Maaddeelejine

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Madde - 4 januari 2016 20:50

Sista veckan på lovet är här,det är ny vecka och jag har gjort årets första gymträning nu. Har aldrig någonsin haft sämre kondition än vad jag har just nu,bara att gå från bussen till gymmet gjorde mig helt slut (helt sjuukt). Min kropp är inte hundra just nu eftersom jag känt av min panikångest mer än vanligt har lett till att jag har haft svårt att äta,fått i mig mat och tillräckligt. Har gått ner en del i vikt (inte sjukligt) för jag går alltid ner under vinterperioden sen på sommaren går jag upp igen. Började en kvart på gåbandet,fem minuter på cykel och körde lite ben. Efter det lilla som sammanlagt är 25 minuter då börjar jag må illa,det surrar i öronen i mitt huvud,stjärnor framför ögonen svimfärdig. Då insåg jag verkligen hur mycket kroppen tagit stryk,kände mig fruktansvärt patetisk och rädd. Gick fort till närmaste soffan för att lägga mig ner,hade panik av rädslan så satte i hörlurarna igen och försökte andas normalt. Det gick över efter fem,tio minuter sen började jag känna mig som mig själv igen. Ska jag våga fortsätta träna? Jag mår bra nu men vågar jag testa? Jag gick tebax men körde självklart mjukt,försiktigt och hälften av tiden än vad jag brukar. Det gick jätte bra och jag kunde känna en gnutta av stolthet ändå. Jag tog mig till gymmet,jag var där och gjorde mitt bästa i min egen takt men det är så här jag får börja. Dom dagar jag inte gymma får det bli korta promenader och träna hemma. När jag börjat kunna äta som vanligt igen,fått tillbaka min styrka och energi då kan jag köra på som vanligt,det är mitt mål att hitta tillbaka till mig själv :) <3



Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards