Maaddeelejine

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Madde - 4 februari 2016 17:49

1.Bli vän med ditt förflutna så det inte förstör din framtid :


Under många år har jag bråkat med mitt förflutna,fram och tillbaka. Ibland har jag

lyckats blivit vän med det så att säga *acceptera det som hänt och börjat kunna gå

vidare med mitt liv. Men för mig som säkert för många andra kanske man inte kan

lägga undan sitt förflutna på egen hand. Då rekommenderar jag att gå till antingen

en psykolog eller vad som nu passar er bäst. Det är inte värt att låta det som redan

hänt förstöra din framtid. För mig har det känts pinsamt och jobbigt när "alla andra"

verkar vara lyckliga. Men det är inte sanningen,men vi alla kommer till en punkt där

vi inte orkar mer och inser vad som faktiskt är viktigast i livet,det är du,dig själv :)


2.Bry dig inte om vad andra tycker och tänker om dig :


Lättare sagt än gjort,men att inte bry sig om vad andra tycker och tänker och känner

om dig det är det sista vi ska göra och behöver. Huur mycket vi än försöker ändra på

oss eller vara "perfekta" eller försöka komma in i ett gäng det är inte värt det för vad

vi än försöker oss på finns det alltid dom som kommer prata. Hur bra människor vi än

är,hur godhjärtade vi än är finns det personer som inte tycker om dig vilket inte alltid

är personligt ens. Även om det är en nära vän som tycker till eller känner något,lyssna

in och ta in det men gå alltid efter ditt hjärta och gör det som du mår bra av för direkt

du slutar bry dig om vad andra tycker och tänker om dig,dina beslut och val kommer du

genast känna dig fri,du kan andas bättre och du kan börja fokusera på vad du vill själv.


3.Med tiden läker inte alla sår men med tiden blir allting lättare :


När man är som mest uppe i det jobbigaste i sitt liv tror man att det är kört,det finns

ingen återvändo,hoppet försvinner mer och mer för varje dag som går. Ibland kan ens

resa bara vara några veckor,ibland månader till och med år. Vi alla ska gå igenom dom

men tro mig det vänder till slut,när du som minst annar det. Det du gått igenom det är

inget som kommer försvinna,det kommer alltid vara djupa sår långt inom dig. Det hära

med att tiden läker alla sår är inget jag tycker stämmer för man kommer aldrig glömma

sitt förflutna men med tiden kommer det sakta men säkert blekna bort. Du kommer att

bli hel igen,allt du måste göra är att ha tålamod och ge allting lite tid,tiden löser allting.


4.Jämför aldrig ditt liv med någon annans liv :


Det är lätt att man jämför sig själv OCH sitt liv med andras liv,särskilt om dom verkar

vara allt det där du vill vara. Det är dumt att göra för vi vet aldrig vad som händer där

bakom stängda dörrar. På ytan kan det verka happily ever after men på insidan kanske

inte lika bra som alla andra tror. Vi alla har skelett i garderoben,vi alla går igenom ett

och annat här i livet. Ingens liv är som någon annans liv. Att jämföra sig själv och sitt

liv med andra drar bara ner dig,ibland till en punkt där det kan leda till depression eller

något för att du tror att alla andra lever lyckliga men inte du. Det är inte så,jag tror vi

alla jämför oss ibland med varandra. Det bästa är att vara nöjd med ditt liv,är du inte

nöjd är det bara du själv som kan ändra på den saken, oftast är ditt liv bättre än vad

du tror. Du måste bara öppna dina ögon,kolla runt på ditt liv så kommer det bli bättre.


5.Sluta att tänka så mycket,du behöver inte veta alla svar jämt :


En klassiker,att övertänka och analysera det är vi många experter på. Jag är en utav dom,

har fått höra hela mitt liv hur jag mååste sluta tänka. Hur medvetna vi än är om det är det

inte lika lätt att sluta som vi vet om vårat problem. Ofast ligger det alltid en orsak bakom

till att vi tänker. En depression,arbetslöshet,för mycket fritid och så vidare. Det här är nått

vi alla kan jobba på. Även här,ta hjälp av en psykolog eller prata med en nära vän eller nån i

din familj som kan hjälpa dig med vad det nu än är. Sen jag tog hjälp har mer än hälften av

mina tankar,oro och nojighet från tankarna försvunnit. Det hjälper dig att sova,koncentrera,

glädjas och njuta mer av ditt liv. Om vi slutar tänka då får vi mer gjort av en tid som är värd

att lägga ner på. Du får ut mer av din dag,din vardag,ditt liv. En stor börda försvinner,skönt :)


6.Ingen annan än du själv är ansvarig för din lycka :


Den här sammanfattar väl lite av dom andra punkterna, känner du dig nere eller deprimerad

men vill hitta en förändring? Då hjälper det inte att tycka synd om dig själv,sitta hemma och

tro att hjälpen knackar på din dörr. Det låter hårt. Jag vet. Men om du vill ha en förändring i

ditt liv är det DU som måste hitta lösningen. Men bara för att det är ditt ansvar betyder inte

det att du kan ta hjälp av någon / andra. Jag har fått massor av stöd och hjälp utav mamma,

min moster,några nära vänner och min kille. Utan dom hade jag inte vågat ta klivet ut ur min

comfortzone,då hade jag fortfarande settat här gråtandes och desperat. Vi ALLA förtjänar att

vara lyckliga,det spelar ingen roll hur länge vi vart olyckliga och hur länge det tar tills att vi blir

lyckliga igen för det är hoppet,målet och drömmen som är det viktigaste. Du är det viktigaste<3


7.Ta en dag i taget,lee vart du än går och njut av varje dag i ditt liv :


När du väl börjar må bra igen måste du ändra på saker och ting,du kan helt klart inte leva som

du gjorde förrut vilket nog är ganska självklart. Jag tillexempel kan inte vara i framtiden heela

tiden, jag måste vara här och nu men det betyder inte att jag måste sluta planera och drömma

om min framtid bara jag inte rusar fram och glömmer bort att leva nu. Måste sluta att förvänta

mig och söka efter att vara älskad hela tiden,jag måste vara mig själv oh låta andra komma till

mig av sig själva,då kan jag garantera att man känner sig mer älskad än annars. Livet det är ju

inte speciellt pjåkigt har jag kommit fram till,jag njuter mer av mina vardagar. Nu ser jag fram

emot att kliva upp åtta på morgonen en vanlig tisdag eller lördag. Att kicka igång dagen,laga en

god lunch som jag kan njuta av, kolla på ett avsnitt utav någon bra serie och sen åka till skolan.

Om du gör den här förändringen inom dig,bara för dig själv då kommer du bli världens lyckligaste<3


 

The key to happiness is freedom <3

 

 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards