Maaddeelejine

Alla inlägg den 23 januari 2019

Av Madde - 23 januari 2019 14:48

För tre år sen vid den här tiden blev jag väldigt sjuk. På bara tre månader

gick jag ner 15kg,mina ben blev tunga som sten efter att bara gått i en till

två minuter. Började bli jätte torr i munnen nästan dygnet runt,fick ont i

njurarna och vart lättare anfådd (är en sportig tjej) inget hänge ihop hur

hur jag mådde. Det hade vart juluppehåll på dansen men nu började en ny

termin. Alla som sportar med något vet att om man haft ett uppehåll för

ett tag är alltid första passet alltid lite jobbigare än vanligt. Men det här

var något annat,alla alarmklockor gick igång i huvudet. Fick komma till en

läkare om det var dagen efter eller veckan efter. Väl där fick jag höra att

hade jag kommit in två dagar senare kunde det varit försent,då hade jag

blivit inlagd på sjukhuset med dropp. Dom tog alla olika prover. Diabetes,

cancer,njusrvikt,lungorna,sköldkörteln osv. Tack och lov var det inget som

är allvarligt som cancer. Vi har massor av olika konstiga saker i våran kropp

som ska funka och från ingenstans har mitt B12 slutat att funka av sig själv

i min kropp vilket är en jätte viktig funktion som måste funka i våra kroppar.

Jag började få injektioner i skinkan var tredje månad i ett och ett halvt år.

Fick order från läkaren att bara vara hemma och äta upp mig att bli stark &

frisk igen. På lite mindre än ett år gick jag upp alla mina kilon,jag började att


äta mer mat som innehåller både B12 och folsyra. Jag fick börja dansa och gå

till gymmet igen fast sakta men säkert. Det har gått 3år sen den här karusellen

satte igång och jag har aldrig känt mig mig mer hälsosam. Till nu. Då för tre år

sen var livet jobbigt på många nivår och tillsammans med det kan man få brist

på B12. Nu är livet faktiskt på topp,har vart det väldigt länge därför förstår 

jag inte varför alla symptom kommit tillbaka. Det kom smygandes efter nyår,

började bli jäätte torr i munnen. Blir tröttare för varje dag som går,hjärnan

är seg och koncentrationen är inte där den ska vara. Bruset i öronen och det

där locket som gör att man hör sin egen röst i huvudet som om man är fast i 

en ballong och man vill bara sticka hål på den för att slippa ekot. Har gått ner

4-5kg på bara två veckor fast jag äter lika bra hela tiden. Ringde till läkaren

och bokade tid men fick vänta två veckor. Idag är den dagen,jag fick ta en

del blodprov på olika saker bara för att vara säker och kolla ifall något inte

är som det ska med något annat. Fick ta ett socker prov vilket jag aldrig fått

göra och det första som slog mig var - tänk om jag har diabetes?? Men gick in

och läste om symptomen och jag hade bara en av 10 symptom,då blev jag rätt

lugn ändå. Är nervös över proverna men ska inte oroa mig i onödan som jag blir

jämt annars,antingen är det B12 eller så har jag bara en dipp av trötthet men

antar det tar några dagar innan jag får veta. Till dess bara positiva tankar  



 

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Skapa flashcards