Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Dagen innan nyår

Av Madde - 30 december 2014 19:25


Julen är över och imorgon är det nyårsafton,en dag som många ser fram emot men jag är inte

en av dom. Dom har i två dagar redan smällt med raketer ute,jag får svårigheter att andas och

vill stänga in mig i något rum där det är helt tyst. Det var nyårsafton,jag gick i åttan eller nian

,jag hade tre tjejkompisar från min klass över hos mig och vi ville se raketerna på himlen från

en skola lite längre bort. Kvällen hade börjat jätte bra,vi fyra brukar inte komma speciellt bra

överrens eller funka ihop rättare sagt (tjejer ni vet) men den här kvällen hade vi faktiskt super

skoj ihop. Innan tolv slaget gick vi till skolan,mamma var ganska orolig att jag skulle gå ut när

det smäller som värst,få inte en raket i arslet nu sa hon till mig innan vi gick,nej mamma sluta

oroa dig. Vi kom till skolan,vi stod på cykelbanan långt ifrån där raketerna skulle tändas på,vi

hade fyra glas champagne utan alkohol och var väldigt förväntansfulla. Klockan blev tolv, helt

plötsligt sken himlen upp av alla dessa fina färger men då hör vi någon bakom oss,AKTA AKTA!

Från ingenstans får jag en raket i huvudet,den small på mitt huvud. Jag skrek, mitt hår brann,

mina kläder brann,jag var livrädd. Sprang hem brinnande,det kändes som om jag aldrig skulle

komma hem,det var den längsta färden hem,jag minns det som om det var igår. Det var fyfan

en riktig hemsk upplevelse,traumatiskt för mig. Vågade inte gå ut på flera veckor,halva mitt

långa fina bruna hår som jag älskar hade brunnit upp,men jag överlevde iallafall, fick heller

inga brännskador som tur är. Men klart man är ärrad för livet,min hörsel är nedsatt,jag hatar

nyårsafton,jag vill också kunna skratta och njuta av en fin kväll men trotts att det gått snart

tio år är jag lika rädd. Förra året var första nyår jag vågade ta mig ut men ångrade mig lika

fort. Jag vill bara att imorgon ska vara över så jag kan andas igen,har haft ångest för imorn

i flera veckor nu,jag vill inte ha nyår imorgon,jag önskade man kunde fira den dagen på ett

annat sätt,utan raketer,inga onödiga olyckor. I guess att jag får fira varje nyår att den inte

tog mitt liv,att jag överlevde och finns kvar i livet,kanske med det i tankarna kanske det går :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards