Maaddeelejine

Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av Madde - 13 augusti 2016 16:55

Inatt var ingen rolig natt. Åkte in på akuten halv tre inatt. Som jag skrev igår håller min 

visdomstand på att krångla igen. Sov en timme och vaknade av att jag kände mig svullen

i hela halsen, det var svårt att andas och att svälja sen panikångesten på det gjorde hela

situationen värre. Min kropp bara skrek av panik,jag väckte mamma och hela min kropp

skakade okontrollerat. Kunde knappt prata,hörde inte vad mamma sa utan jag var heelt

i min egna värld. Den där känslan av rädsla & hjälplöshet fick mig att bara vilja dö där

och då eller bli medvetslös till paniken var borta. Svullnaden i halsen fick mig även och

tro att nu är min tid inne det är nu jag ska dö. I just den där stunden kan man inte ens

tänka realistiskt man är helt borta och benen skakade så mycket att jag inte kunde gå.

Vi körde upp i illfart till akuten och väl där kunde jag lugna ner mig. Det gick lättare

att andas,det kändes bättre med svullnaden & skakningarna gick över. Sköterskan som

jag fick var jätte bra, hon gjorde mig lugn och jag kunde förstå att det jag fick hade

vart en STOR panikångestattack. Har inte fått en sån ångestattack sen jag var 13-14

år och det skrämde mig. Att även se min mamma skräckslagen att se mig räddare än

vad hon någonsin sett i hela sitt liv som hon berättat idag känns inte heller kul. Man

skäms,känner sig som en psykopatient och riktigt dålig. Det var ingen känsla jag sett

fram emot att känna men nu kom den 13år senare från ingenstans. Men det som jag

tycker känns jobbigast är att dom senaste tre månaderna har jag knappt känt av nått

utav min panikångest,jag har mått riktigt bra så idag känner jag mig förvirrad, lite

ledsen över det som hände när jag som minst anade det. Det var som om nån hoppa

på mig bakifrån helt oväntat och inget jag trodde skulle hända igen. Förstår väl inte

riktigt varför ångestattacken kom eller varför just då eller varför ? Vill kroppen säga

mig något eller var det bara en engångs sak? Vi kom hem halv fem inatt,känner mig

helt slut i kroppen och vill bara ligga ner,ge kroppen en ny start. Det var som om min

kropp min hjärna fick en kortslutning och bara slutade funka. Ska låta kroppen vila ut

idag,göra en omstart och börja om imorgon. Det som inte dödar en gör en starkare <3

 


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards