Maaddeelejine

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Madde - 18 september 2015 17:52

I snart FYRA månader har min sömn bråkat med mig,det går inte att sova på nätterna. Under sommaren

när allt hemskt hände med mord,inbrott med våld,tjejer som blev attackerade dag efter dag nästan hela

sommaren var det någonting som hände. Sånt där skrämmer vem som helst,det är inte klokt vad världen

blivit sjuk men jag blev påverkad av media och alla som berättade. Det har satt sig i huvudet på mig,det

är skit jobbigt. När vi lägger oss släcker man så klart alla lampor,det är knäpptyst och tankarna slår igång

på en gång när huvudet nuddar kudden. Ligger alltid och lyssnar ifall något låter konstigt i lägenheten,det

kanske är någon som fiplar med dörren som försöker ta sig in,är det någon på balkongen,är det någon här

inne i lägenheten är tankar som kommer. Det är som att hjärnan tar över,jag är jätte trött men obehaget

som ger mig hjärtklappningar,svettningar,ångest och panik varenda jävla natt. Säger till mig själv precis

varje dag när man känner sig larvig nästa morgon att "imorgon ska jag bara sova och sluta vara larvig" ..

Det funkar inte,man är totalt slut som människa och i kroppen varje morgon. Det är konstigt,direkt som

larmet ringer DÅ kan jag känna hur det skulle gå att sova i flera timmar men inte under nätterna. Är inte

mörkrädd,har aldrig vart direkt heller. När man bodde hemma gick jag alltid till sängs förre mamma, och

då hade hon alltid tv:n på och någon lampa tänd,då somna jag på störten och sov hela nätterna.



Sen jag flytta hemifrån sover jag en hel natt kanske 1 gång i månaden.Det är alldeles för lite. Har börjat

tagit powernaps nästan varje dag,både när jag kommer hem från skolan och på mina lediga dagar,orken

och energin finns inte där,det är inget jag visar,försöker vara mitt bästa glada jag så klart men hemma

vill jag bara ligga i sängen eller soffan av trötthet som tar över mig. Något MÅSTE jag göra åt det hära,

kan inte känna den där panikslagna känslan av rädsla och hjärtklappningar,vet bara inte vad? Det spelar

ingen roll heller om det har vart dansträning,skola,en sen kväll,ingenting hjälper. Det driver mig så klart

till vansinne,känner mig ledsen och frustrerad varje morgon för att det blev ännu en sömnlös natt,igen..

Ska göra mitt bästa,kommer nog på något,men det här får inte fortsätta,sömn är något utav det mest

viktiga för oss människor,om inte vi får ladda våra batterier kommer vi till slut ladda ur helt. Trött som

bara den är jag,sovit en timme nu faktiskt efter maten för att orka,det är iallafall fredag,fy vad skönt<3


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards