Maaddeelejine

Alla inlägg under januari 2014

Av Madde - 31 januari 2014 10:32

Tänk att det redan gått en hel månad av det nya året,månaden har inte kunnat vara bättre och

nu kan månaderna bara bli ännu bättre. Man kan tycka fyra veckor är lite tid men det har hänt

väldigt mycket bra saker som gör gör livet fantastiskt bra. Vad har hänt under dessa månader?

*jag har lagt mitt förflutna bakom mig *har börjat sagt JA till livet *umgås mycket med vänner

*på nyår vände mitt liv tack vare någon *nu gör jag saker som JAG vill göra och mår bäst utav

*börjat i en till dansgrupp *mitt självförtroende är väl runt 70% bättre *har hittat lugn och ro.

Helt otroligt vad livet kan vända innan man ens hinner blinka,men äntligen har någonting hänt

& det känns som ett mirakel. En månad av lycka, glädje, skratt, hopp, framtid,kärlek & vänskap :)

Livet är underbart,det är som bäst nu men det kan bara bli bättre och jag ser fram emot livet <3


 


#fredag #weekend #happiness #life

Av Madde - 28 januari 2014 17:46

Ikväll är det Street dansträning som står på schemat,är peppad och taggad :D <3


  Malin, Sara och Jag :D Ni betyder SÅ mycket för mig tjejer<3

Av Madde - 27 januari 2014 15:38

Kommer nog aldrig kunna sluta säga hur lyxigt det är att sluta tolv en måndag,man hinner knappt

gå en halv dag innan dagen är slut. Har legat i soffan och kollat tre avsnitt utav Homeland säsong2

och det blir bara meera spännande för varje avsnitt man tittar på. Resten av den här dagen står det

dans fusion pass på friskis med Sara och dansträning en timme efteråt, jag älskar måndagar för det

finns ingen bättre start på veckan,efter ett pass av träning har man en adrenalinkick i kroppen utav

glädje och det bara sprudlar av glädje runt runt i hela kroppen och man kan inte annat än må bra :D


 

#letsdothis <3

Av Madde - 26 januari 2014 17:34

Alla pusselbitar sitter nästan på rätt plats nu, livet håller på att ta sin form, lyckan som uppstått efter
många jobbiga år är äntligen här, jag har hittat ett lugn som gjort mig fri, mitt hjärta slår igen och jag

är äntligen lycklig <3 Nu går jag runt med ett leende som värmer inombords, att det kunde kännas så

här bra att vara glad på riktigt hade jag ingen anning om men det är faan bästa känslan jag har känt :´)


 


Av Madde - 22 januari 2014 17:25

Hade mitt månadssamtal med min coach idag och handläggare,dom gör mig gråtfärdig av lycka för finare

ord kan man inte få och det peppar en verkligen. Min coach sa till min handläggare : madde berör mig

när jag hör henne berätta hur stark allting gjort henne,hur dåligt hon mått men kämpat sig

igenom allting och får se henne lysa klart nu,för bara en månad sen var hon ganska så nere

och efter lovet kommer hon tillbaka & mår bättre än nåågonsin ( säger hon med tårar i sina

ögon ) & sträcker ut sin hand till min, då får jag tårar. Det är ett ögonblick jag aldrig nånsin

kommer glömma :´ ) Det kan inte mer än värma i hela mitt hjärta & i hela min kropp, det är något som

alltid kommer få mig att lee när jag kommer tänka på det. Att jag började där är mitt livs bästa beslut som

jag har har gjort,är evigt tacksam mot min coach som vart mitt största stöd från dag ett och fortfarande <3


 


Av Madde - 21 januari 2014 16:08

Igår blev det en måndag fullt av kondition och träning på olika sätt. Slutade tolv, min vän Martin

hämtade upp mig och linda utanför där vi går sen åkte vi tre ut till Erikslund där vi gick runt hela

dagen. Kom hem runt halv fem tiden,åt mat och sen hämtade Sara upp mig runt kvart över sex då

vi åkte ut till Rocklunda. Vårat andra Dans Fusion pass,stegen satt bättre,konditionen var mycket

bättre och det var dubbelt så roligare än första gången. Det är de flumigaste,mest konstigt,knasigt

men absolut roligaste passet jag gått på,det sprider en glädje i kroppen så ni som aldrig gått på det

här passet DO IT säger jag bara och ni kommer vilja gå vaarje vecka sen att bättre på sin kondition

och bli mer vältränad är ett stort plus i hörnet. Det slutade kvart i sju, tog bussen ner till stationen

och gick därifrån till dansträningen som bara ligger tio minuter bort. När jag kommer fram ser jag

en annan ingång till vårat ställe men tänkte jaha har vi en till ingång och gick till den vanliga men

där var det stängt. Gick tillbaka och tydligen har vi bytt ny lokal för tredje gången nu men det var

jätte fräscht, större danssalar och en helt ny dans sal :D Underbar känsla att träffa alla igen, sätta

på sig danskläderna och dansa, #iloveit . Var bra trött när jag kom hem men kände mig såå himla

duktig som tagit mig igenom två olika danspass under tre timmar,det är fan bra gjort och ikväll är

det Street dansträning men först träffa Malin en timme innan och titta på gruppen förre oss :D <3


 

Bra träning, olika dansstilar, kondition och styrka #dancefusion

 

Underbart att vara tillbaka och träffa mina bästa :D<3


Av Madde - 20 januari 2014 11:00

Hallå halloj hej där :) Måndag igen,är ganska trött idag för att jag hade svårt att somna igår

kväll på grund av huvudvärk sen vaknade jag halv fem och trodde klockan inte ringt så har

inte fått jätte mycket sömn men blir nog piggare efter lunch. Min helg har vart helt oslagbar

på många sätt,kan faktiskt säga att jag är inte bara glad utan jag är lycklig på riktigt. Det är

fantastiskt hur mitt liv har vänt på bara en sekund, jag lever det livet just nu jag alltid velat

leva så livet kan inte bli mycke bättre än vad det är nu. Det finns ingenting jag vill ändra på,

jag älskar mitt liv ärligt talat och jag har aldrig någonsin i hela mitt liv mått så här pass bra.

Det har inte riktigt gått in i mitt huvud allting som hänt,sakta men säkert börjar jag & förstå

att jag har fått det jag förtjänat länge nu efter mååånga jobbiga, tuffa år som jag aldrig trodde

skulle gå över och komma över men jag lever mitt drömliv jag strävat efter länge nu. Jag kan

andas igen, sover hela nätterna,går runt med ett leende på läpparna hela tiden och vad jag än

gör, har ingen som helst oro eller stress inombords, finns inga jobbiga tankar, allt sånt är borta.

Jag känner mig ganska hel,cool lugn och glad nästan jämt. Livet är underbart,jag älskar livet :)


 





Av Madde - 17 januari 2014 10:01

Godmorgon alla glada människor :) Känner mig ovanligt pigg vid den här tiden,när jag klev av bussen

tyckte jag dt var väldigt ljust ute och behövde kolla på klockan ifall jag hade åkt en timme senare men

det är bara att det börjar vända till ljusa tider igen skönt. Min vän Linda är även hemma idag med sin

son som har magsjuka,blir väldigt tomt och tråkigt utan henne men har iallafall Erik här att prata och

umgås med. Ser att solen lyser nu också,en bra start på fredagen och bättre kan den bara bli senare mot

dagen. Det där passet på gymmet igår gick helt okej men det var smockat med folk,fick stå och vänta på

alla maskiner drygt och när jag skulle avsluta med crosstrainern slutade min högra hörlur att funka så

då kände jag bara hur suget försvann och tar igen det idag istället. När mina hörlurar slutar funka dåå

måste jag genast köpa nya haha ( dålig vana ? ) men kunde knappast åka hem med en funkande hörlur

och vänta med att köpa till idag nej inte en chans that´s just who i am så gick till Kjell & Company men

njaa blev inte helt nöjd med dom jag köpte och ångrade att jag inte köpte ett par andra på Chlas Ohlson

men får köpa dom i slutet av månaden istället och använda dom här som iallafall går att använda just

nu för tillfället hehe. Tillbaka till idag,i måndags kände jag att den här veckan kommer gå segt men nu

är det fredag igen och veckan har bara sprungit iväg faktiskt. Slutar halv 3, traska härifrån till gymet

som bara ligger tio minuter bort (bekvämt och kort bit) och ikväll blir det filmkväll hos bästa vännen :)


 


Är sugen på att köpa ett par nya träningsskor med lite olika färger typ röd-rosa-orange

med vitt och någon annan färg,får nog bli dom på XXL jag hittade för dom var så jag :D



 

Nya hörlurar snart sen kan jag sätta igång med träningen på riktigt,kommer

nog inte kunna hålla mig i helgen att inte köpa för det skulle vara typiskt mig :P


#träning #workout #fredag

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards