Maaddeelejine

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Madde - 8 september 2015 16:25

Igår blev det en runda på stan med mamma,skulle egentligen  gymmat men mamma tyckte det var

ett tag sen,att jag borde umgås med min gamla morsa som hon sa till mig bokstavligen,haha ibland

är det krut i henne men inte ofta haha. Vi hade gjort några ärenden, sista stoppet blev på Panduro.

Det var meningen att mamma skulle shoppa loss där inne,jag skulle bar gå med och kika meen det

blev inte så. Mina ögon fastande på en bok som ståd där i hyllan och bara skrek,TITTA PÅ MIG och

det gjorde jag. Förstod inte först till en början vad det var men sen,boken heter The mindfulness

colouring book Anti-stress art therapy for busy people. Började bläddra i boken,den här mååste

jag bara köpa var första känslan. Den där slogan på boken var klockren,den passade in på mig på

alla sätt. En mer stressad,övertänkande,orolig person än mig får man nog leta efter haha därföör

passar den här mig utmärkt. Har du mycket tankar i huvudet,känner att ångesten är på väg, att

du behöver varva ner men inte vet huur ? !. Sätt dig ner med den här boken,låt färgerna göra dig

glad, genom att sitta och hålla på med det här får din hjärna något kreativt att tänka på istället,

ångesten försvinner sakta eller hann inte ens komma. Vi alla behöver något knepp att lugna ner

oss ibland, att inte överanalysera saker, sluta stressa upp oss över saker som troligtvis inte ens

kommer hända,då behöver man göra något ibland som tar bort dom här sakerna och jag tror att

den här art måleri mindfulness boken kan vara något riktigt bra. Jag tänker iallafall testa detta,

att måla/rita är något jag alltid tyckt vart kul men har aldrig kunnat målat förrutom en streck-

gubbe haha men man kan inte vara bra på allt. Dom har redan gjort mönstrena till oss men det

är vi som ska skapa det till något fint och livsfullt,det kan få en att må bra,kanske till och med

göra din dag. Är du en stressad person,tycker om att måla,behöver ett lugn,gå till Panduora på

studsen och köp er den här boken som bara kostar 89kr, finns större böcker med andra motiv

men tror det här kan vara en bra början om man vill testa på. Det här ska bli intressant :)<3

 

 

Här är boken,köp bra pennor att måla med så det blir som finast :)

 

 

 

Det här är en sida av motiv,det är olika på alla sidor. Det är mycket

att göra men man behöver inte göra en hel sida på en gång,inte ens

en halv,man ska ta det i sin egen takt,då blir det som bäst med allt.

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards