Maaddeelejine

Alla inlägg under december 2014

Av Madde - 31 december 2014 14:23

 

 

GOTT NYTT ÅR   

 

 

 

Av Madde - 30 december 2014 19:25


Julen är över och imorgon är det nyårsafton,en dag som många ser fram emot men jag är inte

en av dom. Dom har i två dagar redan smällt med raketer ute,jag får svårigheter att andas och

vill stänga in mig i något rum där det är helt tyst. Det var nyårsafton,jag gick i åttan eller nian

,jag hade tre tjejkompisar från min klass över hos mig och vi ville se raketerna på himlen från

en skola lite längre bort. Kvällen hade börjat jätte bra,vi fyra brukar inte komma speciellt bra

överrens eller funka ihop rättare sagt (tjejer ni vet) men den här kvällen hade vi faktiskt super

skoj ihop. Innan tolv slaget gick vi till skolan,mamma var ganska orolig att jag skulle gå ut när

det smäller som värst,få inte en raket i arslet nu sa hon till mig innan vi gick,nej mamma sluta

oroa dig. Vi kom till skolan,vi stod på cykelbanan långt ifrån där raketerna skulle tändas på,vi

hade fyra glas champagne utan alkohol och var väldigt förväntansfulla. Klockan blev tolv, helt

plötsligt sken himlen upp av alla dessa fina färger men då hör vi någon bakom oss,AKTA AKTA!

Från ingenstans får jag en raket i huvudet,den small på mitt huvud. Jag skrek, mitt hår brann,

mina kläder brann,jag var livrädd. Sprang hem brinnande,det kändes som om jag aldrig skulle

komma hem,det var den längsta färden hem,jag minns det som om det var igår. Det var fyfan

en riktig hemsk upplevelse,traumatiskt för mig. Vågade inte gå ut på flera veckor,halva mitt

långa fina bruna hår som jag älskar hade brunnit upp,men jag överlevde iallafall, fick heller

inga brännskador som tur är. Men klart man är ärrad för livet,min hörsel är nedsatt,jag hatar

nyårsafton,jag vill också kunna skratta och njuta av en fin kväll men trotts att det gått snart

tio år är jag lika rädd. Förra året var första nyår jag vågade ta mig ut men ångrade mig lika

fort. Jag vill bara att imorgon ska vara över så jag kan andas igen,har haft ångest för imorn

i flera veckor nu,jag vill inte ha nyår imorgon,jag önskade man kunde fira den dagen på ett

annat sätt,utan raketer,inga onödiga olyckor. I guess att jag får fira varje nyår att den inte

tog mitt liv,att jag överlevde och finns kvar i livet,kanske med det i tankarna kanske det går :)




Av Madde - 27 december 2014 21:30

Har funderat mycket om nästa år,undra hur det året kommer bli and so on. Jag vill lägga mitt

förlutna bakom mig,det känns som om jag kanske är redo nu meen säger inte att det kommer

bli en lätt match. Nästa år för mig kommer handla om mig,jag ska göra saker som får mig att

må bra,ska umgås med dom som är äkta glädjespridare, ska tänka på mig själv helt enkelt nu.

Det är tusan mig tid att göra det,så här som jag mår nu kan jag inte forstätta,det funkar bara

inte. Ska också koncentrera mig på träningen,det är något som jag vet att jag är bra på och är

självsäker med,både när det kommer till gymmet och dansen. För att kunna leva nu måste jag

släppa taget om det som gör ont,det som hänt har hänt,det är ingenting jag kan fixa. Dom där

om är helt onödiga att ens tänka på,jag kan bara ordna till min framtid så som jag vill att mitt

liv ska vara. Tiden,ödet eller vad som nu styr oss ditt vi ska,vi får se vad som händer, vart man

hamnar till slut där det är meningen att vi ska vara,jag måste göra det som får mig att må bra.


 

Av Madde - 26 december 2014 23:29

2015 du är mer än välkommen <3 

Av Madde - 25 december 2014 22:18

 

  Haft en bra julafton hoppas jag :)? Min jul var den bästa jag haft,det finns inte

mycket som kunde göra den bättre,är mer än nöjd verkligen. Äntligen en riktig,

harmonisk och skrattfull jul,det var många år sen men den här julen var äkta<3

Nöjda med era julklappar? Jag är,väääldigt mycket,fick en ny mobil av mamma

vilket jag absolut inte trodde. När jag öppnade paketet,såg texten på preeecis 

den mobilen jag velat haft ett bra tag i exakt den färgen höll jag på att ramla

baklänges i soffan hahahha. Fick en samsung galaxy i rosé guld,har vart i flera

butiker för att titta på den men den färgen är så poppis att den är slut så just

därav min chock att mamma fick tag på den och glad för det är jag. Min juldag

har vart himla mysig,efter frukosten hos mamma kröp jag ner i soffan och titta

på julfilmer hela dagen och nu på kvällen var jag på bio med min älskling :)<3









Av Madde - 24 december 2014 12:02

GOD JUL allihopa :)

Av Madde - 23 december 2014 15:23

Kan ni fatta att det är JULAFTON imorgon? Nej inte jag heller. Tyckte det nyss var sommar liksom?

Är överlycklig att det är snö ute,att vi iallafall får en vit jul,annars har man ingen julkänsla som för

något år sen när det var helt grönt ute nej inte okej. Jag blir alltid som ett litet barn när det börjar

närma sig jul,tittar alltid på samma julfilmer varje år,har mycket julprydnader hemma,bakar bullar

och gör allt det där som tillhör julen. Snart är det ett nytt år också,vad ser ni fram emot just 2015?

Jag har en hel del som jag faktiskt ser fram emot, saker man längtar efter,det blir nog ett bra år :)


* Jag ser fram emot en ny snart,ett nytt kapitel i livet

* En helt ny termin i skolan,lära mig nya saker i matten

* Dansen börjar igen den 25 januarie,som jag lääängtar<3

* I mitten av sommaren flyttar jag till en ny lägenhet

* Jag och Pontus firar ett halvår ^^

* Ser fram emot sommaren


Som ni ser,lite smått och gott som kommer hända i mitt liv men sen ser jag även fram emot saker

som man inte vet vad som kommer hända,dom där oväntade och minst anade stunderna för dom är

oslagbara. Jag har en känsla av att det kommer bli ett år av kärlek,äventyr,spännande och roligt år<3


 


 

Av Madde - 22 december 2014 22:00

Snart är 2014 över,det har vart ett år av ups and downs, det ska bli hiiimla skönt med ett helt nytt

år som sägs kommer bli ett bra år för många. Dom senaste tre åren har vart en kamp,inte bara för

mig utan för många i min närhet också. Jag håller alla tummar och tår för att 2015 KOMMER att bli

ett bra år,MITT år :) Men vad har hänt under det här året som vart,det har hänt väldigt olika saker.


* Jag har träffat the love of my life<3


*
I mitten av sommaren flttade jag hemifrån


* Har blivit sambo<3


* Börjat en matte kurs där jag verkligen trivs


* Har fått min pappa och syskon tillbaka i mitt liv


* Har träffat nya personer genom min pojkvän


Det här är dom stora grejerna som har hänt mig under 2014,en väldigt stor omställning för mig på

många sätt men på ett positivt sätt så klart. Jag trodde en sak av dom här 6 sakerna skulle hända

mig,aldrig kunde jag i ens min vildaste fantasi tro att jag skulle få allt vad jag drömt om så länge.

Men det hände,jag antar att mirakel kan hända,nu kan det bara bli ännu bättre,2015 välkommen :)


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards