Maaddeelejine

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Madde - 30 december 2016 21:30

Det blev en längre men välbehövlig paus från bloggandet,alldeles för mycket har hänt för att jag skulle orka.

Har verkligen saknat att vara här inne och bara skriva av mig, nu är det dags att ta igen den förlorade tiden.

Ett år av dåliga besked, stress,ledsamhet och sorg har vart en stor del av det här året men små glimtar här

och där av glädje. Min morfar på 78 annars jätte friska år har fått blodcancer men en ovanlig typ där det inte

finns några mediciner eller hjälpmedel som gör han bättre eller frisk. Vi vet inte hur länge till han har att leva.

Man kan tycka det känns tufft men bara en vecka senare får mammas sambo cancer men en annan typ,vet

inte dock om det är en elak eller godartad typ. Hur är man stark genom något sånt här? Jag försöker på nått

sätt vara stark för min familj,vara den som håller upp alla vilket är en väldigt tung börda man går runt med på

sina axlar varje dag. Jag är också bara människa. Mina känslor..dom är..överallt. Det här kanske var absolut

sista julen med morfar,det skrämmer mig. Allt jag kan göra är att leva på hoppet och tro på att han kommer få

leva några år till med oss. Om vi ska lämna det sorgsna till glädje,den sista september fick jag min helt första

egna lägenhet där jag nu bott här i 3månader exakt idag. Den är helt nybyggd från grunden, jag får fortfarande

ibland nypa mig i armen för det känns overkligt än. Jag kom även in för att läsa Matte A under tjugo veckor så

nu blir det att plugga till pennan glöder för att äntligen kunna söka in till yrkeshögskolan och uppfylla min dröm.


2016 har vart ett riktigt jobbigt år vilket jag hört från nästan alla i min omgivning men också hört att 2017 är året

där allt kommer vända. Har sagt varje år dom senaste åren att det här kommer bli ett bra år men den här gången

kan jag verkligen mena dom orden att jag tror verkligen det nya året kommer bli ett av dom bästa åren på länge.

 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards