Maaddeelejine

Alla inlägg den 2 december 2020

Av Madde - 2 december 2020 13:47

Jag älskar julen. Allt som har med julen att göra. Julmusik, julfilmer, 

julpyssla, julpynta här hemma, stämningen av julmys❤. Det här är

första året första gången i mitt liv som julkänslan inte är där vilket

beror på många olika faktorer. Den största är covid-19 man kan väl

kalla att den är julens The Grinch i år. Vädret är grått, trist och blött.

När man var liten kom snön alltid i rätt tid och var kvar hela vinter

månaderna☃️ Men också sen morfar gick bort för snart 3år sen den

15 januari 2018 har julkänslan inte varit densamma. Man vet att vi

föds, vi lever, vi dör men man är aldrig beredd på döden fast man

är fullt medveten om den. Vi får göra våran jul till det bästa vi kan.

 

 

Dom som känner mig vet att redan i början av oktober varje år då

börjar jag lyssna på julmusik, kolla på alla julfilmer, börja julpynta

för fullt här hemma och baka många lass av lussebullar. Tänkte att

det här året skippar jag allt som har med julen förrutom julstjärnor,

ljusstakarna i fönstret och adventljusstaken på köksbordet. Kollade

igenom alla mina jullådor uppe på vinden,vad man kan glömma på

ett år vad man har för julgrejer egentligen🤭 Men kolla här, ajust ja

den där o.sv som landade i tre fulla ica påsar med julsaker, det som

egentligen bara skulle med mig ner och lite till fick hänga med haha.

 

 

När snön väl kom i fredags då kom också min julkänsla tills allt regn

och plusgrader kom försvann snön. Hade bestämt mig för att inte ha

julgardiner uppe,när snön kom då ville jag sätta upp dom men nu är

jag kluven igen ha ha. Efter lite om och men går min tanke att fast vi

lever i dom här omständigheterna som vi gör nu får man skappa sin

egna julkänsla på sitt eget sätt. Varför låta en pandemi ta över något

som vi alla älskar? Den kommer inte bli som vanligt i år men gör då

det bästa utav vad du har för det blir en till jul nästa år och efter det

året. Jag ska skapa min egna julbubbla där vi alla borde hoppa in i🤍

 

 

 

 


 

 

 


 

 


#gördetdumårbraav

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~ Från & med nu, här och nu ~

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hope Laugh Dream Love Live


Ovido - Quiz & Flashcards