Maaddeelejine

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Madde - 12 januari 2016 16:54

Igår på fyran klockan åtta var det nej till cancer, någon annan som kollade och bölade lika

mycket som mig ? Jag hatar cancer. Bara ordet får mig att rysa. Att lyssna när alla familjer

och personer berättar sina personliga historier deras resa genom helvetet, det är förjävligt.

Har själv mist familjemedlemmar i den här fruktansvärda äckliga cancern. Min famor,det är

nu nio år sen i juli sen hon gick bort i en väldigt ovanlig blodcancer som dom inte upptäckte

förrän i nästan slutet. Vi alla visste att hon var dålig men jag trodde aldrig för en sekund i

hela världen att hon skulle dö. Hon hade bara ont i nacken sen axeln men sen bara vart hon

som ett lik. Det var riktigt jobbigt att se på hur otroligt fort det gick. Jag saknar henne hela

tiden,varje sekund på dygnen. Min mormors bästa vän som även jag stod nära gick bort för

åtta år sen av lungcancer,hon hade rökt som en borstspindel så det var inte till en jätte stor

överraskning samtidigt som man inte tror det ska hända ens nära och kära oavsett. Att titta

på min mormor hur hon miste sin bästa vän 65 år gammla precis som min farmor. Dom hade

vart bästa vänner sen barnsben,det var inte roligt att se smärtan i hennes ögon,det var som

att något dog inne i henne. Min plastfarmor dog av någon cancer men minns inte riktigt vad

det var för en. Hon var den gladaste damen,en riktig pratmaskin och hade precis hittat sin

stora kärlek i 60-års åldern. Dom fick två eller tre år ihop,sen en dag var hon bara borta så

där. Sen min fina vän Lisa som redan hade över tio om inte tjugo olika sjukdomar i hennes

lilla kropp men en dag hittade dom något som gjorde att hon funkade för första gången på

många många år,hon hade börjat på gymnasiet för första gången,börjat dejtat killar också

för första gången och hon behövde inte ligga hemma eller på sjukhuset i sängen. Tyvärr var

det inte länge hon fick njuta,ett halvår ett år senare blev hon sämre och gick bort 23 år bara.


Det här gör mig ARG,oavsett ålder är det åt helvete sjukt att man ska behöva drabbas utav

cancer. Men när unga personer går bort plötsligt som inte ens hunnit startat sitt liv än eller

precis har gjort det nej det är inte rättvisst,jag förstår inte. Varför ska vissa drabbas men

andra inte? Varför? Jag fattar verkligen inte???? Jag är själv liiivräääd att få cancer,behöva

lida och lämna allt och alla i alldeles för tidig ålder även om jag skulle vara 50. Det måååste

komma något botemedel nu snarast för det här får inte fortsätta. Ingen ska varken behöva

få cancer eller få vara den som mister någon i cancer. Dom sa igår att 22000 personer dör

varje år,VARJE år i cancer. TjugotvåTUSEN personer,galen siffra. Trodde inte mina öron då

dom sa det. Det är hur många människor som helst,alla ska få leva ett långt och lyckligt liv

där ingenting kommer emellan. Jag hoppas att vi kan slå den här sjukdomen,skratta den så

hårt i ansiktet och leva som aldrig förr. Det är vad jag hoppas för alla människor på jorden<3


Fuck you cancer!


 

Kör kör kör ... 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards