Maaddeelejine

Alla inlägg under februari 2015

Av Madde - 10 februari 2015 22:17

För ett halvår sen flyttade jag hemifrån,till min helt egna lägenhet som bara är min och aldrig

kunde jag tro att det skulle bli så bra som det blev. Kommer ihåg dagen jag flyttade, mamma

och hennes kille hjälpte mig att flytta,det var spännande och pirrigt. Men när dom skulle hem

då bara grät jag och ville följa med,vad har jag gett mig in på? Det här kommer jag aldrig att

klara,jag flyttar hem imorgon igen. Det var tufft dom första tre månaderna,men sen börja jag

att små trivas i lägenheten och tyckte även det var skönt att ha mitt eget. Det om något kunde

jag adrig tro om mig själv att jag skulle känna men det gör jag nu. Kan inte riktigt förstå, det

har redan gått ett helt halvår sen jag flyttade hit. Men eftersom jag bara bor i en andra hands

lägenhet går mitt kontrakt ut sista maj och jag måste hitta en ny lägenhet till den första juni

vilket inte är det lättaste och det finns smått panik men jag tror det löser sig. Jag trivs super

bra i den här lägenheten,trivs dock inte alls på området så jag känner mig ganska mätt & klar

här och ser fram emot att komma till något nytt. Kanske en större lägenhet,köpa det jag inte

haft råd med till den här lägenheten och till ett område där man både trivs och där jag känner

mig trygg när jag går ut,särskilt på kvällarna. Jag är inte rädd för mörkret,inte speciellt rädd

för människor eller tror att saker ska hända mig,tvärtom. Där jag bodde med mamma var jag

aldrig rädd om kvällar och nätter att vara ute men här vill jag inte ens vara ute själv,särskilt

inte när det är mörkt,det är något creapy med det här området. Jag längtar till att hitta nått

nytt, precis när sommaren börjat, det är ljust ute och man kan köpa utemöbler men även sitta

ute på balkongen. Jag ser fram emot en ny resa,ett nytt äventyr och ett nytt steg i mitt liv :)<3


 

Av Madde - 9 februari 2015 22:56

När jag skulle åka till skolan idag sken solen,fåglarna kvittrade och det var VÅR i luften.

Nu känns det att det inte är länge kvar till våran,visst det kommer säkert bli något mera

snöoväder men vi är iallafall närmare våren än vintern och det är freaking underbart ju<3

Allt bara kändes lättare när vädret kändes lättare idag,en lättnad inombords kom som en

våg och man blev nästan lite pirrig i kroppen av glädje. Vintern är en mysig och fin årstid

men jag är en sommartjej,kan knappt vänta tills sommaren är här på riktigt,underbart :)


 



Av Madde - 8 februari 2015 22:01

Har ni sett programmet En resa för livet? Det har vart fyra avsnitt varje söndag på sjuan,fyra kändisar

bland annat Danny Saucedo var i Bangladesh för att verkligen få sin resa för livet. Har blivit berörd på

både ett jobbigt sätt och ett positivt sätt. Allt här i livet har sina ljusa och mörka stunder, men dessa

barn som inte bor på ett sos barnhem,dom lever i helvetet själv. En flicka på 16 år tror jag att hon var

lever under en bro tillsammans med hundratals andra barn i alla olika åldrar. Den här unga flickan var

i sjätte eller sjunde månaden med sitt första barn. Hon har inge mat,inget vatten,ingen näring, inget.

Hennes föräldrar var elaka mot henne och hennes syskon,hon rymde när hon var åtta,nio år bara. Sånt

här är hjärtskärande. Men det är nyttigt att kolla på, att få se, deras värld är inte ens i närheten utav

våran värld. Hur tragiskt,sorligt och förjävligt det än är känner jag mig tusenfalt tacksam över det liv

vi har i Sverige. Ingens liv är perfekt,det finns orättvisor och hemskheter här också,det tänker jag inte

sticka under stolen. Men vi här i Sverige har ett bra liv,vi får en chans att leva,till och med fler chanser

ibland. Vi har ett liv, vi har inte speciellt mycket att gnälla på om man jämför med den andra världen,

vi har det väldigt bra. Vi har ett tak över huvudet, vi flesta har en hel familj,vi har vänner många som

få,vi får mat på bordet varje dag och vi kan ta mat från kylskåpet när vi vill,hungriga eller inte. Vi får

gå i skolan,helt gratis,vi har dagis,förskolor,gymnasie. Vi har en säng att sova i,vi har en mening med

vårat liv. Jag skulle kunna skriva tusen saker till vi har och är tacksamma över. Men jag tycker att alla

vi som har det här borde tänka en tanke på alla barn som har ingenting,inga drömmar,inga chanser till

en framtid,ingenting. Det var faktiskt det jobbigaste att se i det här programmet,när artisterna fråga

barnen vad dom vill jobba med när dom blir stora och om dom ser någon framtid. Svaret var nej,deras

ögon var tomma,helt blanka,dom vet att dom inte har någon framtid,någon chans till drömmar,alltså

det krossar ens hjärta,särskilt när dom flesta barnen bara var 12 år små. Så när vi har det jobbigt,har

någon motgång eller vad der nu kan vara,tänk på dessa barn och på vad du har egentligen. Då tvekar

jag inte ens att på någon sekund känns våra problem ganska små. Kunde jag,om det verkligen gick på

något sätt då skulle inte vfärlden få se ut så här,vara så här. När jag kollade på sista avsnittet nu här

ikväll kändes mina jobbiga stunder,tankar och känslor som ingenting egentligen,jag har ett liv,ett bra.


 

Av Madde - 5 februari 2015 18:55

Hade precis kommit igång med träningen,en vecka efter blir jag sjuk,suck. Men nu är jag tilbaka

med båda dansträningar och gym. Dansen började i måndags, kan inte beskriva hur jäkla bra det

känns att vara tillbaka. Min grupp på tisdagar har bytt tid, nivå och nya personer YES känner jag

om det för det är tusan på tiden. Jag har gått in med en helt en annan attityd den här terminen,

känner mig mycket starkare och tänker bara vara mig själv. Det finns bara en av mig,varför ens

försöka vara någon annan bara för att man vill passa in? Nej,det är inte rätt och det är inte mig

det är fel på. Körde igång med gymmet idag också,skulle ta det ganska lugnt eftersom jag blev

frisk bara sen i söndags men jag och köra lugnt passar inte speciellt bra ihop haha men tog det

hyffsat lugnt i min egna takt och kände mig riktigt nöjd efteråt. Idag behövde jag göra mig av

med ilska och bitterhet från andra människor som sårat mig, svetten rann och mina känslor så.

Gick därifrån med en lättnad över bröstet,ett lugn i magen och som världens starkaste psykiskt.

Nu är jag igång,på riktigt,det känns så jävla bra att göra något för sig själv man mår bra av<3


 



Av Madde - 4 februari 2015 18:27

När jag var en liten flicka då kunde jag inte vänta till den dagen man blev 18, då blir man vuxen

och ingen kan bestämma över en förrutom jag själv. När jag blev 18 ville jag bli liten igen,ingen

hade sagt något om hur vuxenlivet är förrutom dom bra sakerna. Det var faktiskt bättre när man

var liten, att vara vuxen är inte alltid en kamp men det är hundra gånger jobbigare än livet som

en liten flicka. Det var inte alltid lätt under mina unga år heller, ibland vill jag inte ens tillbaka

i mina tankar om den tiden men annars var allting mycket enklare. Dom här åren när man är en

liten plutt till att man är 7 år,det var riktiga bra år. Kan inte säga att jag minns allting från den

tiden men mycket. Man visste ingenting då förrutom vilken ens familj är,vilka vänner kan kunde

leka med,vilka leksaker man hade och vad man hette men annars visste man inte mycket mer än

dom sakerna. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag vart skräckslagen inför att bli vuxen,det

är tufft många gånger. Man måste jobba för att kunna överleva,man måste spara pengar för att

leva, man får sitt hjärta krossat gång på gång, andra i ens närhet börjar bli äldre och försvinner

ur ens liv,man måste betala räkningar,man upptäcker fler och fler falska människor i ens liv och

man blir äldre och äldre för varje år som går. Självklart finns det positiva och härliga saker med

att vara vuxen också, men det är faan tufft. Jag är rädd för att leva men jag mer rädd för att

inte leva,det var något jag kom på här om dagen. Det är skrämmande att man börjar närma sig

30,kommer jag bli en äldre mamma eller kommer jag kanske inte ens bli en mamma ? Kommer

livet alltid känns så här ensamt ? Den dagen min mamma, moster och mormor inte lever längre

,då är det ingen som verkligen vem jag är? Tänk om livet tar slut snabbare än vad jag vad trodde

och jag har inte ens upplevt det jag vill? Så här går mina tankar runt runt i huvudet nästan varje

dag. Jag vill bli liten igen,då man inte visste speciellt mycket,man hade inga som helst prombem

eller bekymmer och man var alltid glad. Jag är rädd,men jag är räddare för att inte leva mitt liv.

 

   

Av Madde - 2 februari 2015 11:30

Jaa äntligen är man frisk,jag ska äntligen få åka till skolan men när jag tittar ut här från mitt fönster

och ser hur det yrar runt med snö är jag inte jätte pepp på att gå ut men jag är ännu mer trött på att

vara hemma,snön vi ses snart. Ikväll är det min första dansträning också för den här terminen,är inne

på mitt 22:andra år som dansare nu,wow vad fort det går. Snart är det dags att klä på sig sitt berg av

kläder och gå till bussen för att åka till skolan,ska bli skönt att röra på sig och komma ut bland folk :)


 

Av Madde - 1 februari 2015 18:51

En månad,den första månaden på 2015 har gått förbi men tycker det känns mycket mer än en månad,

varför vet jag inte. Har inte skrivit här på hela månaden,inte för att det inte funnits inspiration eller

tid till det utan dagarna har helt enkelt gått bara. Men har saknat att skriva här,skriva av sig känslor

och tankar man annars inte får ur sig under vardagarna. Jag älskar att skriva,har gjort sen man vart

liten men antar att jag haft mycket i huvudet på sistonde som jag behövt men behöver även nu reda

ut saker och ting för att finna lite ro i allt. Det är lite konstigt,man har mått bra under ett tag,att nu

börjar saker och ting rulla på sen händer någonting stort som litet och däär är man på tillbaka på ruta

ett för 5011 gången? Livet går upp och ner,det kommer göra det resten av sitt liv men ibland är dessa

nerförsbackar tröttsamma bara,det tar på krafterna mer än något annat. Men imorgon börjar äntligen

dansen igen,det är något jag verkligen behöver nu,något jag älskar och är bra på,där och då är jag fri<3

 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards