Maaddeelejine

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Madde - 26 maj 2015 12:52

A life without dreaming is a life without meaning,har ni hört det ordspråket någon gång ? Jag hittade

den texten igår,den berörde verkligen mig för att den stämde väldigt bra in på mig. Jag är en väldigt

stor drömmare,vill mycket med livet och vill hinna med allt om jag skulle kunna. Jag tror verkligen på

dom orden,det är viktigt att drömma för om man inte har drömmar då har man egentligen ingenting?

I söndags hade jag en sån där dag då jag funderade på saker i mitt liv. Vad vill jag i mitt liv? vad vill

jag med mitt liv? vad vill jag ha i mitt liv? vad vill jag göra med mitt liv? vad är jag bra på? vad mår

jag bra av? vad behöver jag i mitt liv? vad behöver jag inte i mitt liv? Det är några av många andra

tankar och funderingar jag hade. Man känner väldigt mycket stress,press från andra i sitt liv, ifrån

samhället,alla krav och vårat egna ansvar vi borde ta jämt. Tror alla någon gång känner exakt dom

här känslorna som jag gör,mer eller mindre. Ju mer jag tänkt på det här,känt efter och funderat så

har jag kommit fram till att det här är MITT liv och JAG måste göra det som är bäst för mig själv,nu

och hela tiden. Kan så klart lyssna efter råd och tips från nära och kära,inge fel med det alls men inte

mer än så. Man ska följa sitt hjärta,uppfylla sina drömmar,låta det ta den tiden det tar,gå efter sin

magkänsla,göra det som gör dig lycklig. Människor runt omkring en kan tycka att man gör konstiga

val,att saker och ting tar tid,borde du inte göra så här istället för tänk så här. Jag förstår att andra

bryr sig om en,vill ens bästa men tänk om jag skulle säga till någon att du kanske borde lägga bort

din dröm och göra det så här istället? INGEN ska säga till någon vad man borde göra,om man har en

dröm eller ett mål eller ett delmål go for it,låt ingen stoppa dig. Är drömmen uppfyllbar,att den går

att uppfylla,vad väntar du på? Man måste köra sitt eget reca,gå sin egen väg för annars kommer du

senare att ångra dig hela livet att du lyssnade på andra människor och inte dig själv istället. Jag har

lyssnat länge nog på vad andra tycker att jag borde göra istället men det funkar inte,dom bara dödar

mina drömmar,mina hopp,mitt mål och det tänker jag inte tillåta. Jag VET att jag kommer klara det

här med eller utan deras stöttning,det får ta den tiden det tar men jag ska visa både mig själv och

alla andra att jag kan uppfylla min dröm,jag tänker jobba med det jag drömt om sen jag var liten<3


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards