Maaddeelejine

Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Madde - 13 januari 2019 16:53

I måndags var det cancergalan på teve som går varje år. Man blir lika berörd varje år när

galan sänds. Det här året blev jag mer berörd än någonsin, vet inte varför den här tjejens

berättelse fick mig att gråta mer än vad dom andra tjejerna alla andra åren berättat. Den

bara gick rakt in i hjärtat på mig. Hon heter Molly,är endast 23 år gammal och har kanske

bara ett år till att leva. När jag såg henne gråta och berätta att hon kommer dö med den

här sjukdomen då brast det hos mig. Ingen ska dö i cancer men när unga personer som

henne inte kommer överleva till 25 då är det något som är fel i den här världen. Samtidigt

när jag satt och lyssna på hennes historia hände det något inom mig i mitt hjärta,i själen

i hela min kropp. Sen jag själv blev 25 började jag få panik att bli äldre. Det är nu jag inte

kommer få leva många år för det är väl när man börjar gå mot 30 som alla läskiga sjuk-

domar kommer? Jag blev 30 i september här förra året,hela året när det slogs om till 29

blev jag livrädd. Livrädd att leva vidare,rädd att något skulle hända mig hela tiden som

skulle rycka mig ifrån livet. Tankar gick som tänk ifall något skulle hända mig och aldrig

skulle det finnas en chans att bli mamma eller att man hinner bli mamma till några små

liv men efter några år kommer jag ryckas bort. Det var ett år av ångest,panik och oro..


Efter jag hörde Mollys berättelse blev jag inte längre rädd att leva,jag sluta känna panik

över vetskapen att man kommer bli äldre varje år. Nu känner jag en tacksamhet till mitt

liv,varje morgon är som ett solsken. Hur trött jag än är,hur segt det än är över att det är

söndag eller om man skulle få influensan är det bara en en ytte pytte liten del av ditt liv

som kommer gå över. Men för molly är det inte det,hon vaknar upp varje morgon med

vetskapen att vilken dag som helst kommer jag ta mitt sista andetag och tas ifrån både

mitt liv,min familj och mina vänner. Jag känner inte henne men man kan veta att det är

hur hon säkert tänker ofta. Vi alla tar livet för givet,man tänker aldrig på att man ska dö

en dag och därför kör vi bara på som om vi är odödliga. Men det är vi inte,imorgon kan

det vara försent. Jag tänker inte vara rädd längre, jag vill leva. Det finns saker som jag

jag vill uppleva,äventyr jag se tillsammans med dom jag älskar. Varje morgon,varje dag

kommer jag leva med tacksamheten att jag är frisk och inte behöver oroa mig över livet

att det kommer ta slut utan jag får leva  


 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards