Maaddeelejine

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Madde - 26 juni 2014 09:37

Ut med det gammla och in med det nya är något man behöver göra ibland, rensa i sitt liv

och känna den där lättande känslan i kroppen. Sen jag slutade med godis,pizza och sånt vi

inte mår bra utav i kroppen mår jag fantastiskt bra i både kropp oh själ. Det var svin tufft

att börja gymma igen,konditionen och andningen var inte med på noterna alls men nu så

har jag börjat komma igång på riktigt och det känns förjävla BRA ! Crosstrainern hua den

tog kål på mig i början,det var inte ens roligt men igår då gick det som på räls. Körde i hela

20minuter med pumpande musik i öronen,körde på med ett högt tempo och kände att fan

vad jag är bra,jag är en fighter,en riktig kämpe och jag är tillbaka. Sen starten med själva

träningen har jag fått en helt annan energi, glöd, vilja och lust med livet. Allt går mycket

bättre och lättare. Hos jobbcoachen när jag är med mina vänner här kan jag bjuda på mig

själv på ett helt annat sätt,går direkt till gymmet efter lucnhen,kommer hem,packar allt

ur min väska och diskar,äter något lätt, duschar, går till affären, lagar mat och matlådor

sen är klockan runt halv åtta på kvällen,DÅ kan jag äntligen slå ner arslet i soffan, slappa

framför tv:n till elva (hålla mig vaken under pauserna,inte en lätt match) sen somnar jag

på direkten och sover som en klubbad stock hela natten. Jag njuter verkligen av livet just

nu,vissa stunder känner jag mig ensam och ledsen men då tänker jag på alla mina finaste

vänner och familj och helt plötsligt har jag glömt bort det lika fort. Det är skönt att liksom

tagit den här kontrollen över mitt liv samtidigt som jag släppt på kontrollen. Jag letar inte

och söker inte efter perfektion, lycka och kärlek längre för det finns inget som är perfekt,du

måste göra det bästa utav det du har och då blir det perfekt. Jag tror helt och hållet på ödet

,att allting händer av en orsak och mening,jag tror att ödet har något mycket större,något

bättre för mig där ute men jag måste först lära mig att njuta och ta vara på dom och det jag

har i livet innan allt det där finaste kommer som gör att jag kommer uppskatta det 1000ggr

mer än vad jag hade gjort annars. Att bara vara, låta ödet styra mig ditt jag ska gör allting

i mitt liv lättare. Stenen i bröstet är borta,kan andas och det eviga sökandet,borta,i feel free<3


 

Vi har bara ett liv,vi lever bara en gång så för tusan ta vara på det jämt <3


#livet #njut #hakul #skratta #uppskattasmåsaker #levdittliv

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards