Maaddeelejine

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Madde - 6 november 2014 20:13

Längtan efter att bli mamma,längtan efter att få barn är något jag tänker på dagligen och verkligen

längtar efter. Varje dag när man går in på facebook och instagram är det två till fyra stycken som är

med barn,vänner och bekanta. När jag läser dom raderna,får se bebis magen får jag en klump i min

mage, ångest blandat med panik och gråten i halsen. Varför är alla med barn nu,varför får alla just

nu när jag längtar efter det som mest? Fan,jag kan inte ta det här! Varför får alla andra före mig ??

Ålders nojja,absolut? Men en stor längtan också,oja. Det är väl knappast konstigt,jag är 26 och min

pojkvän är 22 vilket betyder i stora drag att jag kommer få barn sent vilket alltid har vart min stora

skräck men jag älskar honom mest av allt, han är den första bra killen jag någonsin haft och han är

väldigt mogen och vuxen för sin ålder om man jämför andra i den åldern. Det som också åker runt i

tankarna är,men tänkt om vi/han gör slut om fyra år då är jag 30 alltså den tiden jag senast kanske

kan tänka mig att skaffa barn men då står jag där, 30 år gammal och misslyckad! Jag orkar inte det

här,den här ångesten, paniken, tomheten och rädslan. Allt det här känner jag inombords men finns

ingen som jag kan prata med om det,istället håller jag det inom mig,få vara min egna psykolog som

inte alltid är det bästa men vad ska jag göra, det är som en tickande bomb inuti i mig som kommer

explodera när som. Jag längtar efter att bli mamma,att få höra sitt egna barn säga mamma för den

första gången, att få känna sig behövd mer än någonsin och känna en obeskrivlig kärlek och lycka :´)


 

Den dagen jag kommer få bli mamma kommer jag känna mig komplett och hel <3


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards