Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Helgångest

Av Madde - 2 april 2016 11:55

Var det någon som blev riktigt lurad igår på första april? Inte jag men däremot ville min mamma lura sin karl. Säg att du är med barn vetja (försökte vara lite rolig) JAAA bra idé säger hon. Hon ringde upp honom,med en ganska chockad men lugn röst säger hon - du,jag tror jag är med barn? Hans reaktion var fullständig tystnad sen kommer orden Hur fan kan du vara gravid? Man har sex sen pang är man med barn,vad trodde du? Haha klockren reaktion. Vi höll på att skratta ihjäl oss bokstavligt talat. Min mamma kan inte bli med barn därav hans reaktion men alltså det var hysteriskt kul fast hon april april efter två sekunder tråkig som hon är haha. Kul var det iallafall så länge det varade och det är något man kommer berätta om i flera år på familjemiddagar och sånt då sånt ofta brukar komma på tals. Brukar ni få fredags ångest? Jag hatar helgerna nu för tiderna, inga rutiner,inga tider att passa,inget att göra. Varje fredag får jag som en klump i magen av att det snart är helg och då måste jag sitta själv i min ensamhet. Man ser på insta och Facebook hur alla roar sig på ett eller annat sätt,då känner man sig ganska bortglömd. Dom flesta har barn,ett aktivt liv och har annat för sig vi alla är på olika nivå i livet men det skulle vara en skön känsla om någon kom mig på tankarna att jag kanske vill hitta på något? Nu när det aldrig händer blir det automatiskt att man drar sig undan istället och gömmer sig för då slipper man bli sårad och man är inte i vägen för andra. Hade hoppats på massor av solsken idag för att kunna komma ut på en promenad iallafall men det är inget vårväder idag så det får bli en innedag i sängen med serier och gotta mig med godis istället,man får göra det bästa av situationen. Vad ska jag göra,gräva ner mig för att ingen tycker om mig? Det är bara att face it och lära sig att vara med sig själv för det är den enda du har när ingen annan finns där då får man göra det till vad det är,nu ska jag kolla på sista avsnittet av Päron i solen. Har hört att det är mycket bölande nu när alla ska säga hejdå till varandra. Ha en mysig lördag och njut :)

 
 
Mancave

Mancave

2 april 2016 13:03

Hej

Det är en ganska naturlig känsla när det blir helg och om man inte är i samma situation som alla andra man ser på Instagram/Facebook etc. Man känner sig ganska tråkig och utelämnad på något sätt när man ser alla lyckliga på semester, helgäventyr etc. Jag har själv separerat för 3-4 månader sedan så jag förstår hur du känner men tänker man på det så har vi (?) faktiskt en fördel då man kan göra lite precis vad som faller en i smaken. Andra kan kanske inte göra det, man måste vända ensamheten till något positivt.

Anledningen till frågetecknet var att jag inte riktigt förstod om du faktiskt var singel eller inte. Du nämnde pojkvän i något inlägg ville jag minnas men ändå ensam på helgerna? Nåja, oavsett om man har förhållande eller inte så kan man ju vara ensam på helgerna och då gäller min kommentar oavsett ;)

P.s fina hundar din mamma har...

http://mancave.bloggplatsen.se

Madde

2 april 2016 21:57

Hejsan :)

Jag är inte singel men vi gör aldrig något tillsammans,vi umgås i princip aldrig för
han behöver otroligt mycket space och inte
klar med att vara med sina "polare". Jag är
jämt själv,hatar att vara den här klagande
negativa för det är inte den jag är :) :P

Alla mina vänner har barn,eller bättre förhållande än mig,dom varken hör eller
ser man längre vilket jag på ett sätt så
klart förstår att dom har ett upptaget liv
men när man aldrig hör något bara för att
dom skaffat någon eller fått barn,ska man
sluta vara vänner då? Skulle jag ha barn eller en pojkvän som ville göra saker då
skulle jag höra av mig men känns som om
jag är den ända i världen som känner så :)

Visst vi kan göra vad som helst när vi vill men jag är jämt själv,jag har ingen att umgås så känner mig helt usch blir ledsen av att prata om det här för det är hemskt att vart så ensam i så många år nu :´)

 
Mancave

Mancave

3 april 2016 13:44

Tråkigt att du känner så, hoppas att det går över. Antingen genom att du skaffar en ny pojkvän som faktiskt vill umgås med dig eller att dina gamla vänner börjar höra av sig igen. Hade jag bott närmare så hade gärna ställt upp på en fika eller något. Nu skall jag iväg och bada med lill-killen, det är inte fy skam en söndag... ta hand om dig

http://mancave.bloggplatsen.se

Madde

4 april 2016 09:05

Jaa det är tråkigt men antingen vänder det eller så är det dags att gå vidare,det visar sig med tiden :) Vad gulligt sagt,hade vart trevligt helt klart. Ååh vad mysigt det lät,
hoppas ni hade en bra dag på badhuset ^^ Men tack och detsamma du. Kram på dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards