Maaddeelejine

Alla inlägg under augusti 2015

Av Madde - 31 augusti 2015 14:45

Hej bloggen,hej alla människor där ute som jag hoppats haft en super sommar trots det ganska

dåliga vädret som vart men dom få fina dagarna vi ändå fick. Long time no see, kan man lugnt

säga,oj vad länge sen det var man skrev här,tror sist var någon dag i början av sommaren? Nu

är jag iallafall tillbaka,kommer inte bli varje dag som man alltid säger till sig själv varje gång vi

börjar blogga "nu ska jag skriva ett inlägg varje dag" något ni känner igen? Det sätter egentligen

bara stress inom en och några ideer på vad man ska skriva blir en press istället. Nej har insett att

det går inte att skriva varje dag,klart det går men vissa dagar måste man prioritera saker, andra

dagar har man fullt upp och vissa dagar finns det inte ens tid över. Man ska skriva när man känner

att tiden finns (skriva i stress blir aldrig ett bra inlägg),när man verkligen har något bra att skriva
,men även när man behöver skriva av sig. DÅ tror jag att det blir som bäst,går lättare och som du

själv vill från början. Vad har alla gjort i sommar? Min sommar har vart både upp och ner,i början

satt jag mycket själv hemma vilket jag inte är van vid,när jag bodde hemma när man var ledig på

sommaren hade jag alltid mamma där men nu var det bara jag. Det fanns ingen att prata med eller

att anförtro sig till heller.


Dom fem eller sex veckorna när det var som tuffast gjorde mig starkare inombords,jag började att

hitta min styrka,mig själv. Till en början var jag ledsen,det gick över till att bli arg till att faktiskt

till slut sluta bry mig om dom som inte är värda en plats i mitt liv,jag började tänka på mig själv :)

Det här hjälpte mig,känner att sommaren fick mig att växa som person,gav mig nya perspektiv,nya

syner på livet och mig själv. Resten av sommaren blev underbar,spännande,mysig,äventyrlig,full av

kärlek och hopp om framtiden. Men nu är sommaren över,imorgon övergår vi till September vilket är

med blandade känslor. Vem vill liksom att sommaren ska vara över? Inte många,jag är en utav dom.

Höst och vinter är inget jag känner mig redo för men man kan ju faktiskt inte göra något åt det över

huvudtaget därför får man göra det bästa av situationen. Men jag tror hösten kommer bli väldigt bra

ändå, plugget har börjat för mig igen,dansträningarna har startat,ska sätta igång med gymmet, sist

men inte minst kommer det finnas mååånga nya bra serier på tv under hösten. Fullt upp blir det för

mig,det funkar bäst för min del,att hålla igång men ändå slappna av när tiden finns. Jag är nog redo

för hösten även om jag inte vill att den ska komma,men jag är redo och ska göra det bästa av den :)


 



 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards