Maaddeelejine

Direktlänk till inlägg 31 december 2018

Gott Nytt År <3

Av Madde - 31 december 2018 15:36

Dom här senaste dagarna under jul har vart hur mysiga som helst.

Har bara spenderat tid med min pojkvän, kollat på bra filmer som

gått varje dag och bara myst till det. Har känt mig mer tacksam än

vanligt över livet. Men också tänkt mycket över hur året egentligen

har varit? Det blev en tuff start då jag först var glad över att dansen

äntligen skulle sätta igång men bara tre timmar innan jag skulle åka

fick jag samtalet som var väntat men kanske inte just då. Morfar var

borta,jag fick inte vara där och säga hej då. Hur skulle jag nu kunna

åka till dansen och låtsas som ingenting? Mamma övertalade mig att

åka ditt ändå för det var vad morfar hade velat,han har sett mig dansa

hela mitt liv och därför åkte jag till träningen för att vara stark för han.

Första halvåret var som en smocka i ansiktet,allting var tungt ingenting

var roligt längre.

 

Men sen kom sommaren och vilken sommar det blev. Det blev knappt en

lugn stund. Jag fick äntligen komma till Norge tillsammans med min kille

och vilken vecka vi hade. Bodde på olika hotell och värdshus varje dag,en

upplevelse i sig var det. Vi hamnade på jätte fina ställen med sköna sängar

och fina utsiker förrut på ett ställe men annars kan jag inte klaga. Norge är

den vackraste staden jag någonsin sett,vart vi än åkte hur många timmar vi

än körde var det vatten och berg överallt. Varje stund,varje mil tog mig med

storm. En vecka borta och vi körde till Finland mot sommarstugan som förra

året och jag älskar att vara där. Ingen el,inget vatten och det bästa inget som

helst internet bara du vi och naturen. Det är rena himmel riket faktiskt,det är

som en vecka på en yoga retrit du känner dig totalt avslappnad när du väl är

 

hemma sen :) En vecka hemma och jag åker till göteborg med mamma där vi

hälsar på mina äldsta kusiner,älskar att vara där mer än något annat. Vi bada,

vi sola,vi åt gott,vi var på liseberg,vi semestrade på kan man säga. Under den

här sommaren har jag också träffat en del nya människor,en del mer bekanta

andra nya vänner i mitt liv. Vädret vi hade den här sommaren var finns det 

ens ord för hur underbart det var,nej? Först tyckte jag det här året inte hade

 vart något speciellt eller bättre men när jag väl tänker på allt jag gjort är det

faktiskt ett av dom bästa åren pålänge. Men nu kliver jag ur 2018 och går in

med storm steg i 2019 och kan knappt vänta på att se vad som kommer hända

nästa år. Nyårslöften är ingenting för mig,jag sätter delmål istället för dom är

lättare att hålla och ingen press. GOTT NYTT ÅR och ha en kul kväll ikväll  

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 2 december 2020 13:47


Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer,  julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket beror på många olika faktore...

Av Madde - 1 december 2020 23:19


Sista månaden på det här året,vilket år det varit. Det kan ni nog  alla hålla med om. När man tänker tillbaka till den här dagen fast förra året kunde man aldrig föreställa sig vad vi hade att vänta på men lika bra var väl det. Mina förhoppning...

Av Madde - 2 augusti 2020 17:20


Kan man komma över ett trauma som man varit med om sen ung ålder? Det är en fråga jag ställer till mig själv varje dag,ibland flera gånger och blir samma svar varje gång - jag vet inte. Det kanske handlar om hur du är som människa,hur du hanter...

Av Madde - 31 juli 2020 22:55


Varför glömmer vi alltid hur bra man har det? Särskilt vi som bor i sverige. Det är hemskt hur andra länder är fattiga,där det ständigt är krig,alla dom här flyktinglägren. Dom är många. Många länder som skulle byta mot vårt liv in a heartbeat....

Av Madde - 29 juli 2020 20:47


Jag har väl en slags hat-kärlek till livet lika mycket i jämföring som att allt går både upp och ner. Livet består av många aspekter i livet vi alla ska gå igenom på gott och ont. Man ska vara barn,kanske gå igenom en skilsmässa där vi ska best...

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards