Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Vill vara liten igen

Av Madde - 4 februari 2015 18:27

När jag var en liten flicka då kunde jag inte vänta till den dagen man blev 18, då blir man vuxen

och ingen kan bestämma över en förrutom jag själv. När jag blev 18 ville jag bli liten igen,ingen

hade sagt något om hur vuxenlivet är förrutom dom bra sakerna. Det var faktiskt bättre när man

var liten, att vara vuxen är inte alltid en kamp men det är hundra gånger jobbigare än livet som

en liten flicka. Det var inte alltid lätt under mina unga år heller, ibland vill jag inte ens tillbaka

i mina tankar om den tiden men annars var allting mycket enklare. Dom här åren när man är en

liten plutt till att man är 7 år,det var riktiga bra år. Kan inte säga att jag minns allting från den

tiden men mycket. Man visste ingenting då förrutom vilken ens familj är,vilka vänner kan kunde

leka med,vilka leksaker man hade och vad man hette men annars visste man inte mycket mer än

dom sakerna. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag vart skräckslagen inför att bli vuxen,det

är tufft många gånger. Man måste jobba för att kunna överleva,man måste spara pengar för att

leva, man får sitt hjärta krossat gång på gång, andra i ens närhet börjar bli äldre och försvinner

ur ens liv,man måste betala räkningar,man upptäcker fler och fler falska människor i ens liv och

man blir äldre och äldre för varje år som går. Självklart finns det positiva och härliga saker med

att vara vuxen också, men det är faan tufft. Jag är rädd för att leva men jag mer rädd för att

inte leva,det var något jag kom på här om dagen. Det är skrämmande att man börjar närma sig

30,kommer jag bli en äldre mamma eller kommer jag kanske inte ens bli en mamma ? Kommer

livet alltid känns så här ensamt ? Den dagen min mamma, moster och mormor inte lever längre

,då är det ingen som verkligen vem jag är? Tänk om livet tar slut snabbare än vad jag vad trodde

och jag har inte ens upplevt det jag vill? Så här går mina tankar runt runt i huvudet nästan varje

dag. Jag vill bli liten igen,då man inte visste speciellt mycket,man hade inga som helst prombem

eller bekymmer och man var alltid glad. Jag är rädd,men jag är räddare för att inte leva mitt liv.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards