Maaddeelejine

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Madde - 6 januari 2016 17:01

Jag älskar min lägenhet som jag bor i nu,området kunde inte vara bättre,det är knappt fem minuter

till stan och det finns 5 mataffärer att välja på som ligger nära. Det finns egentligen inget att klaga

på här,lägenheten däremot är bara en andrahands vilket inte riiktigt ger mig den där känslan av att

man är hemma. Är så tacksam över att jag överhuvud taget fick den här lägenheten men just nu har

jag en känsla av längtan till mitt eget,min egna lägenhet. Det är vad jag ska fokusera på nu,försöka

att hitta en egen lägenhet. Här känner jag mig hemma men inte "hemma hemma" om ni förstår vad

jag menar. Vill kunna göra hur jag vill,göra vad jag vill,borra eller hamra upp saker,tapetsera allting

som gör det till hem. I den här lägenheten är det vita väggar i alla rum,får inte sätta upp tavlor eller

hyllor, ingenting vilket gör att jag saknar den där hemma känslan som är jag. Men jag vill fortsätta

bo kvar där jag bor, så mycket som jag vet har jag lägenheten till maj men det blir troligtvis också

över sommaren. Det är en trygghet att man har lägenheten kvar, då finns det många månader kvar

att söka efter lägenhet. Det är inget jag tänker oroa mig i onödan över hur det kommer bli,mamma

och jag har i princip redan en plan ifall det skulle gå åt pipsvängen att vi inte skulle hinna hitta nån

lägenhet och neej det är inte att flytta hem. Det löser sig på ett eller annat sätt,tänka positivt det

är vad man får göra. I några dagar nu i mitt huvud har jag fått bilder och ideer hur jag vill ha det i

nästa lägenhet. Här hemms hos mig har jag fokuserat på mysigt och mörkt vilket inte är fel men nu

har jag kommit in på ljust istället. Med ljust menar jag inte vita rum utan ljusare möbler,inredning,

gardiner och tapeter. Som mitt kök tillexempel,det är mörkt där inne oavsett om det är morgon eller

kväll,det gillas inte. Jag vill ha ett ljust kök som är ljust om det är morgon eller kväll,sommar/vinter

det ska vara ljust. Har tröttnat på det här mörka,vill föra in ljus i mina rum i mitt liv. Rummen ska

sprida ett lugn över mig,över hemmet. Men det ska också vara mysigt med sköna lampor,färgglatt

här och där,fina filtar. Har också bestämt mig för att köpa en större tv till nästa lägenhet,en 50/55

tum,tycker min är lite liten nu. Tv apparater kostar inte skjortan idag som när jag köpte min heelt

egna första tv som kostade multum just då. Det finns så mycket i mitt huvud nu hur jag vill ha det,

hur jag vill göra,vad jag vill ha,hur jag ska inreda. Jag ser fram emot när jag väl har min helt egna

lägenhet,det skulle ge mig en släng av peace and quiet för mig att aldrig mer behöva oroa sig över

vart man hamnar härnäst. Har suttit i någon dag nu,letat efter bilder på hur ungefär jag kan vilja

och tänka mig ha det i sovrum,vardagsrum och kök. Inte exakt som inredningen eller möblerna ser

ut på bilderna mer med färgerna,soffan,stilen och lite inredning på ett hörn,som ett litet projekt

in till framtiden. Ju mer jag kollade och hittade blev jag ännu mera pepp,den dagen den lyckan <3


Är inne på beige säng med en släng av vitbeigea gardiner till,tror det skulle bli stilrent,mysigt och fint :)


 

Den här fastnade jag för på en gång,vill ha både ljust och mörkt för att kunna ha båda :)


 

Men den här gick också rakt in i hjärtat,jag vill ha en beige soffa<3


 

Det var svårt att hitta kök,alla var så maffiga och stora men den här tycker jag var mysig,ljus och stilren :)

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards