Maaddeelejine

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Madde - 17 november 2014 18:51

NEJ nu måste det bli en förändring, jag kan inte fortsätta mitt liv så här för då kommer jag gå in i

väggen eller något. Dom senaste fyra månaderna har vart tuffa,nya saker har hänt och det har vart

omtumlande för mig. Allting som har med stress och press är något jag inte klarar av just nu,mer av

orkar inte med. Jag känner mig själv bäst,jag känner min kropp bäst och den har sagt stopp nu,därav

måste jag tänka på mig själv. Vill kunna andas igen,vill njuta av livet,vill skratta igen, känna att livet

är roligt men det viktigaste,att hitta hoppet igen. Att flytta hemifrån efter 26 år,flytta ihop med min

nya kille,ta eget ansvar på ett helt annat sätt,sköta sin egen ekonomi och att inte bo med mamma nu

det har vart en jätte jätte stor omställning för mig. Men jag var mest rädd att flytta på grund utav av

min panikångest,vad händer om jag känner av och mamma som är den ända i min värld som vet exakt

hur hon ska göra för att det ska försvinna inte är här hos mig? Fatta den ångesten,paniken och hur jag

är hård mot mig själv att det var svin jobbigt i början,hjärtat slog i tusen hela tiden och jag ville bara

flytta hem igen. Men det har gått jätte bra,har känt av högst några gånger under tre månader och det

är ett fantastiskt stort steg som ingen kan förstå än mig. Att inte bo med mamma var rejält tufft, hon

är den som alltid räddat mig,jag skulle nog inte ens finnas på denna jord om det inte var för mamma<3

Det var jobbigt i någon vecka men vi pratar varje dag vilket gör att hon känns närmare mig på nått sätt.

Wow jag ska bli sambo,men tänk om det blir som sist när jag var sambo? Det var den tanken,den rädslan

och den känslan jag bodde mig in i direkt. Man gick runt,väntade på att han skulle göra slut,att bli själv

eller att något skulle hända,för varför skulle han älska mig så mycket att han vill stanna? Alla dom här

tankarna har jag gått runt med,inte haft någon att prata med,ingen som kunnat lugna ner mig,inte så

konstigt att kroppen sagt stopp nu. Det kan inte fortsätta, jag måste stoppa mina tankar, börja tänka

om men det viktigaste av allt,göra det JAG mår bäst av för annars funkar inte jag. Sen i torsdags har

jag börjat med små kliv till ett mer hälsosamt liv, det har bara gått fyra dagar men jag känner redan

hur mitt bröst känns lättare när jag andas och får jag en jobbig tanke då antingen tillåter jag den att

komma till mig,jag tänker klart sen lägger jag den åt sidan eller så ignorerar jag tanken helt just för

att det känns alldeles för jobbigt men jag låter den inte påverka mig där och då. Jag måste hitta mig

själv igen,känner mig ganska vilsen och ensam nu för tiden vilket är tufft men det går väl över? Något

jag verkligen ser fram emot är julafton,inte för att det är jul men det är den ända dagen på hela det

här året hela våran familj är samlad,hela<3 Det är något jag verkligen behöver,en hel dag med bästa

finaste familjen,ro om varandra,sprida en massa kärlek och bara vara familjen,dom är mitt allting <3


 

Jag vill leva igen,jag vill känna att jag lever<3


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards