Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 22 december 2018

Nästan julafton,nästan<3

Av Madde - 22 december 2018 23:19

Hej alla där ute,nu har det gått länge igen sen jag var här inne sist, jag var nog inte redo ändå att

öppna mig hur mycket jag än ville. Det finns perioder i livet man inte är tillgänglig för vissa saker

men nu känns det lättare i hjärtat och jag saknar verkligen att skriva. Att nästan dygnet runt jämt

tänka men aldrig bli av med det man tänker på då hjälper det att skriva,det är nästan som att ha 

en påse över huvudet och när du kan ta av dig den då kan du andas ordentligt igen. Kanske inte

bästa jämförelsen men där är väl lite på det sättet. Kan ni förstå att det är jul om en dag (klockan

är 00:00 snart) och här sitter jag mitt i natten för att blogga. Förra året vid den här tiden var allting

annorlunda,morfar åkte in på akuten (för säkert tusende gången) men den här gången skulle han

aldrig få åka hem igen. Både mormor och morfar spendera julen på sjukhuset i ett litet rum när vi

resten av familjen sitter hemma hos min mamma och tvingar oss själva att försöka vara glada hur

vi nu tog oss igenom det? Det har nu gått ett år,morfar är borta sen jan.... & nu är det snart jul igen

som jag längtat efter sen förra året för nu skulle allt vara lättare,eller hur? Vi har sett mormor stark

 

och ledsen men ändå tagit sig framåt. Men det är inte fallet längre,sen hon kom in till stan sen hon

sålde deras hus som hon själv tyckte kändes skönt att slippa bo i kom sorgen nu istället till jul som

inte är konstigt. Men att se på mormor som alltid vart min största förebild blivit till någon hon inte är,

som kan få utbrott på oss vilket aldrig hänt förrut då blir julafton inte rolig i år heller. Då pratar jag ju

inte om mig själv utan mer att få kolla på hur ens mormor förändras som knappt vill umgås med oss

vilket alltid varit det hon tyckt om mest det gör ont ända in i varenda skelett del i en. Även fast våran

morfar inte var med förra julen levde han men nu ska vi vara utan han i livet. Men av erfarenhet vet

jag själv att alla dom där första gången utan oavsett om det är att du blivit singel eller förlorat någon

till döden är dom alltid jobbigast. Vi alla måste få sörja,jag har kommit på mig själv att jag har faktiskt

inte sörjt morfar som jag velat för man vill vara stark för sin familj. Men jag måste nog också sörja för

att kunna gå vidare,om önskningar går i uppfyllelse önskar jag mest i världen att se mormor glad igen.

Nu måste jag gå in med inställningen på julafton att inte ha några förväntningar,det kommer säkerligen

 

inte bli som jag hoppas men nästa år när vi fått sörja igenom ordentligt då blir julen som vanligt igen <3

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards