Maaddeelejine

Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Madde - 8 januari 2017 15:35

Ni vet när man vill något så mycket att man vill att det ska hända NU och inte senare? Det är en typisk

känsla hos mig varje dag. Jag vet vad jag vill med mitt liv,jag vet vad jag vill göra i mitt liv och vad jag

vill ha i mitt liv. Alla säger åt mig - ha tålamod,det kommer vid rätt tid i ditt liv men samtidigt är det även

upp till en själv hur ens liv ska bli så HUR gör man där i mitten? Ska jag bara ta en dag i taget och ta allt

som det kommer eller ska jag göra något åt min situation? Ifall jag bara tar en dag i taget och gör inget då

kanske jag missar det jag söker för att jag inte är öppen och tillräckligt närvarande. Det här är min dagliga

dialog med mig själv,hur ska jag göra och vad är det rätta att göra? Något jag iallafall kommit fram till men

också vet är att jag inte kan kontrollera allting i mitt liv som händer. Det finns saker du kan kontrollera och

andra du inte kan kontrollera. Jag är en typisk sökare,jag letar hela tiden efter min framtid och allt som ska

vara där i den men ju mer jag letar och söker efter det verkar det som om det bara hamnar längre och längre

bort. Alltså kanske jag måste sluta söka,sluta leta och istället låta det komma till mig för jag får alltid höra att

när du slutar leta kommer det du vill till dig snabbare. Kanske får lyssna på det och se ifall det är sant,det låter

klokt och mer än försöka kan jag inte göra och ska även försöka att faktiskt ta en dag i taget och andas ut lite.

 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards