Maaddeelejine

Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Madde - 16 januari 2017 14:32

Under den tiden jag var sjuk,mådde som dåligast behövde jag ta en spruta i ena skinkan var tredje månad,

annars kunde mina ben bli dåliga igen. Vart så pass bra ett tag att jag inte behövt ta den på flera månader

till idag. Var och tog prover innan jul, det visade sig att just det provet hade gått ner lite men inte speciellt

mycket. Min läkare ordnade en tid att ta sprutan igen för att vara på den säkra sidan,har varit rätt nervös

sen dess. Det här är inte vilken spruta som helst,den tas rakt in i en muskel alltså mer smärta. Sprutor är

jag inte rädd för och min smärttröskel är väldigt hög men klart man inte vill känna smärta. Att ta blodprov

i armen eller i fingret är en fis i rymden,det är ingenting för det är rakt in i fettet. Här i skinkan tar du rakt 

in i muskeln,när sköterskan trycker in vätskan i muskeln drar det i hela skinkan ner till tårna och trycket

är hemskt. Hatar den här sprutan,det är en pärs för mig haha blir helt slut efteråt sen drar det och gör ont

hela dagen till imorgon. Det gör ont att sitta,att ligga,att gå. Det kunde varit mycket värre men det här är

inte kul,nu är det länge kvar till andra sprutan så för nu kan jag andas ut. Gick ner på stan med mamma

efteråt,jag köpte mig en klocka som lite tröst haha. Såg den här klockan på Ur&Penn för första gången

innan jul,sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på den och nu är den min,den var på rea perfekt köp.


 

Ä.L.S.K.A.R < 3


Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards