Maaddeelejine

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Madde - 5 september 2015 19:28

Dom senaste åren har mobbning bara ökat något fruktansvärt mycket. I dagens samhälle tar vi även

med mobbningen hem,barn får egna datorer och mobiler i alldeles för ung ålder. När jag var liten,då

hade vi varken egna datorer eller mobiler,vi var jämt ute och lekte,åren runt. Jag var jätte mobbad

från första klass till nian,det var ett helvete MEN efter skolan när jag kom hem var det frid och lugn.

Är det inte så det ska vara? Någonstans måste man ha sin trygghet,där man är bekväm med personer

och kan vara bara barnet man verkligen är. Hur ska vi stoppa mobbningen egentligen? Det stora här

som är orsaken av 99 gånger är att många av barnen i klassen har det jobbigt hemma på något viss.

Det ska inte behöva vara så heller. Hemma & skolan är dom två ställen där man ska känna sig trygg

och älskad på. Läste en artikel på facebook här om dagen där en 14-årig flicka hade tagit livet av sig

EN vecka efter att skolan börjat,på grund av nätmobbning som följde med hem. Fick sen reda på att

det är min kompis kompis kusin,där vred det sig i magen på än gång,jag tänkte om det där var min

kusin då vet jag inte vad jag skulle göra. Allt man egentligen vill är i princip slå ner småglinen som

inte förstår konsekvenserna av sina handlingar men våld löser ingenting. När jag läste artikeln blev

jag fruktansvärt arg,ledsen och besviken på hur världen ser ut idag. Den här lilla flickan,hon missar

hela sitt liv tack vare några ungar som inte vet hut! SÅNT gör mig arg,dom som mobbar via datorer

och mobiler men sen stänger igen datan och lägger ner mobilen i fickan för att dom ska leka förstår

inte att personen dom mobbar mår hemskt dåligt utav det dom gör. Oftast vet jag att åtta utav tio

personer växer upp till slut,ångrar sig över vilka dom var och gjorde mot någon helt oskyldig. Själv

har jag fått några förlåt utav dom som mobbade mig,tack var allt jag kunde säga men förlåta dom

var inget jag kunde,det har jag väldigt svårt för att göra,men det är bra att dom inser till slut vad

dom faktiskt hållt på med. Jag lider verkligen med ALLA som blir mobbade,men även dom runt om

dom barnen som blir mobbade är några som faktiskt också blir påverkade. Att se sitt eget barn bli

till en helt annan person som knappt vill leva och inte vill annat än att vara hemma,det får inte gå

och vara så här längre. Något måste ske,ser du någon som blir mobbad har DU skyldighet att vara

den som går fram och stoppar det. Vi alla måste öppna våra ögon och öron mer,något måste göras

för det här får inte fortsätta,alla är vi olika som människor,sprid kärlek och vänskap till varandra<3


 



Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards