Maaddeelejine

Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Madde - 3 augusti 2016 15:48

Det här med att sova ensam hemma är inte min grej. I min förra lägenhet på Haga hade jag precis lärt

mig att sova själv utan att tycka det var jobbigt att gå och sova. Här hemma hos mamma det är något i

det här huset som ger mig kalla kårar. Det är ett äldre hus i trä som knäpper i väggar och tak speciellt 

på kvällarna när det börjar bli kallare ute. Man vet själv att det är anledningen men när man väl sitter

själv på kvällen in på natten,det är becksvart ute och det knäpper till. Då hoppar man upp i taket, mitt

hjärta börjar slå snabbare och man blir lite paranoid haha. Mamma & hennes kille har varit på Gotland

sen i fredags dom kommer hem inatt så jag har vart själv här fast inte helt själv. Min pojkvän har varit

här varje dag men nu i veckan när han jobbar natt och kommer hem allt från fyra på natten eller tidigt

på morgonen små somnar jag i soffan till dess men vågar inte lägga mig i mitt rum och somna. Nej nej

som sagt det här huset ger mig kalla kårar på kvällarna har alltid gjort det. Igårkväll kom min fina vän

Rebecca över,vi hade filmkväll fast blev mer tjejsnack än faktiskt kolla på filmerna. Brukar nästan jämt

bli så. Rebecca är en nyfunnen vän från skolan en klasskamrat,jätte gullig tjej och vi är rätt lika så där

som personer och i tänket. Hon var här från åtta på kvällen till halv två på natten,blev en trevlig kväll :)


Är det någon här som älskar att äta frukost? Vet att jag skrivit om det förrut men frukost är det BÄSTA

jag vet,den bästa tiden på dygnet varje dag. Älskar att gå upp i tid,äta i lugn och ro i sin egen takt när

du vet att tiden finns och verkligen njuter av varje tugga. Just nu är jag kär i äggmackor,det är lite som

godis för mig kan inte få nog av det. För varje tugga jag tar är det som att åka upp i himlen och sitta på

ett moln. Att en smak kan få en att känna en känsla,det är häftigt. Som jag skrev igår behöver jag en ny

bok att läsa därför åkte jag ner på stan igår och köpte mig TVÅ böcker faktiskt. Men vad svårt det är att

välja finns ju huuuur mycket böcker som helst. Vart ska jag börja,vilken kategori på böcker känner jag för,

vilken hylla ska jag gå till först,vilket i-lands problem helt plötsligt haha. Tror jag var där inne i säkert 45

minuter innan jag kunde bestämde mig. Köpte två helt olika böcker. Den första handlar om två systrar som

är totalt motsatserna mot varandra och lever helt olika liv. Hur ska dom hitta tillbaka till varandra trots det

här? Den verkade intressant. Den andra är en roman där en tjej är tillsammans med en kille som hon har det

väldigt bra med men det finns en kille på jobbet som är charmig och ger henne det där mystiken som är svår

att motstå. Hon kan inte stå emot och det blir en eldig kärlek men hon vill fortfarande vara med sin pojkvän.

Ni hör själva,TVÅ riktigt bra böcker jag bara vill sätta mina tänder i och börja läsa. Nu är frågan bara,vilken

ska jag börja med? hahaha. Tack och lov att mamma kommer hem inatt,jag kommer äntligen få sova hahaha

sen är det dags att lära sig nya ljud och saker i nya lägenheten vilket tar sin lilla tid men det blir nog jätte bra :)


 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards