Maaddeelejine

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Madde - 13 oktober 2015 17:11

Det är alldeles för ofta som vi tar våran vardag,vårat liv och alla i det för givet. Klagar och är ofta

negativa till saker? Har märkt det själv hos mig,att jag inte tar vara på livet som man borde göra.

Rutinerna ser likadana (oftast) ut dag in och dag ut,fast jag gillar rutiner riktigt mycket och kunna

planera mina dagar. Utan dom två fasta punkterna skulle inte mitt liv fungera. Alla är vi olika. Det

är lätt att man inte ser dom där tillfällena,känner ögonblicken man bara vill stoppa och vara kvar i.

Det är faktiskt dom små sakerna här i livet som är dom stora, en riktig typisk klyscha men exaakt

som Helen Sjöholm sa *det är klyschorna som har rätt* kloka ord från en klok kvinna men visst har

hon rätt i det hon säger ? Hur många gånger prickar klyschorna rätt ? Nästan varje gång. Vardagen

vi måste ta oss igenom från vecka till vecka dom kan vara jobbiga, frustrerande, stressiga, också

härliga,roliga,lugna stunder också. Men oavsett om det är lugnt eller stressigt borde vi njuta mer

utav livet,jag VILL njuta mer av livet. Dom senaste veckorna har känts lite tunga, ensamt, ledsen

blandade känslor,livet är inte lätt för någon,alla har vi våra saker att brottas med. Men det finns

alldeles för mycket i mitt liv som jag inte vill påverkas av mer. Nuu vill jag njuta mer av mitt liv,

den känslan fick fram den här jävlar anama tjejen i mig som kan ta sig igenom allt.


Min vardag är inte den roligaste jämt,vem vill gå upp när väckarklockan ringer? Alla måsten när man

bara vill göra det man själv vill? Att plugga hårt och mycket? Tuffa träningar som tar på kroppen mer

än något. Men jag älskar egentligen allt det här. Det handlar om inställning,positivitet,se saker med

andra ögon,då blir livet så mycket enklare och roligare på en gång. Man kan tänka ex. det är tråkigt

väder ute,det är skönt här i sängen under mitt varma täcke, vill bara stanna hemma från skolan och

kolla på serier. Vänd på den där tanken till - det finns dom som sover på gatan, fryser hela nätterna

och vill inte annat än att gå i skolan. Vad skönt det skulle vara med ledigt från dansen juust den här

veckan. Vändningen - många har inte råd att börja på dansskolor,dom har velat dansa sen barnsben.

Det här är exempel på hur vi borde glädjas utav det vi har i vårat liv. En rutin, en hobby, skola eller

jobb,pojkvän / flickvän/familj,är vi trötta efter dagens slit kan vi sätta oss i soffan och kolla på tv

resten av kvällen. Ni förstår nog i det hela vad jag menar,jag kan exempelvis sitta i soffan och glo

på tv ( på mina favoprogram ) men ändå känna en ledsen känsla av att varför sitter min kille spelar

sitt tråkiga dataspel när han kan sitta här med mig ? Då kom jag på mig själv,jag måste njuta mer.

Jag får och kan sitta i lugn och ro, kolla på mina tjejprogram som jag faktiskt älskar. Har haft min

skola hela dagen,njut av kvällen. Vi kollar ändå på Paradise hotel och film innan sovdags, perfekt :)


Jag ska njuta mer av dom små guldklimparna i min vardag,i mitt liv. Det finns fler av dom än vad

man tror,det gäller vara att se dom,känna dom och hitta dom. Jag vet vilka tillfällen det är,det är

dags att kunna andas än att kippa efter andan av panik och ångest. Bort. Det finns även personer

i mitt liv som är utsuddade nu,dom har visat sina riktiga jag,inget för mig. Ibland behöver vi alla

rensa ur vårat liv,det är en skön känsla efteråt när man är nöjd och känner sig bättre,mår bättre.

Det är ungefär som när man städar undan allt damm och efteråt känns luften renare än någonsin.

Det gäller att ta vara på livet,imorgon kan det vara försent,jag ska njuta mer och känna på livet.


 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards