Maaddeelejine

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Madde - 12 april 2015 22:09

Har ni några drömmar eller upplevelser ni vill göra i livet medans ni kan? En nära vän till mig frågade här om dagen,Madde vad vill du göra som du mår bra av, drömmar och mål. Det är en fråga vi borde ställa oss själva oftare,vi slösar tid på mycket när vi egentligen vill annat. Varför gör vi det då? Jag tror att man begränsar sig själv,tror att man inte kommer lyckas,tiden räcker inte till ,pengarna finns inte där. Det kan mycket väl stämma men ibland måste vi eller vi borde ta oss tid för sånt vi verkligen drömmt om länge och även saker vi ganska nyligen kommit på att vi vill göra. Man ska göra saker som får en att må bra. Man ska leva ut sina drömmar,stora som små. Livet är kort,när min kompis fråga vad jag har för drömmar i livet gav mig dagar av tänkande och jag skrev ner på en lista vad för saker.

* Simma med delfiner

* Åka luftballong

* Kolla på hur en film spelas in

* Prova en brudklänning
*Åka till Hawaii
*Gå en psykologi kurs

Det här är några utav mina drömmar jag vill göra,det finns många fler men dessa står just nu högst. Några har jag haft i tankarna i flera år och några för ett tag sen. Jag tycker ni ska göra som jag,ta er en funderare på vad ni verkligen vill uppfylla för dröm eller mål sen skriver ni upp som en lista och ser efter vilka som är realistiska och som ni bara ska göra oavsett vad. Om det är något man inte vill göra är att ångra sig att man faktiskt inte gjorde det man ville. Man ska leva livet fullt ut,jag känner det mer nu än någonsin. Det handlar bara om planering, prioritering och hur man ska göra det. En del kommer få långa listor och en del korta men oavsett kort eller lång säger jag inte att man ska göra aallt man skrivit ner men gör några av dom. Jag vill göra dom sakerna som känns starkast,något jag kommer få ut av och som jag verkligen vill mest av allt :)

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards