Maaddeelejine

Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Madde - 8 oktober 2015 22:22

Satt och kollade på gamla bilder igår från bilddagboken,den där sidan alla hade på stenåldern och alla

som får reda på att jag fortfarande har sidan kvar säger MEN VAA, HAR DU KVAR DEN och sen skrattar

dom,inte åt mig utan med mig. Stenåldern eller inte,JAG å andra sidan gillar den sidan av många olika

skäl. Anyways,började kolla från 2008,vilka minnen det blev. Många olika känslor kom fram, känner nu

hur jag uppskattade den tiden när jag tänker tillbaka än vad jag gjorde då. Medans jag satt där, skrolla

igenom bilderna kom jag fram till en sak. Det är svårt att förklara, det var många svåra jobbiga år utav

kämpande för mig men leendet jag har på bilderna det finns inte längre. Det är nästan svårt att få fram

ett leende till korten som tas, munnen vill inte riktig ge mig det där smilet. Nu pratar inte jag om käken

eller att något i mitt ansikte är fel, det där leendet var äkta, det spred glädje, jag hade alltid ett leende

som gick att få fram trots mina svårigheter. Det är borta idag... Bilderna som är från dom senaste åren

känns nästan framtvingade,jag ser sorgen,en kluvenheten i mina ögon. Det syns riktigt tydligt. Fick mig

en rejäl klump i magen,ville bara springa tillbaka bakåt i tiden. Det är fan svårt att gå framåt i livet, det

är way damn lättare att gå bakåt. Det är mycket lättare. Det finns tonvis av saker jag saknar från gamla

tiden,som min vänskap med min tjejkompis Sara. Vi tog JÄMT eller jag rättare sagt (mer rättvisst) tog

kort varje gång vi sågs,vad vi än gjorde,vart vi än var,allt skulle dokumenteras. Är glad för dom korten

idag,det blir blandade känslor av att kolla på dom. Skulle göra allt för att vara där igen,just dom härliga

åren vi hade tillsammans. Tiden på Skälby, ett område jag bodde på och alla andra " skälbybarn " nästan

lite barnen i bullerbyn. Vi kunde vara ett gäng vänner av alla olika raser,åldrar,personligheter,vi var typ

ett gäng på 15 ibland ännu mer. Lätt roligaste tiden nu när man faktiskt tänker efter. Det fanns många

tider av svek,bråk,hat och krossade hjärtan men det var mer bra tider än dåliga. Känns nästan som om

inget under dom där gamla åren ens har hänt,det livet man har nu känns som om det är det livet vi har

levt hela tiden.


Varför är det svårt att gå framåt med livet? Det är knepigt,lätt att fastna sen inte veta hur man ska ta

sig fram igen. Är varken lycklig eller olycklig,är någonstans mittemellan vad det nu är. Vill hitta lyckan

för att sen stanna där. Vad är då lycka? För mig är det ett liv utan bekymmer,känna att det inte finns

någonting som tynger mig,att jag är hel nöjd med mitt liv på alla plan. Det är ditt jag vill komma,hur

deet vet jag inte. Det är som att grått moln hänger över mig,gör jag inte rätt eller inte tillräckligt bra

ifrån mig får jag regn,går något bra eller rätt till får jag solsken. Jag vill hitta lyckan,känna att livet

tillfredställer mig varje dag,vara mer än nöjd med livet,inte perfekthet,men ett rikt liv full av äventyr<3


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards