Maaddeelejine

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Madde - 7 maj 2014 10:49

Den senaste veckan har vart kaos, jobbig och utmanande på alla sätt. En vecka har gått sen olyckan

hos sjukgymnasten hände. Skrev tidigare om att jag skulle pröva på akupunktur för whiplersen i min

nacke på grund av whiplersen. Såg verkligen fram emot det,äntligen någon som tagit tag i det och nu

skulle hjälpa mig men det gick inte riktigt som någon av oss trodde. Hon satte en nål i nacken, axeln

och sidan av tummen på båda sidor. Det stack till,det kändes helt klart,lite ondare än ett geting stick

men ändå helt okej. Det brände lite i vänster axel,jag skulle ligga med nålarna i tjugo minuter och så

efter tio minuter skulle hon vrida om nålarna för sitt andra varv. Redan där började någonting hända

i mitt huvud,det brände till i vänster axel,smärtan gick upp i sidan i huvudet på vänster sida. Det var

som ett brinnande runt eldklot på sidan som en tickande bomb,jag fick bita ihop tänderna och spände

mig i hela kroppen. Sa till henne att något brände,att det kändes som om något var fel och jag kände

mig illamående. Hon tog ur nålen,det gjorde fruktansvärt ont och jag började känna mig yr. Efter tio

minuter tog hon ur alla nålar,jag mådde hemsk illa och hela rummet snurrade. Jag hade gett ifrån mig

något ljud och sen svimmat,slog i både ryggen och knäna rejält hårt. Satt först på britsen ganska långt

upp och plötsligt pang bom rakt ner på golvet hårt. Min sjukgymnast larmade efter läkare,jag var borta

i flera minuter sa hon vilket är ovanligt men min kropp la av,den klarade inte av spänningarna som jag

fick utan nålarna och smärtan jag gått runt med i flera år. När jag vaknade var man totalt borta,i mina

öron brusade det och jag såg bara deras läppar röra sig,då började jag gråta av rädsla och chock för jag

visste inte vad som hade hänt. Bruset i öronen försvann aldrig kändes det som,tankarna for runt i huvet

på mig Har jag tappat hörseln? Har jag fått kraftig tinnitus? Men vad gör jag på golvet? Drömmer jag nu

eller har jag dött? När dom satte mig upp var varenda klädesplagg genomblöt,jag var helt kallsvettig och

hela min kropp bara skakade,det gick inte att sluta. Illamåendet var kvar,jag spydde heela tiden framför

henne i en papperskorg,vet ni hur mycket jag skämdes? Jag mådde så illa att jag kunde varken sitta eller

ligga, prata eller stå. Hon tog min mobil,ringde min mamma men fick inte tag på henne men till slut för

annars hade jag fått åka ambulans hem,jag kunde inte stå och jag kunde inte sluta spy. Dom fick ta och

bära mig ut till bilen,jag var kritvit i ansiktet och illamåendet var värre än vanlig magsjuka. Mamma fick

lägga mig i sängen,jag spydde så mycket att jag var nära att kvävas flera gånger. Sjukgymnasten hade

aldrig någonsin under alla sina år sett någon med whiplers reagera på akupunktur som jag,så då förstod

hon hur förjävligt ont jag har hela tiden. Någon rolig valborg fick jag inte,kände mig helt döende då och

den dagen ville jag verkligen dö för att slippa smärtan för det är de värsta jag faktiskt varit med om när

det gäller smärta. Dagen efter var min mage platt,hade inte ätit eller druckit något på nästan 24timmar

förrutom frukost dagen innan,jag kände mig slutkörd,värken i ryggen och knäna från smällen det kändes

dagen efter och jag hade ganska svårt att gå och jag fick knappt i mig mat eller dryck då heller. Nu efter

en vecka har jag vart trött hela tiden,har ännu ondare i huvudet och nacken,så det har vart en turbulent

vecka med mycket smärta tårar samtidigt som jag har en sån kämpeglöd i mig och gör saker av envishet

som tar ut sig på kvällen men jag tar det lugnt också,men ibland vill jag bara ge upp men nej aldrig i livet.


 


#fightforyourlife #neverevergiveup #havefaith #believeinyourself #bestrong #everyonecanbehappy #canicanyou

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards