Maaddeelejine

Alla inlägg den 2 november 2015

Av Madde - 2 november 2015 15:42

Jag tog mig en tur med bussen ut till Dollar Store där jag möte upp mamma. Har inte vart där inne sen i

somras tror jag? Efter halva varuhuset hör jag någon säga mitt namn,vänder mig om och där står en kär

gammal fin vän som heter Mika,min bästa vän sen föralltid känns det som. Vi umgås i princip inget idag

tyvärr jätte tråkigt men antar att när man blir vuxen går alla åt sina olika håll sen hejar man på varandra

en gång om året om man springer på varann. Det är den känslan jag fått iallafall. Det var huuur kuul som

helst att träffa på honom. När vi stod där och pratade kom dom där två klassiska frågorna man egentligen

inte vill höra eller prata om -jaha när ska du skaffa barn då,du börjar gå mot åldern nu- -du pluggar igen,

det känns som om du bara pluggar- . Han gjorde inge fel med att fråga dom här frågorna men alltid varje

gång man träffar på någon bekant eller gammal vän är det alltid just dom frågorna som dyker upp. Det är

två jätte jobbiga frågor för mig,står alltid där och känner mig dum för att inte kommit lika långt som alla

andra. När jag tänker tillbaka var jag helt tvärsäker på att jag skulle ha en unge nu och om inte en till på

väg istället har jag inga. Självklart vill jag jobba men med en whiplersskada och smärtan jag har blir det

dubbelt svårt att för det första hitta ett jobb för mig som jag klarar av vissa timmar. Jag gör mitt bästa

varje dag men känns som om det inte räcker. När han ställde dom frågorna till mig satt gråten i halsen på

mig,hjärtat stannade till en stund,jag fick sån panik,ville bara springa långt långt bort för att kunna andas.

Alla runt omkring mig är 10 steg förre mig men jag har haft den här drömmen waaay längre än dom ändå

får dom det jag vill mer än allt. Fan. Jag vill också vara normal, ha ett vanligt liv, vill passa in och få allt

jag någonsin drömt om. Det känns otroligt långt borta. Jag vågar inte hoppas längre. Men jag hoppas ändå.

När kommer det hända mig? När är det min tur? Rädslan finns där att inget kommer hända. Men jag hoppas.


 

Den dagen,vilken lycka<3

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards