hjärta och jag trodde faktiskt på vartenda ord hon sa. Oftast brukar ord

gå in i ena örat & gå ut i det andra liiika snabbt för att jag blir osäker på mig själv. Men det här kunde

inte kännas mer ärligt,jag kunde faktiskt ta in det hon sa & tro på dom. Hon sa också att jag sitter  på

så många bra egenskaper,om jag bara visste och kunde förstå det. Du är en fantastisk tjej som har en

hel del bra att ge,du sprider glädje runt omkring dig och du gör saker som du tycker är jobbigt vilket

visar hur stark du är som person och att du kommer klara vad som helst. Hur glad blir man inte utav

dom här orden,ja trodde iallafall på henne och fått mig att fundera på att nu måste jag ta mig en rejäl

funderare och titt på mig själv,förändringar skrämmer inte mig men det är hard work men så värt de :)

Tack Mika (min coach) för att du tror på mig,på bara 2veckor har du fått mig att växa mer som person.


 

Av Madde - 8 december 2013 16:47

Andra advent :)

Av Madde - 7 december 2013 15:25

Dom har sagt många gånger nu på vädret att det ska komma snö och att igår skulle det bli snökaos vilket

jag inte trodde på men för en gångs skull hade jag fel. Nu har äntligen min efterlängtade snön kommit :D

Men tror det har vart som minst kaos och blåst här faktiskt om man jämför med andra ställen men det är

jag bara glad över. Idag har snön legat kvar, solen har lyst fint och vinter jackan åkte fram vilket känns ok

ändå för det är de här man har väntat på så jag tänker inte klaga för nu är faktiskt vintern här på riktigt <3


 


 


 


 




Av Madde - 6 december 2013 16:16

I fredags kväll var nervositeten på hög nivå,kände mig skakig i kroppen och hade jätte ont i magen.

Det var nästan att jag ville stanna hemma istället, när jag är nervös mår jag riktigt dåligt i mig själv

och vill bara fly från situationen för stunden men vet att det alltid går över när jag väl gjort det som

gjorde mig nervös. Det kändes inge roligt att kliva upp halv sju på en lördag när jag kliver upp halv

sex i veckorna men det var de värt kan jag säga idag. Uppvisningen höll till på mitt gamla gymnasie

Carlforsska och att vara där en gång om året sen man tog studenten är en underbar känsla. När det

var dags för att repa,när jag stod bakom scenen för att gå in och dansa då skakade mina ben riktigt

mycket och jag kände mig svimfärdig. Första halva dansen gick bra, men sen tappade jag bort sista

stegen och då blev jag fruktansvärt arg/besviken på mig själv. Nu var dagen i princip förstörd, ville

bara stoppa huvudet i sanden men jag tog mig i kragen och körde på 110 första uppvisningen vilket

gick över förväntan jätte bra och då var man bra stolt över sig själv. Efter första föreställningen var

det äntligen lunch,all min nervositet hade tagit rejält på mina krafter. Alla åkte iväg för att äta men

jag och frida stannade kvar,vi åt i lugn och ro för att ladda om till andra uppvisningen. Då kom min

mamma,mormor och yngsta kusin för att kolla på mig. Då ville man verkligen göra bra ifrån sig och

den gången gick det faktiskt som bäst,sa åt mig själv att släppa alla tankar/känslor jag hade och sen

köra på och det funkade :D Vi var klara halv åtta,jag ville bara hem till sängen för att sova och ladda

om till nästa dag med två till uppvisningar. På söndag morgonen nästan skuttade jag upp ur sängen

och ville bara åka till alla. På lördagen var det Ragga,då var jag med Frida och dom i min grupp, sen

på söndagen var det Street då jag var med mina bästa tjejer Sara och Malin och grabbarna så klart :)

Alla föreställningar gick ännu bättre den här dagen men sista uppvisningen,då satt precis allt som en

smäck och vilka applåder vi fick. Då gick adrenalinet i kroppen igång i en,man hoppade av glädje och

vi alla i gruppen bara kramades och var super glada. Måste tacka alla som var med och gjorde den här

helgen till den bästa någonsin,de var jätte jobbigt att säga hejdå till alla men vi syns den 20 januari<3


  

Kristalkulans Hemligheter 30 nov och 1 dec <3


 

Lördag dag 1 Ragga - Pink Ladies :D


 

Jag och min nära vän Frida som är ´the best person in the whole world :D


 

Dag 2 Street - Hemmafruar ;)


 

Jag, Malin och Sara <3 Tänk hur bra vi tre klickat på lite tid, hur vi verkligen hittat varandra och blivit nära

vänner livet ut. För mig betyder ni mer än något annat,ni är bäst tjejer så är det bara <3







Av Madde - 6 december 2013 07:01

Äntligeeen är det FREDAG, som jag har längtat sen förra fredagen och nu är den här :D Men klagar

inte på dansuppvisningen för förra helgen är den bästa jag vart med om någonsin och bilderna får

ni se ikväll när jag har tid att lägga upp dom. Ska strax åka till jobbcoachen,slutar halv tre sen så

blir det att åka hem och göra absolut ingeenting fytusan vad skönt och imorgon får jag sova ut :D  



Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards